Motoroliepeilstok gevonden en vraagje over de kop: Olielekkage (opgelost)
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Je moet onderscheid maken tussen de ontsteking met Hallsensor ( zit op de modellen tot ± 1988) en de ontsteking met BDPsensor.Baseman schreef : Ontstekingstijdstip, toch?
We hebben bij TurboCoos de ontsteking opnieuw "op tijd' gezet, na het verwijderen van de unit met verdelerkap en al.Ik neem toch aan dat dat bij elke B230 dan nodig is, zeker als haynes dat nog uitdrukkelijk vermeld en het hierbovenook al eens genoemd is.
De LH2.4 krijgt volgens mij een volledig verkeerd bevestigde ontstekingsunit zelf neit meer op s=tijd, of heb ik dat mis?
Het ontstekingstijdstip bij de BDPsensor heeft geen invloed op de stand van het verdelerhuis. Bij de uitvoering met de BDPsensor wordt de voorontsteking zodanig geregeld dat de BDP sensor op het vliegwiel het startsein gaat geven. Het feitelijke moment van ontsteking is de berekening uit toerental enz.
De stand van de verdeler heeft alleen te maken met het feit of de rotorvinger precies voor de contacten staat in de verdelerkap op het moment van ontsteking. Bij de nieuwere modellen zit er zelfs een gat waardoor de vastzetbout (M6)precies past. Er is dan helemaal niets te verdraaien. Bij de oudere BDP modellen zit een zwart kunststofstripje die precies plaats maakt voor de vastzetbout. Soms is dit stripje weg dan kun je het verdelerhuis wat anders plaatsen maar het ontstekingsmoment wordt hierdoor dus niet beinvloed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Baseman schreef : Kun je hier iets mee?
jazeker. aangezien ik de verdelerkap ook vervang moet ik de juiste volgorde hanteren, dan heb ik geen extra werk. eerst kap eraf, dan behuizing, ringen vervangen, behuizing terug, nieuwe verdelerkap erop. enige wat wat lastiger is, is dat ik nu 3 boutjes extra in een ietwat lastige houding vast moet zetten. maar dat is eerder gelukt (bij inspectie) en zal geen problemen geven.
Timen, bedankt voor de opmerkingen mbt terugmonteren van de behuizing. ik zal de boel voor de zekerheid afkrassen. mocht ik dat nodig hebben (doordat er ruimte voor verstellen is) dan heb ik het maar gedaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Thanks.wp001 schreef : De stand van de verdeler heeft alleen te maken met het feit of de rotorvinger precies voor de contacten staat in de verdelerkap op het moment van ontsteking. Bij de nieuwere modellen zit er zelfs een gat waardoor de vastzetbout (M6)precies past. Er is dan helemaal niets te verdraaien. Bij de oudere BDP modellen zit een zwart kunststofstripje die precies plaats maakt voor de vastzetbout. Soms is dit stripje weg dan kun je het verdelerhuis wat anders plaatsen maar het ontstekingsmoment wordt hierdoor dus niet beinvloed.