Welke 4 season banden ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2008 12:31 #1070646
door V700 register
Welke 4 season banden ? is gemaakt door V700 register
Allen,
je kunt er boeken over volschrijven of avonden vol verhitte duscussie mee zoek maken: Banden. Ik wil toch even wat rondvragen naar ervaringen om me een beetje te orienteren op een potentiele aanschaf. Wat wil ik ? Ik wil four-season banden in de maat 195/65R15. Die passen om mijn stalen en lichtmetalen velgen. Doel is ze om de stalen velgen te leggen zodat ik er in de herst/winter/lente mee kan rijden. Ze eventueel om mijn lichmetalen velgen kunnen leggen is een klein voordeeltje. Ik kies bewust het compromis tussen zomer/winterband omdat ik hoofdzakeljk in Nederland (en soms in Duitsland) rondrij. Four-season banden bieden (denk ik) wel wat voordeel op nat (tov zomer banden) maar hebben minder/geen last bij hogere temperaturen (zeg 5-12 graden) dan winterbanden. Ik ga zeker niet op wintersport dus echte winterbanden zijn niet nodig. Aangezien ik soms nog wel naar Duitsland wil, wil ik wel een M+S, sneeuwvlokje op de band om daar ook gedekt te zijn. Op het forum gelezen dat de banden in ieder geval de snelheid van de auto moeten beslaan (bij een LPT dacht ik 195 km/h) dus ik kom uit op een H-band (210 km/h). Minder snelle banden mag ook, maar dan moet je een sticker plakken wat ik niet wil. Gezien mijn eisen (maat, snelheid, winterbandmarkering) kom ik dan uit op de:
Heeft iemand hier ervaring met één van de genoemde banden en wil die delen ? Ben benieuwd.
je kunt er boeken over volschrijven of avonden vol verhitte duscussie mee zoek maken: Banden. Ik wil toch even wat rondvragen naar ervaringen om me een beetje te orienteren op een potentiele aanschaf. Wat wil ik ? Ik wil four-season banden in de maat 195/65R15. Die passen om mijn stalen en lichtmetalen velgen. Doel is ze om de stalen velgen te leggen zodat ik er in de herst/winter/lente mee kan rijden. Ze eventueel om mijn lichmetalen velgen kunnen leggen is een klein voordeeltje. Ik kies bewust het compromis tussen zomer/winterband omdat ik hoofdzakeljk in Nederland (en soms in Duitsland) rondrij. Four-season banden bieden (denk ik) wel wat voordeel op nat (tov zomer banden) maar hebben minder/geen last bij hogere temperaturen (zeg 5-12 graden) dan winterbanden. Ik ga zeker niet op wintersport dus echte winterbanden zijn niet nodig. Aangezien ik soms nog wel naar Duitsland wil, wil ik wel een M+S, sneeuwvlokje op de band om daar ook gedekt te zijn. Op het forum gelezen dat de banden in ieder geval de snelheid van de auto moeten beslaan (bij een LPT dacht ik 195 km/h) dus ik kom uit op een H-band (210 km/h). Minder snelle banden mag ook, maar dan moet je een sticker plakken wat ik niet wil. Gezien mijn eisen (maat, snelheid, winterbandmarkering) kom ik dan uit op de:
- Dunlop 4S
- Pirelli 2500 4P
- Vredestein quatrac 2
Heeft iemand hier ervaring met één van de genoemde banden en wil die delen ? Ben benieuwd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2008 20:14 #1216489
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meer draden
Dag Henk, Miquel heeft laatst ook iets gepost over de ervaringen met Qutrac 3. Zie
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/21721
Overigens weet ik niet wat hij er nu uiteindelijk onder heeft gezet...Maar ik ben zelf erg tevreden over Quatrac 2, al heb ik er nog geen meter mee in de sneeuw gereden.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2008 20:17 #1216491
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nokian
Hallo Maarten
Ik heb er Nokian's op liggen. Voldoen prima.
Groetjes
Mathy
Ik heb er Nokian's op liggen. Voldoen prima.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2008 18:12 #1216592
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Qutrac 3
Had quatrack 3 over het hoofd gezien ivm de snelheidscodering (zelfs tot 240 km/h). Die kan ook, is denk ik nieuwer en vast niet veel duurder. Eerst maar eens uitzoeken waarom hij "opeens" naar rechts trekt en dat op laten lossen. Voordat de nieuwe banden erop komen....
