Motoroliepeilstok gevonden en vraagje over de kop: Olielekkage (opgelost)
- V700 register
- Nieuw lid
-
En dat meurt, ....nogal.
Sinds ik de waterpomp-pakking vervangen heb, ishet blok tot achteraan toe helemaal droog, deze keerring is de laatste lekkage.........hoop ik.
Overigens, heren geleerden, dank voor de uitl;eg, mara ik kan die keerring nergens vinden in VADIS.Zoek ik niet goed en heeft een van u het nummer ter beschikking?
@WP001: Ik zie niet hoe ik een keerring kan vervangen die achter de verdelerkap-grondplaat zit, zonder de verdelerkap te verwijderen.De verdelerkap en rotor ga ik ook vervangen, dus als die rotor er met geweld af moet en breekt, lig ik daar niet zo wakker van.Terugzetten is geen probleem, verwacht ik, dat heb ik met mijn sedan ook gedaan, geen enkel probleem, qua nokje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
@WP001: Ik zie niet hoe ik een keerring kan vervangen die achter de verdelerkap-grondplaat zit, zonder de verdelerkap te verwijderen.Baseman schreef : De olie hangt onderaan de verdelerkap, loopt/drupt op de automaatbak en loopt daarna over de uitlaatsteun op de uitlaatbuis.
En dat meurt, ....nogal.
Sinds ik de waterpomp-pakking vervangen heb, ishet blok tot achteraan toe helemaal droog, deze keerring is de laatste lekkage.........hoop ik.
Overigens, heren geleerden, dank voor de uitl;eg, mara ik kan die keerring nergens vinden in VADIS.Zoek ik niet goed en heeft een van u het nummer ter beschikking?
@WP001: Ik zie niet hoe ik een keerring kan vervangen die achter de verdelerkap-grondplaat zit, zonder de verdelerkap te verwijderen.De verdelerkap en rotor ga ik ook vervangen, dus als die rotor er met geweld af moet en breekt, lig ik daar niet zo wakker van.Terugzetten is geen probleem, verwacht ik, dat heb ik met mijn sedan ook gedaan, geen enkel probleem, qua nokje.
De keerring zit dan ook niet in de verdelerkap.Als je de unit hebt gedemonteerd zie je het vanzelf. De drie bouten van de verdelerkap kun je nadat je de gehele unit hebt gedemonteerd heel gemakkelijk losdraaien, achter op de motor is een heel gedoe en als er een gemakkelijker methode is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar in mijn beleving zit de ring dan ook tussen de lager van de nokkenas en de grondplaat van de verdeler, waardoor je de rotor dus wel móet verwijderen om hem te kunnen vervangen.wp001 schreef : De keerring zit dan ook niet in de verdelerkap.Als je de unit hebt gedemonteerd zie je het vanzelf. De drie bouten van de verdelerkap kun je nadat je de gehele unit hebt gedemonteerd heel gemakkelijk losdraaien, achter op de motor is een heel gedoe en als er een gemakkelijker methode is.
Ik wacht even af tot ik de nieuwe ringen heb en zal dan eens aan de knutsel gaan, het zal zich dan wel wijzen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Onderdeelnrs: 969330 en 969331
Als je in VADIS naar ontstekingssystemen kijkt zie je het gelijk.
Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb de ringen binnen (dank daarvoor wp001) en hoop straks even te kunnen kijken of de diagnose correct was.solexpaul schreef : De verdelerkap HOEFT er niet af, het hele ontstekingshuis wel.
Onderdeelnrs: 969330 en 969331
Als je in VADIS naar ontstekingssystemen kijkt zie je het gelijk.
Succes!
Maare, ÍN dat ontstekingshuis zit toch de rotor, die op een de nokkenas zit?Als ik de ontsteking er dus af haal, valt de rotor toch ergens af?
Nu ja, ik zal het zo wel zien, thanks zover en ik zal in VADIS even zoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoort dat?
Na een telefonisch onderonsje met Hein (waarvoor mijn dank, en sorry voor de ordeverstoring) zou er helemaal geen vloeibare pakking tussen hoeven. Leek me ook al niet echt Volvo-isch.
Dus, de ringen beide vervangen, wat inderdaad een klusje van niets is, handel uitgedweild (besloten de verdelerkap en rotor ook maar te gaan vervangen, alleen had ik die nog niet binnen) en weeg dichtgeschroefd.
Straks even een litertje olie erin en eens kijken waar het er weer uit komt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank voor de tips en voor de leverantie van de ringetjes.
Ohja, die peilstok heb ik gewoon maar besteld bij de dealer.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Kosten?Baseman schreef : Ohja, die peilstok heb ik gewoon maar besteld bij de dealer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik word van alles boven de 15 euro excl nogal chagerijnig, ik verwacht dus dat het daarmee ruimschoots is afgedaan.
Uiteraard zet ik hem in <a href="/node/16413" target="_blank">dit lijstje</a> erbij, als ik het weet.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb ook weer een fijne lange factuur voor Reina (de eerste factuur, alle werkzaamheden/onderdelen sinds 31 maart), leuk voor genoemd lijstje, niet leuk voor de portemonee. De interessante dingen zet ik wel in de draad, als ik een keer tijd heb.Baseman schreef : Uiteraard zet ik hem in <a href="/node/16413" target="_blank">dit lijstje</a> erbij, als ik het weet.