Update eindoverbrenging en speedohealer: Probleem opgelost
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Heb ff wat foto's geschoten met snelheden bij bepaalde toerentallen.
Enne sorry voor de sommige wat vage foto's, het is niet makkelijk om boven de 130 een camera stil te houden...
[<a href=" www.mollymolly.nl/Volvo/Teller/Photo00483.jpg ">KLIK!] [<a href=" www.mollymolly.nl/Volvo/Teller/Photo00482.jpg ">KLIK!!] [<a href=" www.mollymolly.nl/Volvo/Teller/Photo00484.jpg ">KLIK!!!<DEZE IS WEL HELDER][<a href=" www.mollymolly.nl/Volvo/Teller/Photo00485.jpg ">KLIK!!!!]
Ook even met de TT gereden en er goed opgelet.
Bij 50 zijn ze allebei ongeveer gelijk, 60 een kleine afwijking, 70 een grotere afwijking, 80 een nog grotere afwijking..
Etc..etc, hoe sneller ik ga, hoe groter de afwijking.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben er voor mezelf uit. Het wordt een speedohealer zoals Volvo240Diesel voorstelde.
Er is niks mis met de versnellingsbak en/of het differentieel. Beide zijn goed alleen leveren ze beide een verschillend signaal waardoor de lockup niet ingeschakeld blijft.
Ik heb even met de Nederlandse vertegenwoordiger gebeld en ook daar het probleem voorgelegd. Verder heb ik even gegoogeld en kwam alleen maar positieve reacties op dit apparaatje tegen. Zowel in NL als in het buitenland kent men deze oplossing. Dus een dikke BEDANKT aan Volv240Diesel die met deze oplossing kwam.
Wanneer het ding gemonteerd is, zal wel ergens volgende week worden, laat ik weten of het inderdaad de oplossing was.
Fijn weekeinde toegewenst!
Marcel
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Een automaat maakt altijd wat minder toeren, omdat de eindreductie bij een automaat er bij de keuze van de eindreductie rekening mee wordt gehouden, dat een koppelomvormer voor wat meer koppel zorgt bij lagere snelheden. Daarnaast is een 16 klepper een hoogtoerigere motor dan een 8 klepper turbo.Baseman schreef :
Dan ben ik toch wel erg blij met mijn automaat, die 2400 rpm draait met 130 km/h op de klok en 125 km/h op de TomTom.Mathy schreef : Bij 3000 toeren rijd ik (als ik me niet heel hard vergis) 120 km/h op de teller (in de hoogste "versnelling").
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Maak ook eens een foto van je bandenmaat, want ergens moet er een verschil zitten. Als jij gewoon 195/65/15 erop hebt liggen, dat heb je de verkeerde eindreductie lijkt me. En dat zou betekenen dat er ooit een andere as onder is gekomen. Of kroonwiel en pinion zijn ooit vervangen door een set met verkeerde verhoudingen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Zal vandaag/ in de ochtend, eens ff een foto schieten van de achterbandjes.Stom dat ik dat vergeten ben.Groeten,Gerben
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Mijn bandenmaat is 185/65/15.
Groeten,Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat verklaart waarom je teller zoveel afwijkt. Die van mij geeft bij 3000 toeren per minuut 120 km/h aan en dan ga ik volgens de navigatie (schat ik) 117 km/h. Op 195/65/15 bandjes dus.
groetjes
Mathy (die uitgerekend heeft dat z'n auto dus nooit harder dan 234 km/h zal gaan, vanwege de toerenbegrenzer. Maar 234 km/h is geen gekke snelheid voor een B234F. )
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zit hij tussen je snelheidssensor op je dif en de tellerbak?
Ik vind het heel l*llig voor je dat het nu nog niet werkt!Als je het op prijs stelt wil ik wel eens samen met je kijken naar de auto.We zouden dan het orginele signaal zichtbaar kunnen maken op een occiloscoop (grafiekschermpje) en dat dan vergelijken met het signaal van de speedohealer.Ik zou me nog voor kunnen stellen dat de signaalvorm te veel afwijkt ten opzichte van de vorm waar de versn.bak gewent is naar te kijken.
Het zou dan een keer op een avond moeten gebeuren in Amersfoort zodat we op m'n werk op de brug of put kunnen staan en over een scoop kunnen beschikken.Je hebt er al aardig wat tijd/geld in zitten dus zou het leuk zijn als het nu ook werkte.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het VIN nummer weet ik nog niet want mijn vrouw is met de auto weg. Mail ik je zodra ik het heb.
Op welke manier kan ik contact met je opnemen om samen eens te kijken wat er mis gaat?
Mijn mail adres is mkok@xmsnet.nl
Ik hoor graag van je!
Met vriendelijke groet,
Marcel Kok