Welke 4 season banden ?
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Skepp heeft nieuwe slofjes eronder, de Vredestein Quatrac 3 AW banden 205/60 R15 91H. €436,- inclusief balanceren en uitlijnen en met stikstof gevuld, de loodjes keurig aan de binnenkant GEPLAKT!. En ik moet je zeggen, ze bevallen uitstekend!
Mijn eerste indruk is dan ook erg goed, ze zijn erg stil en ik heb het gevoel als een blok (baksteen) op de weg te liggen. De trilling die ik bij 120 tot 130 km/u had is helemaal weg en ook bij hogere snelheden is alles keurig stabiel.
Vooralsnog dus niets dan lof over deze banden, laat de winter maar komen!!!

Gulle Groet,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

ik heb ze er nog maar net onder zitten, dus veel meer dan een eerste indruk is het niet, maar die eerste indruk is wel goed! En ik heb ze wel eventjes uitgeprobeerd op de snel weg.....
Ze liggen idd om mijn Aries velgen, en dat was geen probleem volgens de bandenboer. 205/60 R15 91H ipv de 195/65 R15 91H.
Ik zal vanavond nog even een fotootje plaatsen, en morgen heb ik iets meer ervaring, moet vanavond nog een behoorlijk stuk rijden.
Wordt dus nog vervolgd!

Gulle Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-
De 205 variant kost 76,30 euro bij autobandenmarkt, de 195-er is goedkoper, namelijk 71,80 euro.henk 940LPT schreef : Ik heb hier een prijs van 350 euri (zonder stikstof denk ik, op stalen velgen) voor 195 breed.
Kijk ter prijsvergelijk eerst op die site, echt, het is bijna altijd de goedkoopste.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil graag mijn banden via het montagebedrijf aanschaffen. Mocht er een fout in/bij de banden zitten dan kan ik hen erop aanspreken, gewoon lekker duidelijk. Als ik zelf met banden aan kom zetten en het is niet goed dan is het lastiger. Hier had iemand last van bijv. hoogteslag op zn banden, dat hoop ik bij mn montagebedrijf te laten. Als je zelf losse banden koopt is het zo lastig beoordelen of ze OK zijn zonder ermee te kunnen rijden (trillen, hoogteslag etc).
Tot zover mijn paranoide inslag....
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mijn uitlijnbeurt zijn alle vier de banden op 2,8 gezet. Hij wilde er eerst 3.0 in pompen, zag me schrikken en heeft er 2,8 van gemaakt. Aanrader, dat wel.Kan ie makkelijk hebben, zeitie, ja, dat zal best.....Pirelli P6 195/65R15 Zomerslof.henk 940LPT schreef : Voor een 16V op 20/60 voor 2.4, achter 2.6 bar. Voor een lpt (940 2.3 Ti, 99kW) op 195/65 is het voor 2.4, achter 2.5. Zoveel had ik er zelf niet in gedaan (hooguit 2.3)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat kan wel klopen, vanavond op bepaalde types nat wegdek zongen ze echt, maar dat zal wel minder worden.struis schreef : En zeker winterbanden, moeten eerst nog wat inslijten (500 KM oid)
In ider geval een goede grip en veel waterafvoer, de achterkant slaat echt meteen dicht op een nat wegdek, ze slaan het water dus goed weg.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Dit is de stand waarmee ze op het wegdek staan.
NB ik heb er net 900 Km opzitten met Good Year ultra grip 7 winterbanden.
Het ASR lampje gaat steeds minder oplichten..........