"Nieuwe" V90
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Groet Martin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hebben alle 960 V90 voor zover ik weet.Michael Oud schreef : Zeg, zie ik dat nu goed? Zijn de stijlen met een laagje stof bekleed?
Mijn 960 in ieder geval ook. (een echte hollandse)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb ze niet alleen op m'n to-do lijstje staan, maar ook in de garage liggen. Maar dat zal de kenners niet verbazen.Michael Oud schreef : Dan heb ik bij deze dus wéér meer op mn to-do lijstje...
Hou er wel rekening mee, dat de A-stijl bekleding van een 960/90 geen opening heeft. Door die opening stroomt bij de 740/940 de lucht die later uit de uitstroomopeningen op de deuren komt.
Groetjes
Mathy
- Roger Smeets
- Nieuw lid
-
@Willem: Mijn exportplaten waren maar vijf dagen geldig en die zijn inmiddels verlopen. Even wachten dus (kentekenplaten waren er vandaag nog niet).
@martin: Ik wil graag jouw ervaringen horen met het vervangen van nivomaten en bladveer. Persoonlijk wil ik geen lage auto want dat is erg onhandig met de caravan erachter. Ik vrees namelijk dat ik over niet al te lange termijn mijn nivomaten aan het vervangen kom, mogelijk i.c.m. de bladveer. De auto hangt nu al door en met belasting en gastank kan het alleen maar erger worden lijkt me. Mogelijk komt hij tijdens het rijden nog wel iets omhoog door de werking van de nivomaat, maar erg veel veel verwacht ik daar op dit moment niet van. Vreemd vind ik alleen dat deze auto met relatief weinig km's er last van heeft terwijl mijn 940 met veel meer km's en ingebouwde gastank er geen last van heeft.
M.vr.gr. Roger
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik denk dat de veer na verloop van tijd (dus niet kilometers) doorzakt. En dat de nivomats wel tijdens het rijden dit doorzakken kunnen opvangen, maar niet tijdens het stilstaan. Of de nivomats het compenseren van de slappe veer je in dank afnemen, blijft wel de vraag.rsmeets schreef : Vreemd vind ik alleen dat deze auto met relatief weinig km's er last van heeft terwijl mijn 940 met veel meer km's en ingebouwde gastank er geen last van heeft.
Als een 940 met nivomats doorzakt, dan ligt dat puur en alleen aan de nivomats en niet aan de veren.
BTW Carlo Schmidt heeft een groene V90 staan (of was het een 960) met zijschade. Misschien zit daar nog een goeie veer onder.
Groetjes
Mathy
- Roger Smeets
- Nieuw lid
-
Dat zou een plausibele verklaring kunnen zijn. Alleen dan zouden alle V90's vanaf een bepaalde leeftijd last van dit "vermoeidheidssyndroom" moeten hebben. Ik weet niet of dit zo is dat ze allemaal rond een jaar of 10 gaan hangen. Ik zie wel dat er meer mensen in meerdere of mindere mate last van hebben.
Het is blijkbaar wel belangrijk of je een 960 of een V90 hebt. Voor zover als ik het weet heeft de 960 de multilink 1 (met normale veren dus) en de V90 de multilink 2 (met die kunststof bladveer dus.)
Als jouw bovenstaande veronderstelling klopt lijkt het me niet zinvol om een gebruikt bladveer onder mijn auto te plaatsen. Een gebruikte veer is dan al deels doorgezakt. En het vervangen lijkt me behoorlijk veel werk. Dus als je gaat vervangen moet je ook een nieuwe plaatsen (tenzij de materiaalkosten zeer hoog zijn.)
Met vriendelijke groeten,
Roger
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Willem's V90 had het ook en ook die van Kees Timmermans uit Marknesse. Hoe/of Kees het opgelost heeft weet ik niet, hoe het met Willem's V90 afgelopen is, weten we helaas wel.
Als je de veerkarakteristiek van de veer zou kunnen achterhalen, zou je er zelf een kunnen laten maken. Technisch gezien. Of het financieel haalbaar is, dat blijft de vraag.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
960 vanaf MY 1995 heeft ook bladveer...rsmeets schreef : Het is blijkbaar wel belangrijk of je een 960 of een V90 hebt. Voor zover als ik het weet heeft de 960 de multilink 1 (met normale veren dus) en de V90 de multilink 2 (met die kunststof bladveer dus.)