Waterpomp pakking vervangen en nu probleem, motor slaat nu gelijk weer af (VERVOLG PROBLEEM OPGELOST 06 SEPT 09)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt helemaal ASATTER je had gelijk.asatter schreef : fred heb ik ook gehad met mijn blauwe 940.
bij mij sloeg zij aan en viel direct weer weg.
als ik starte en gaf gas tijdens het starten(is niet geadviseerd om te vaak te doen zegt men) schoot het toeren tal maar 2000 toeren en vervolgens weer naar 0
ik heb toen de stekker van de lmm losgetrokken (vergeten vast te zetten na controle van de lmm) daarna bleef zij ongeveer 10-15 sec draaien en viel uit.
uiteindelijk heb ik een tijdelijk vervangende regeleenheid gebruikt (geluk dat ik meerdere auto's heb staan). waarna het probleem weg was en de motor als van ouds liep.
nou heb ik gaan nadenken dat zij de laatste tijd ook niet echt mooi liep tov de huidige situatie.
maar zoals je vaak hoord is het probleem vaak tijdelijk weg omdat er diverse contackten en draden bewogen worden zodat er weer net contact is.
dus de (kapotte) regeleenheid in de tijdelijke donor auto gezet en idd het probleem zat nu in deze.
dus bij mij was het overduidelijk een kapotte regeleenheid.
misschien helpt mijn ervaring jou ook .
Vandaag de regeleenheid uit ander Volvo overgezet en de regeleenheid uit de rode(niet rijdende) in de Estate gezet en daar dus ook dat het lampje om code uit lezen blijft branden , ik hoefde eigenlijk toen al niet meer verder te zoeken dacht ik zo.
Estate met regeleenheid uit rode gestart en zelfde probleem als met rode , aanslaan en gelijk weer uit.
Regeleenheid uit Estate overgezet in rode 740 en promp aanslaan en rijden ook de codes waren juist 1-1-1 .
Conclusie is dus :
Als lampje om codes uit lezen blijft branden , zou dus de regeleenheid kapot moeten zijn en alle andere dingen die ik geprobeerd hebben hadden dus geen nut maar wel leerzaam en weet ik ook gelijk dat die onderdelen het in ieder geval doen.
Dus altijd makkelijk om meerder Volvo's te hebben net als jij om onderdelen uit te testen.
Alleen nu even op zoek naar een andere regeleenheid anders rijdt de Estate niet meer.
Fred
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
ik heb (bijna) een 595 kunnen bemachtigen dus heb ik een 561 over.
vvor je B230F
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.