"Nieuwe" V90

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2008 00:24 #1203797 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Interessant
Hallo Volvisti
Ik heb er de schema's maar eens bij gepakt (met dank aan Hein). Zo te zien zijn de D-stijlluidsprekers ingevoerd toen de 90 is ingevoerd en de B-stijlluidsprekers in modeljaar 1998. Beide zijn, indien aanwezig, op de speakers in de achterdeuren aangesloten.
Groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Michiel Van S (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2008 15:08 #1204284 door Michiel Van S (GAST)
Beantwoord door Michiel Van S (GAST) in topic Dualmass vliegwiel
Gefeliciteerd met je nieuwe V90. Misschien heb ik het antwoord op je moeizaam schakelen/ontkoppelen vraag. 
Zoals een aantal van jullie misschien nog weten heb ik ook een handgeschakelde V90 gehad. Deze V90 had dezelfde sympthomen met schakelen. Ik heb bij deze de koppelingscylinder en de koppelingsplaten en druklager laten vervangen. Na een testrit alles prima maar toen de monteur de volgende dag, voor een andere klus,de V90 weer naar binnen wilde rijden bleek er geen verbetering te zijn.Versnellingsbak er weer vanaf.. Inspectie leerde dat het dualmass vliegwiel hier de boosdoener was.Bij de dealer kost deze 1100 euro!!! Na enig zoekwerk heb ik er een gevonden voor ik meen 100 euro van een 2.5L (960) Deze is op het typenr. na geheel gelijk aan die van een 3.0L
Dus mochten ze de koppelingsplaten gaan vervangen laat ze gelijk het vliegwiel inspecteren.
Succes en vele veilige km's gewenst.

Vriendelijke Groet,
MichielTrotse bezitter van een:bijna belastingvrije BMW 735ia

• Roger Smeets
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2008 20:11 #1204324 door Roger Smeets
Beantwoord door Roger Smeets in topic Dualmass vliegwiel
Michiel,
Bedankt voor jouw informatie. Ik zal dit punt meenemen als ik eventueel zover kom. Kun je misschien nader aangeven wat er met het vliegwiel aan de hand was?
Verder wordt ik natuurlijk niet zo gelukkig met de bedragen die je noemt. Gebruikt zijn ze blijkbaar dus wel te vinden. Weet je wellicht ook of het vleigwiel van een 940 met een M90 bak ook past? Deze zullen namelijk veel gemakkelijker te vinden zijn denk ik.
Met vriendelijke groeten,
Roger Smeets

• Michiel Van S (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2008 17:18 #1204459 door Michiel Van S (GAST)
Beantwoord door Michiel Van S (GAST) in topic Past
helaas niet.. Ik heb het destijds door iemand van het 850 forum laten repareren. Top gozer met heel veel liefde voor Volvo. Scheelde aanzienlijk.Het vliegwiel was volgens mij niet vrij van speling, dus pakte hij de ene keer wel goed en de andere keer dus niet...Durf er eigenlijk wel een kratje bier op te zetten dat dit ook bij jou het euvel is.
In ieder geval heel veel plezier met je V90.

Vriendelijke groet,

Michiel 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2008 23:44 #1207092 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Prijs
Hallo Volvisti
De B-stijl luidsprekers zijn nog bij de dealer te bestellen. Voor tussen de 121 en 122 euro per stuk.
Voor wie na deze mededeling nog interesse heeft:<table border="1" width="200"><tbody><tr><td>oak </td><td>9447 843 </td></tr><tr><td>grey </td><td>9447 988 </td></tr><tr><td>beige </td><td>9447 989 </td></tr></tbody></table>
Groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam