(Gaatje gezocht)... WOEEHAAA tot t gaatje!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar wat is de handigste manier om het vacuumslangetje van het motorcompartiment naar ergens in de buurt van het stuur door te steken? Ik zie er geen gat in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mij waren er nog twee niet afgeknipte tuitjes beschikbaar.
Draai even een bolkopschoef in het eind van de slang, dan gaat ie makkelijker dor de buis.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bas
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je geen grip hebt, valt er volgens mij niet veel in te stellen, niet?jeex schreef : dwars door de sneeuw en dan het schroefje van de MBC instellen. Ik zal maar voorzichtig beginnen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Metertje zit er al in, aantal vacuumslangetjes meteen vervangen die al behoorlijk aan het dementeren waren. Stationair draait de baksteen nu op -0.8.
MBC straks erin zetten. Dat zou moeten tussen het slangetje onder de luchtinlaat op de turbo en dat rare rode tomatenpuréblikje wat daar nog weer onder zit. Heb ik het goed? En dat onderste rode 'ding' zou dan de wastegate-actuator zijn. Enfin, het is een heel avontuur voor een sleutelleek als ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat tomatenpureeblikje (inderdaad de WGA), daar zit een slangetje aan, naar het turbohuis.In dat slangetje, maar liever AAN dat slangetje (dan hoef je niet te knippen) zet je de MBC, waarna je een nieuw stukje slang, wat bijgeleverd was, op maat maakt naar de andere aansluiting.Op het blaadje staat hoe je hem moet aansluiten, de ball-spring, opent maar in 1 richting.Losdraaien en doorheenblazen bij twijfel, langzaam dichtdraaien, dan weet je gelijk hoe of wat.Ik heb hem met een fietspomp op ongeveer druk gezet, door de pomp op een T-stukje aan te sluiten en een slangetje naar de MBC te monteren en een slangtje naar de drukmeter.Als je dan pompt, zie je bij welke druk hij ongeveer afblaast, dan kun je die op 0,5 houden en uitproberen.jeex schreef : MBC straks erin zetten. Dat zou moeten tussen het slangetje onder de luchtinlaat op de turbo en dat rare rode tomatenpuréblikje wat daar nog weer onder zit. Heb ik het goed? En dat onderste rode 'ding' zou dan de wastegate-actuator zijn. Enfin, het is een heel avontuur voor een sleutelleek als ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik had me er ook ernstig op verheugd. Willem - de koffiedikkijker zeg maar - heeft me al vaker op leuke dingen verrast. Verleden jaar onze John Deere 920 zwaar opgevoerd, met een kettingzaagmotor een skelter aangedreven, en meer van dat soort fratsen. We hebben ook met een 15 meter lange waterslang de basis van ons nieuwe dakwaterpas gezet. Nauwkeuriger kan niet.
Maar helaas, nu een metertje links van het dashboard ter hoogte van de buitenspiegel gemonteerd. Moet alleen nog even uitzoeken op welke draadjesik het lampie kan aansluiten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan wil je een draadje wat ergens vanaf de rheostaat komt, de makkelijkste plek om die op te pikken is het draadje wat aan het lampje bij de asbak zit, ik meen een blauw/witte.Niet het dichtste bij, wel het makkelijkste bereikbaarjeex schreef : Maar helaas, nu een metertje links van het dashboard ter hoogte van de buitenspiegel gemonteerd. Moet alleen nog even uitzoeken op welke draadjesik het lampie kan aansluiten.