Welk toerental als ik 100 of bv 120 rij
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou het eigenlijk mogelijk zijn om een OD achter een 5-bak te zetten ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is mogelijk, om een M47 te voorzien van een OD... het is alleen heel veel werk/custom. Het is enkele malen gedaan iig.kevinspui schreef : Mijn B230FT met 4-bak+OD daait ongeveer 2300 toeren bij 120.
Kun je beter een 6 bak van een late BMW nemen (Getrag) en adapter bestellen om aan je Volvo blok te schroeven.
Trouwens wel heel laag toerental bij 120, ik draai rond de 2800 toeren bij 120.. wat voor achteras heb jij dan wel niet? 3,15:1?
Gr,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Dat is wel heel weinig.kevinspui schreef : Mijn B230FT met 4-bak+OD daait ongeveer 2300 toeren bij 120.
Mijn 16 kleppert met 4 bak + OD draait gewoon 2800-2900 toeren bij 120
De B230F met 5 bak die ik had deed 2900 toeren bij 120
Misschien heb je inderdaad een 'vreemde' achteras met ander ratio.
Groeten,Gerben </div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hij gaat ook eerder en blijft ook langer in z'n lock-up hangen in W maar enig brandstofvoordeel hierdoor lijkt me met volledig teniet gedaan worden door vanuit stilstand ook in W te accelereren. Dan zit hij namelijk in z'n 3 met wegrijden en ben je niet vooruit te branden. Overigens schakelt hij wel gewoon terug in de kickdown.Postma schreef : Het blijkt dus (onderhand zelf ondervonden
) dat de automaat later terugschakelt in de W stand wanneer er word geaccelereerd. Is er al eens iemand geweest die dit een tank lang heeft geprobeerd? Om vast te kunnen stellen of dit idd zuiniger rijdt?En kan het überhaupt ook kwaad om vaak en lang in de W stand te rijden?
Trouwens: met vol gas (niet kickdown) bij pakweg 100, schakelt hij niet terug naar 3 maar dat lijkt me best wat wrijving opleveren voor de koppelomvormer. Pas na 120 blijft hij met vol gas (niet kickdown) in z'n lockup zitten -mits hij daar al in zat- dus dan doet dat zich niet voor.
- V700 register
- Nieuw lid
-

mijn toyota doet bij 120 3000 toeren maar dat is natuurlijk totaal niet relevant

- V700 register
- Nieuw lid
-