Welke 4 season banden ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zijn nogal wat mensen geweest die het vroeger - toen was het ook nog eens kouder dan tegenwoordig - niet op winterbanden reden. Ze waren er domweg niet. Dat is, op uitzonderingen na, ook goed gegaan. Probleem is dat mensen vaak te veel willen. Maar goed.jhuijsmans schreef : Den denk ik dat <a href=" www.amt.nl/web/Vraagbaak/tonen-vraagbaak...-de-zomer-2008-2.htm ">hier nog wat leeswerk te vinden is. (link source afgekeken bij Michael) Ik geloof graag dat het verschil uitmaakt, zomer, all season en winter banden tijdens sneeuw/ijzel, maar is het aanpassen van je gedrag niet voldoende in nederland. Dat je als 160 scheurend geen controle mee hebt, ala, maar gewoon met gezond verstand rijden moet ook wat helpen zou ik zo denken. Ik denk namelijk ook aan een goede all-season voor 's winters en een goede zomerband voor de rest van het jaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eerste indruk is dat de band een hele goede grip op het droge heeft, niet echt lawaaiig zo te horen (maar de V70 is nu eenmaal beter geïsoleerd dan de 7 en 900 serie), Klaverbladje is goed te doen met 80 kilometer (van de A59 de A29 op richting Steenbergen voor de regio bekenden onder ons). Hier kreeg ik het gevoel dat de wagen wel iets meer over de band heenrolt dan bij de zomerbanden. Maar die zijn ook breder en platter.
De zomerbanden zijn de Pirelli P7 (225-45/17 W) geworden, deze liggen nu netjes gemonteerd in de schuur, die gaan we van het voorjaar maar weer bekijken.

En dat alles voor een hele interessante prijs, 8 banden compleet gemonteerd en gebalanceerd met plak en nieuwe ventielen voor slechts 940 eurionen.
Ik kon niet echt goedkoper uitkomen. De duurste voor dezelfde set vroeg 1450 euro, dus een middagje rondshoppen heeft echt wel geloond.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niet?mderijke schreef : Ik kon niet echt goedkoper uitkomen. De duurste voor dezelfde set vroeg 1450 euro, dus een middagje rondshoppen heeft echt wel geloond.
dus die van 811,60 met zijn 8-en had je niet gevonden? (ja, plus 80 voor montage per 8 maakt 891,60 euro.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inderdaad, maarreh waar had je die gevonden?Baseman schreef :
Niet?mderijke schreef : Ik kon niet echt goedkoper uitkomen. De duurste voor dezelfde set vroeg 1450 euro, dus een middagje rondshoppen heeft echt wel geloond.
dus die van 811,60 met zijn 8-en had je niet gevonden? (ja, plus 80 voor montage per 8 maakt 891,60 euro.)
<a href=" www.autobandemarkt.nl/ "> www.autobandemarkt.nl ???
Ik had geen zin in het gesjouw met banden heen en weer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je hoeft er ook niet mee te sjouwen, je kunt ze gewoon laten afleveren bij de aangesloten garagebedrijven.mderijke schreef : Inderdaad, maarreh waar had je die gevonden?
<a href=" www.autobandemarkt.nl/ "> www.autobandenmarkt.nl ???
Ik had geen zin in het gesjouw met banden heen en weer.
Als je dat bij een 'bevriende' garage doet, kost het ook niet zo veel, meestal 10 euro per band, of 50 met zijn 8-en.Aangesloten garages kun je op dezelfde site terugvinden.
Sorry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor iedereen die twijfelt; doe eens een remproef met twee vergelijkbare auto's op nat asfalt , een op winterbanden, en een op zomer- of All Seasons- banden. Deze oefening doe ik dagelijks. Dat is mijn werk. Ik twijfel allang niet meer . Bij ALLE winterse ongemakken: ook bij kou, regen, maar ook bij lage temperaturen en droog wegdek is de winterband veruit de veiligste. En op sneeuw en ijs zijn de verschillen in bochtsnelheden en remweg werkelijk enorm.
Een bewuste en anticiperende rijstijl helpt uiteraard. Met winterbanden zijn de reserves wel groter.
By the way: we krijgen eindelijk weer een echte winter met veel sneeuw en ijs. maar geen Elfstedentocht. Teveel sneeuw.
"In NL zie ik het nut er niet zo van. Na een winters ongelukje praat ik misschien anders, maar tot die tijd..." - laat dat woordje "misschien" maar weg....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ok, is jammer, maarreh, ik vind hier in de regio niet echt een garage die onder de 11 euro kwam voor montage op Alu velgen, dus scheelt het amper 4 tientjes, tuurlijk, is een leuke fles whisky, maar goed. Een volgende keer iets nauwkeuriger zoeken.Baseman schreef : Je hoeft er ook niet mee te sjouwen, je kunt ze gewoon laten afleveren bij de aangesloten garagebedrijven.
Als je dat bij een 'bevriende' garage doet, kost het ook niet zo veel, meestal 10 euro per band, of 50 met zijn 8-en.Aangesloten garages kun je op dezelfde site terugvinden.
Sorry.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Je schreef zelf, dat shoppen loont en als iemand dat zegt, of er zelfs bij schrijft dat het niet goedkoper kan, zie ik dat weer als een uitdaging (twisted mind, I know)
Overigens is Peter's Autoservice de bandenshop waar je ze heen had kunnen laten sturen, Steenbergen, als het goed is 6 kilometer bij jou vandaan. Leerlooierijtautobandenmarkt.nl 4651SMtSteenbergen© Delticom 4.11199 openingstijden:
- Ma-Vrij. 09.00 - 18.00 Uur
- Zaterdag's 11.00 - 14.00 Uur
Het hele spul zit er daar dus voor 70 euro onder.Voor de volgende keer een prima idee lijkt me.
Ik ga voor schoeisel altijd naar BWC-Oss.nl, die ook in het autobandenmarkt-netwerk zit. Meestal valt over de prijs nog wel iets te ondehandelen. Koffie is goed, sfeer nog beter, altijd schik met de keurmeester daar (januari weer) en zoals het hoort de loodjes aan de binnenkant en de Alu's met een momentsleutel aanzetten.Prima tent, een echte aanrader.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar ik rij in de zomer en in de winter op'Alu's, dus 80 euro (ook ik heb een twisted mind )Baseman schreef : Prijs voor bandenmontage, incl. demontage oude band, nieuw ventiel plaatsen, uitbalanceren en monteren inclusief BTW per band slechts EUR 7,50Verwijderingsbijdrage (indien gewenst) EUR inbegrepen in de bandenprijsAluminiumvelgen: EUR 2,50 (meerprijs)Maximale maat: 24 "
Het hele spul zit er daar dus voor 70 euro onder.Voor de volgende keer een prima idee lijkt me.
Maar goed, ik had wat kunnen besparen, maar ik heb nu ook een goede en snelle service gehad, goede koffie etc etc.
Maar ik zal het voor het vervolg niet vergeten.