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2008 00:56 #1216667
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic 2 setjes
Als het dus goed begrijp heb je twee setjes velgen (alu en staal).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2008 10:13 #1216680
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic All year long......
Er zijn ook ervaringen bekend van mensen die het gehele jaar op winterbanden rijden. En daar worden ook nog redelijke kilometrages mee gereden (50 à 60 kkm) zonder dat je dus inlevert in de winterveiligheid.
Mijn Vredestein Snowtrac 2 hebben het ook maar 60 kkm uitgehouden (3 seizoenen), even als de Pirellei P6000 (de 3 zomerseizoenen), eehh ruim 60 kkm.
Na 126 kkm ben ik nu aan 8 nieuwe banden toe. 't is dat winterbanden in de maat 225/45 17" zo verschrikkelijk duur en lastig te krijgen zijn, anders ging ik ook het hele jaar op winterbanden rijden. Eén nadeel, je moet wel op tijd je banden vervangen. In mei er achter komen dat je nieuwe nodig hebt wordt vervelend, er is dan haast geen winterband meer te vinden.
Mijn Vredestein Snowtrac 2 hebben het ook maar 60 kkm uitgehouden (3 seizoenen), even als de Pirellei P6000 (de 3 zomerseizoenen), eehh ruim 60 kkm.
Na 126 kkm ben ik nu aan 8 nieuwe banden toe. 't is dat winterbanden in de maat 225/45 17" zo verschrikkelijk duur en lastig te krijgen zijn, anders ging ik ook het hele jaar op winterbanden rijden. Eén nadeel, je moet wel op tijd je banden vervangen. In mei er achter komen dat je nieuwe nodig hebt wordt vervelend, er is dan haast geen winterband meer te vinden.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2008 12:20 #1216688
door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic het hele jaar doo
Met je winterbanden het hele jaar doorrijden gaat best wel goed. Mijn vader doet dit al vele jaren en rijdt met een set winterbanden makkelijk 60000 km. Zelf heb ik anderhalf jaar met een 230 mercedes waar ik privé mee reed, ook altijd op winterbanden gereden zonder enig probleem. Dus dat extra slijten in de zomer valt best wel mee. De geleerden zeggen dat je in de zomer bij hevige regenval minder grip hebt, maar dat is mij nooit opgevallen. Maar door de macht der gewoonte heb ik toch onder zowel de s80 als de s90 aparte zomer- en winterbanden. Vorige week heb ik de winterbanden onder de s80 gegooid, ik ga zo dadelijk de schuur in om de s90 weer van zijn winterschoeisel te voorzien. Koelvloeistoffen zijn al gecontroleerd en ook de ruitesproeiervloeistof is weer winterhard. Laat dan de winter maar komen, hoewel............ de laatste jaren krijg ik het gevoel dat we langzaamaan een wat zuidelijker klimaat krijgen.
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2008 18:05 #1216770
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Alleen lijken mij, gezien ons klimaat, 4 season banden me een goede/aantrekkelijke keus. Als ik geen zin heb, hoef ik de winterbanden er niet onderweg te halen als het warmer wordt. Hoewel mensen ook zeggen het hele jaar op winterbanden te rijden.struis schreef : Als het dus goed begrijp heb je twee setjes velgen (alu en staal).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2008 19:03 #1216781
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet slim 4 seizoenen op winter
het is niet handig om 4 seizoene op je winterbanden te rijden. Niet omdat het harder slijt, dat moet je zelf weten, maar vooral omdat je remweg veel langer wordt op winterbanden in de zomer.
Dat KAN een schadetje schelen.. en verwonding bij een medeweggebruiker..
Dat KAN een schadetje schelen.. en verwonding bij een medeweggebruiker..
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2008 23:15 #1217014
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Velgen wissel?
S'Winters staal, s'zomers alu, met dezelfde banden?
Een beetje onlogisch................
Winter/zomer banden die in de schuur staan slijten immers niet.
Een beetje onlogisch................
Winter/zomer banden die in de schuur staan slijten immers niet.
Moderators: Jerry Stam