Waterpomp pakking vervangen en nu probleem, motor slaat nu gelijk weer af (VERVOLG PROBLEEM OPGELOST 06 SEPT 09)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beetje ver rijden zonder koelvloeistof of 100 ltr onderweg bijvullen.Miquelangelo1969 schreef :
Tja, dat is het handige van zelf sleutelen. Bij mij voor de deur doe ik het voor een goede fles witte wijn!JP Elverding schreef : Als je die rubber ring niet voorzichtig behandeld snijdt je hem open aan de een of andere scherpe rand.
Het leek mij relatief simpel om te doen maar ik heb het toch maar uitbesteed.
Reparatie bij een (volgens ons goede dorps-) garage 142 euro. (ring kreeg als onderdeelnummer 1336255) Waarvan 3 euro voor de ring en een misselijkmakende 5,95 per liter (ex btw) voor de koelvloeistof die volgens mij in de Shell shop 5,59 inclusief BTW kost! Moet ik nog maar even over gaan praten met die grappenmakers..
Succes!
Zelf de pakking en de vloeistof meebrengen (6 liter).....
Tis zo simpel, vloeistof aftappen, hoeft niet eens helemaal leeg, waterpomp eraf, ring vervangen, waterpomp er weer op en klaar is Klara.
Misschien een uurtje werk.
GG,
Fred
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 Fred 740 schreef :
Beetje ver rijden zonder koelvloeistof of 100 ltr onderweg bijvullen.Miquelangelo1969 schreef :
Tja, dat is het handige van zelf sleutelen. Bij mij voor de deur doe ik het voor een goede fles witte wijn!JP Elverding schreef : Als je die rubber ring niet voorzichtig behandeld snijdt je hem open aan de een of andere scherpe rand.
Het leek mij relatief simpel om te doen maar ik heb het toch maar uitbesteed.
Reparatie bij een (volgens ons goede dorps-) garage 142 euro. (ring kreeg als onderdeelnummer 1336255) Waarvan 3 euro voor de ring en een misselijkmakende 5,95 per liter (ex btw) voor de koelvloeistof die volgens mij in de Shell shop 5,59 inclusief BTW kost! Moet ik nog maar even over gaan praten met die grappenmakers..
Succes!
Zelf de pakking en de vloeistof meebrengen (6 liter).....
Tis zo simpel, vloeistof aftappen, hoeft niet eens helemaal leeg, waterpomp eraf, ring vervangen, waterpomp er weer op en klaar is Klara.
Misschien een uurtje werk.
GG,
Fred
Daar heb je wel een heel goed punt! Had ik even niet bij stil gestaan....
Dan toch maar zelf doen?

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 JP Elverding schreef : Maar dat van die wijn begrijp ik niet helemaal; gebruik je die dan als koelvloeistof voor de radiator of voor jezelf?
Zal het aanbod in gedachten houden; er komt vast en zeker wel weer eens als ik bij jou in de buurt ben. Als ik weet waar die buurt is natuurlijk
De wijn is voor mezelf, en een goede is vaak een stuk goedkoper dan €142,-!
De buurt is bij Schagen...

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Paul
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
MMMMMMM, wat nu? Gewoon doorrijden, het koelvloeistofniveau blijft volgens mij netjes op peil!
Ben wel benieuwd hoeveel liter/kilo ik mee zou moeten nemen voor de inbouw van koelvloeistofniveauvlotterinstallatie
Moj oet Grunnnnnnnnnnnnnnnnn'nnnnnnnnnnn
- V700 register
- Nieuw lid
-
De laatste keer dat ik een pomp vervangen heb, heb ik m met een hefboom omhoog gedrukt zodat de boutjes erin konden. De pomp drukt dan echter zo hard tegen de boutjes dat ze met weerstand draaien en dan voel je niet meer wanneer het vast zit. Ik heb toen een boutje afgebroken dat er gelukkig weer uit kwam. Op mijn nieuwe aanwinst moet ook een andere pomp en ik wilde de volvo krik en een houtje voorzichtig als vijzel gebruiken. De pomp zit er dan ook tegenaangedrukt als je de boutjes vastdraaid.
Wat ik ook doe maar dat is misschien mijn gebrek, ik haal de rode waterpijp los van het blok. Het zit maar met 1 boutje vast. Als de pomp er eenmaal tegenaan zit maak je de pijp eenvoudig weer vast. En omhoog drukken en tegen die pijp aan vond ik toch een hoop gepruts.
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wil morgen toch eens een poging gaan wagen (voor zoiets moet je zeker wel twee rechterhanden hebben ) of kan dat met twee linkerhanden ook zelf te doen zijn.
Fred (Rotterdam)