Waterinjectie wel of niet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rode diesel dan ben je inderdaad het haasje, maar daar is geloof ik ook niet zoveel mee te winnen mbt kosten toch? Dacht dat het prijsverschil te verwaarlozen was onderdhand..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overcapaciteit van je dynamo kost je geen extra brandstof. Als je die overcapaciteit aan gaat spreken (door bijv. water te elektrolyseren) dan kost dat wel brandstof. Hoewel het vermogen dat daarvoor opgenomen wordt me klein lijkt.jeex schreef : En @Mathy. Al die theorie klopt allemaal, maar er ontbreken de nodige essentiele stukjes in jouw opsomming. Zoals het verlies van onvolledig verbrande benzine en de overcapaciteit van de dynamo.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als er minder onverbrande brandstof in de uitlaat terecht komt, heb je het rendement van de motor verhoogt. En dat zou best kunnen, maar het bewijs daarvoor moet in mijn ogen (in ieder geval hier op het forum) nog geleverd worden.jeex schreef : Al die theorie klopt allemaal, maar er ontbreken de nodige essentiele stukjes in jouw opsomming. Zoals het verlies van onvolledig verbrande benzine en de overcapaciteit van de dynamo.
Overcapaciteit kost, zoals Henk ook al zegt, geen extra brandstof. Overcapaciteit heeft de motor zelf ook. Ga je die overcapaciteit gebruiken, dan gaat dat brandstof kosten. Dat merk je als je er een aanhanger aanhangt of als je "iets sneller" rijdt dan de wet in Nederland toestaat.
Op het moment dat je aardappelen gaat verbranden om daarmee een voertuig aan te drijven, moet je over die aardappelen accijns betalen.jeex schreef : Beweeg je je auto voort als Fred Flinstone, door aardappelen te verbranden in een aanhanger, door er een paard voor te zetten of door je schoonmoeder te laten duwen, dan is daar niets mis mee.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben wel benieuwd hoe belasting over mijn schoonmoeder wordt berekend.\
Ik hoop het bewijs te leveren dat zo'n HHO ding benzinekosten bespaart. Gewoon door er een te maken en ermee te rijden. Maar eerlijk gezegd neem ik aan dat als vele duizenden er al mee rijden en er profijt van trekken, dat bij ons ook wel zal lukken.