Waterinjectie wel of niet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat ik me afvraag is hoe de waterstof wordt opgeslagen, of wordt het direct 'ingespoten'? Als het direct na opwekking gebruikt wordt gaat het wel om hele kleine hoeveelheden, lage toeren moet dan lukken maar levert het systeem voldoende waterstof bij langdurige hogere toeren? Juist daar zullen de winsten behaald kunnen worden..
Tsja veel vragen dus tijd voor het experiment, ben benieuwd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij staat er in artikel 6 van de Wet op de motorvoretuigenbelastingen vermeld dat:Wet op de motorrijtuigenbelasting 1966Hoofdstuk II. Tarief en vrijstellingenArtikel 61Voor een in art. 5, 1e lid, letter b, bedoeld motorrijtuig dat wordt voortbewogen of is bestemd om te worden voortbewogen door: een kracht welke niet uitsluitend wordt ontleend aan minerale oliën als zijn bedoeld in artikel 27, eerste lid, onderdelen a of b, van de Wet op de accijns , wordt op de voet van art. 5, 1e lid, berekende belasting vermeerderd met f 538, alsmede met f 91 per 100 kilogram eigen gewicht boven 500 kilogram. De vermeerdering van belasting bedoeld in art. 5, 2e lid, wordt vermeerderd met f 46 per 100 kilogram eigen gewicht tot en met 1000 kilogram en met f 52 per 100 kilogram eigen gewicht boven 1000 kilogram.Jerry schreef : Volgens mij mag dit gewoon van de belastingdienst.Bij de belastingdienst heeft met het over een hoofd brandstof en mag je daar iets aan toevoegen of bij mengen.
Dat betekent dus dat je belastingplichtig bent, als ik me niet vergis.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja precies.Jerry schreef : Bas dat zal best maar belastingplichtig zijn we al toch?
En als je dus iets anders dan minerale olie 'in je tank' gooit, met tot doel het te gebruiken als brandstof, zul je een additionele rekening van 583 euri per jaar moeten betalen.Doe je dat niet, maak patat-kraam-je lekker verder, maak je je schuldig aan belastingontduiking.
Mik je er slaolie in, kost je dat dacht ik rong de 350 euro per jaar meer.
Of lees ik het niet goed?
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
Ben benieuwd naar de ervaringen met dit systeem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href="/node/28896">HHO, waterstof, knalgas of Browns Gas</a>
Graag dus meedenken en het liefst meehelpen.
Victor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Haha, ja..Baseman schreef : Dat betekent dus dat je belastingplichtig bent, als ik me niet vergis.
Is E85 een minerale olie? Kan me allemaal niet erg veel interesseren, betaal al overal belasting op..
Gr,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alles wat je doet om de motor efficiënter te laten draaien valt volledig buiten de belastingkwestie. Dus ook additieven, verdampers, extra accu's, turbo's en noem maar op. Ik woon vlakbij de haven, in een landbouwgebied en vlakbij een biodieselfabriek. Mijn oude diesel werd dus geregeld gecontroleerd, vooral op landbouwdiesel. Ook de frietlucht uit mijn uitlaat (50 % zonnebloemolie bij de diesel) viel nogal eens op. Dat laatste werd niet moeilijk over gedaan, maar paarse of rode diesel is een doodzonde die je heeeeeeeeel veel geld kan kosten.
Onder de motorkap kijken ze niet.