Waterpomp pakking vervangen en nu probleem, motor slaat nu gelijk weer af (VERVOLG PROBLEEM OPGELOST 06 SEPT 09)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2009 14:08 #1243122 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slecht.

Miquelangelo1969 schreef : Bij mij voor de deur doe ik het voor een goede fles witte wijn!

Da's wel slecht voor je tandglazuur, die witte wijn, pak dan rooie....;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2009 14:10 #1243123 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rubber ring /pakking waterpomp

Miquelangelo1969 schreef :

JP Elverding schreef : Als je die rubber ring niet voorzichtig behandeld snijdt je hem open aan de een of andere scherpe rand.
Het leek mij relatief simpel om te doen maar ik heb het toch maar uitbesteed.
Reparatie bij een (volgens ons goede dorps-) garage 142 euro.  (ring kreeg als onderdeelnummer 1336255) Waarvan 3 euro voor de ring en een misselijkmakende 5,95 per liter (ex btw) voor de koelvloeistof die volgens mij in de Shell shop 5,59 inclusief BTW kost! Moet ik nog maar even over gaan praten met die grappenmakers..
Succes!

Tja, dat is het handige van zelf sleutelen. Bij mij voor de deur doe ik het voor een goede fles witte wijn!
Zelf de pakking en de vloeistof meebrengen (6 liter).....
Tis zo simpel, vloeistof aftappen, hoeft niet eens helemaal leeg, waterpomp eraf, ring vervangen, waterpomp er weer op en klaar is Klara.
Misschien een uurtje werk.
GG,

Beetje ver rijden zonder koelvloeistof of 100 ltr onderweg bijvullen.
Fred

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2009 14:36 #1243126 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic een punt!

Fred 740 schreef :

Miquelangelo1969 schreef :

JP Elverding schreef : Als je die rubber ring niet voorzichtig behandeld snijdt je hem open aan de een of andere scherpe rand.
Het leek mij relatief simpel om te doen maar ik heb het toch maar uitbesteed.
Reparatie bij een (volgens ons goede dorps-) garage 142 euro.  (ring kreeg als onderdeelnummer 1336255) Waarvan 3 euro voor de ring en een misselijkmakende 5,95 per liter (ex btw) voor de koelvloeistof die volgens mij in de Shell shop 5,59 inclusief BTW kost! Moet ik nog maar even over gaan praten met die grappenmakers..
Succes!

Tja, dat is het handige van zelf sleutelen. Bij mij voor de deur doe ik het voor een goede fles witte wijn!
Zelf de pakking en de vloeistof meebrengen (6 liter).....
Tis zo simpel, vloeistof aftappen, hoeft niet eens helemaal leeg, waterpomp eraf, ring vervangen, waterpomp er weer op en klaar is Klara.
Misschien een uurtje werk.
GG,

Beetje ver rijden zonder koelvloeistof of 100 ltr onderweg bijvullen.
Fred

Daar heb je wel een heel goed punt! Had ik even niet bij stil gestaan....
Dan toch maar zelf doen?

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2009 15:48 #1243132 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een keer zo'n droogkoker is genoeg!
Maar dat van die wijn begrijp ik niet helemaal; gebruik je die dan als koelvloeistof voor de radiator of voor jezelf?
Zal het aanbod in gedachten houden; er komt vast en zeker wel weer eens als ik bij jou in de buurt ben. Als ik weet waar die buurt is natuurlijk :)

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2009 16:45 #1243133 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic zelf!

JP Elverding schreef : Maar dat van die wijn begrijp ik niet helemaal; gebruik je die dan als koelvloeistof voor de radiator of voor jezelf?

Zal het aanbod in gedachten houden; er komt vast en zeker wel weer eens als ik bij jou in de buurt ben. Als ik weet waar die buurt is natuurlijk :)

De wijn is voor mezelf, en een goede is vaak een stuk goedkoper dan €142,-!
De buurt is bij Schagen...

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2009 16:59 #1243136 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In Lelystad kan het voor een
In Lelystad kan het voor een zak zoete harlekijntjes drop -:)) Wel zelf de onderdelen meenemen, koffie krijg je van mij -:))
 Groet,
Paul

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2009 17:51 #1243142 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic bummer!
Daar kan ik niet tegenop.....

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2009 18:17 #1243146 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Harlekijntjes
Van die supergoedkope drop die voor weinig per kilo koopt Aldi&Co? Heeeeeeeeeeerlijk! Die heb ik tussen Meeden en Lemmer al verschalkt, wijn is dan een beter optie. Maar ja, koelproblemen dus tegen de tijd dat ik in Schagen zou zijn aangekomen is die fles ook al lang leeg. 
MMMMMMM, wat nu? Gewoon doorrijden, het koelvloeistofniveau blijft volgens mij netjes op peil!
Ben wel benieuwd hoeveel liter/kilo ik mee zou moeten nemen voor de inbouw van koelvloeistofniveauvlotterinstallatie :)
Moj oet Grunnnnnnnnnnnnnnnnn'nnnnnnnnnnn

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2009 17:37 #1243366 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic omhoogdrukken
Ik vind het ook een beetje een gedoe. Ik heb nu begrepen dat in de fabriek eerst de pomp tegen het blok aangeschroefd wordt en dan de kop er bovenop. Dan is het natuurlijk makkelijker maar voor ons nu wel wat omslachtig.
De laatste keer dat ik een pomp vervangen heb, heb ik m met een hefboom omhoog gedrukt zodat de boutjes erin konden. De pomp drukt dan echter zo hard tegen de boutjes dat ze met weerstand draaien en dan voel je niet meer wanneer het vast zit. Ik heb toen een boutje afgebroken dat er gelukkig weer uit kwam. Op mijn nieuwe aanwinst moet ook een andere pomp en ik wilde de volvo krik en een houtje voorzichtig als vijzel gebruiken. De pomp zit er dan ook tegenaangedrukt als je de boutjes vastdraaid.
Wat ik ook doe maar dat is misschien mijn gebrek, ik haal de rode waterpijp los van het blok. Het zit maar met 1 boutje vast. Als de pomp er eenmaal tegenaan zit maak je de pijp eenvoudig weer vast. En omhoog drukken en tegen die pijp aan vond ik toch een hoop gepruts.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2009 18:53 #1243690 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waterpomp
Om de pakking en rubber pakking te vervangen moet zo te zien ook een gedeelte van de kap van de distributie eraf ,klopt dit.
Wil morgen toch eens een poging gaan wagen (voor zoiets moet je zeker wel twee rechterhanden hebben ) of kan dat met twee linkerhanden ook zelf te doen zijn.
Fred (Rotterdam)

Moderators: Jerry Stam