(Gaatje gezocht)... WOEEHAAA tot t gaatje!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2010 21:39 #1265492 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Top
Asbak is ook een onderdeel wat ik ken. Dat moet dus lukken. Morgen maar weer even spelen onder het dashboard. Gaat nog een hobby van me worden: op m'n kop op de autovloer liggen. Goed ook voor de lenigheid.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 09:18 #1265525 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Turbo passief
Nog zonder MBC erin: de druk komt nauwelijks boven de 0 uit. Bij optrekken boven ca. 2500 toeren gaat-ie richting 0.1, maar dan zakt-ie ook al weer snel naar -0.2 ongeveer. Duidelijk geen 0,35 zoals het hoort. Ik ga eerst nog de vacuumslang tussen inlaatspruitstuk en turbo vervangen - die is niet al te fris meer, maar ik geloof niet dat die ergens lekt. Hou zou dit kunnen komen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 09:49 #1265529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic actuatorstang

jeex schreef : Nog zonder MBC erin: de druk komt nauwelijks boven de 0 uit. Bij optrekken boven ca. 2500 toeren gaat-ie richting 0.1, maar dan zakt-ie ook al weer snel naar -0.2 ongeveer. Duidelijk geen 0,35 zoals het hoort. Ik ga eerst nog de vacuumslang tussen inlaatspruitstuk en turbo vervangen - die is niet al te fris meer, maar ik geloof niet dat die ergens lekt. Hou zou dit kunnen komen?

Actuatorstang naar wastegate losgeschoten?
Wouter 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 10:26 #1265537 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan doet ie helemaal niks, toch?

Wouter1973 schreef : Actuatorstang naar wastegate losgeschoten?

Dan doet ie toch helemaal niks, de meter?Of juist wel?Als die slang los is, gaat het kleppie niet open, toch? 
Toch maar een fietspompie eraan en kijken waar ie sist?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 10:27 #1265538 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lek
Ik denk dat je eerst eens moet zoeken naar een lek in het uitlaatsysteem en de slangen naar en van de intercooler? Dan kijken of de intercooler zelf lekt?
Ook even kijken of je de stang van de actuator niet met de  hand heen en weer kunt bewegen.
Als er nergens een lek is, is waarschijnlijk de wastegate-opening in de turbo weggebrand.
(Ja, ook ik heb een hoop bijgeleerd in de praktijk van oa Timen!)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 10:44 #1265545 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lek?
Als er een lek in de intercooler of een van de slangen zit en hij daardoor niet boven de 0,1 komt, dan zou hij toch ook niet onder de -0.1 kunnen komen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 10:47 #1265547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet helemaal.

jeex schreef : Als er een lek in de intercooler of een van de slangen zit en hij daardoor niet boven de 0,1 komt, dan zou hij toch ook niet onder de -0.1 kunnen komen?

Zakt ie niet verder dan -0,2?Ook niet als je 100 rijdt en je gas loslaat maar de koppeling niet intrapt en dus op de motor remt?Dan zakt ie bij mij terug naar -0,7 of zo.
Dus, als ie dat bij jou niet doet, heb je ergens inderdaad wel een lekje, wat bij opbouwen van druk mogelijk eerder opengeduwt wordt, en bij vacuum dichtgezogen.Zo heb je er met boost, dus meer 'last' van dan bij remmen op de motor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 10:49 #1265548 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stangetje cq klep
Check eens of de wategate klep open blijft staan en of het stangetj er wel aan zit...
Misschien blijft klep open staan.
Ook is er helaas kans op een gscheurd turbine huis...........heb er al veel gezien met dit euvel helaas.......had het zelf ook.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 10:55 #1265552 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stationair
Heb je altijd vacuum, je meet (turbodrukmeter) aansluiting zit nl tussen je gasklep en de motor.
Lekke intercooler of niet, maakt niets uit. Stationair bouwt een turbo geen druk op.
Succes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 10:56 #1265553 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Juist wel
Hij zakt bij stationair tot -0,8 en loopt tijdens het rijden keurig op naar 0 of iets eronder. Bij loslaten gas ook een directe daling. Onder de 0 lijkt alles perfect te werken. Alleen erboven niet. Vandaar dat een lek mij onwaarschijnlijk lijkt - nog afgezien van het feit dat al deze slangen recentelijk gecontroleerd heb. Alleen de dunne vacuumslang tussen inlaatspruitstuk en turbo is wat brak. Die zou kunnen lekken.
Maar ik zal ook het stangetje tussen WGA en WG controleren. De turbo open gehad: draait wel goed rond, vacuumklep (die waar dat brakke slangetje aan zit) lijkt ook te werken. Ik zoek nog wel even verder. Anders wordt dit tot na ons reisje uitgesteld. Eerst weer, jawel, een deadline halen.

Moderators: Jerry Stam