(Gaatje gezocht)... WOEEHAAA tot t gaatje!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 23:14 #1265714 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knie

henk 940LPT schreef : Zal mijn stangetje ook eens checken, soms gaat optrekken bij mij ook wat vreemd. Opeens een duidelijk voelbaar extra duwtje.

Zijn het geen achterpassagiers met hun knieen in je stoel Henk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 23:19 #1265716 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 0.8

jeex schreef : Grappige gedachten, maar m'n auto is me iets te lief daarvoor.
@Jeroen Je weet dat ik vond dat de auto geregeld inhield en jij zei dat het schakelen soepeler moest kunnen. Dat schakelen was grotendeels opgelost door nieuwe olie. het inhouden is opgelost nu ik dat WGA-stangetje heb weten los te krijgen. Zat vast, geroest of zo - geen wonder na 16 mnd stilstand. Dankzij de MBC schakelt het ding nu volstrekt onvoelbaar, want op een beter moment. Je kent de auto niet meer terug, Jeroen.

Je kunt het e.e.a. met een gerust hart afregelen op 0.8 bar hoor Jeex, Bas is daar wat voorzichtiger mee (begrijpelijk), want zijn blokje heeft er al ruim 4½ ton opzitten. Maar 0.8 is echt geen probleem. Afijn, je moet doen wat je goed dunkt, het werkt in ieder geval verslavend.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 23:28 #1265719 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet alleen.

Chilm schreef : Je kunt het e.e.a. met een gerust hart afregelen op 0.8 bar hoor Jeex, Bas is daar wat voorzichtiger mee (begrijpelijk), want zijn blokje heeft er al ruim 4½ ton opzitten. Maar 0.8 is echt geen probleem. Afijn, je moet doen wat je goed dunkt, het werkt in ieder geval verslavend.

Op een benzineblok kun je hem zelfs afregelen op 1 bar, maar de aanwezigheid van een gasinstallatie met automatische vervroeging, is ook een reden (de voornaamste) om aan de 0,7 bar max vast te houden.Probeer het maar op 1 bar, dan merk je meteen wat ik bedoel.
Daarnaast ben ik inderdaad voorzictig, met 467920 kilometer in het blok.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2010 09:23 #1265740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Nee.... Die schep die ik achterin heb liggen voor de sneeuw kan het niet zijn.... Gastank ligt als het goed is een bank verder naar achteren (en zou je niet bij het optrekken voelen. Als je m als je m voelt bij het remmen heb je een groot probleem !)....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2010 10:40 #1265748 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic chip
Ik blijf erbij dat een chip alles marginaal veiliger maakt,vooral de ontsteking speelt een grote rol boven 0.6.
Misschien is het bij mij extra merkbaar door de dikke downpipe met racecat.
Kon het vooral merken dat bepaalde trillingen weg zijn bij vol gas...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2010 12:37 #1265760 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Automatische vervroeging
Nou ben ik wel heeeeeeeel nieuwsgierig geworden naar de lpg instalatie met automatische vervroeging van Bas.Heb ik dat ook en hoe werkt dat?Zelfbouw systeempje misschien en weer hoe werkt dat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2010 12:42 #1265761 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doet de LPE

Jerry schreef : Nou ben ik wel heeeeeeeel nieuwsgierig geworden naar de lpg instalatie met automatische vervroeging van Bas.

Doet de LPE toch, vervroegen, op basis van wat de benzine-ECU doorgeeft?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2010 12:43 #1265762 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan
Dan zou dat toch ook inhouden dat het niet verstandig is op benzine zonder chips hoger dan 0.7 te gaan ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2010 12:48 #1265764 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neen.

henk 940LPT schreef : Dan zou dat toch ook inhouden dat het niet verstandig is op benzine zonder chips hoger dan 0.7 te gaan ?

Pingelen doet ie op benzine minder snel dan op gas en daarbij is de schade minder groot, dan op Gas.........
Ofzo....ik praat ook maar na, wellicht kan Timen even zijn licht hierover laten schijnen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2010 13:20 #1265766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andersom
Andersom toch ? Octaangetal van LPG ligt boven de 100, gewone benzine op 95. Hoger getal is klopvaster, hoge toeren pingelen (wat je moeilijk schijnt te merken maar ook schade geeft) komt op LPG minder snel voor.

Moderators: Jerry Stam