Welke 4 season banden ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2008 08:27 #1221617 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet onverdeeld positief
Hierbij mijn ervaringen met de Quatrac 3. Heb ze er nu zon'n 800 km onder zitten. Dit is wel de eerste keer dat ik op wat anders dan zomerbanden rijd, misschien moet ik nog aan "het winterbandengevoel" wennen. Zeker meer grip, maar slechtere rechtuit stabiliteit wat zich uit in steeds corrigeren. Niet echt prettig en op langere ritten lijkt het me (erg) vermoeiend. De uitlijning is goed, gisteren te uitlijnen geweest, niets aangepast. Verder soms een redelijk zware trilling in het stuur, ongeveer tussen de 80-110 km/uur. Niet altijd bij dezelfde snelheid, en dus ook niet altijd. Misschien last van "ochtendzool ? Dat zou me tegenvallen voor een 4 season band, bij temperaturen tegen het vriespunt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2008 13:15 #1221634 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Herken ik niet.
Hoi Henk,

wat jammer dat je niet onverdeeld positief bent! Ik herken de symptomen die je noemt helemaal niet, integendeel! Bij mij is de trilling juist weg sinds ik de Quatrac's eronder heb.
En ook het rechtuit sporen is bij mij nu véél beter dan voorheen... nu waren de banden die eraf kwamen ook wel helemaal op! Maar ik heb zelf het gevoel er echt behoorlijk op vooruit te zijn gegaan.
Misschien moet je gewoon even wennen zoals je schrijft, ik hoop het wel, zou toch zonde zijn als je er niet tevreden mee bent!

GG,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam