Motoroliepeilstok gevonden en vraagje over de kop: Olielekkage (opgelost)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voeg maar gewoon toe, als het de moeite is, sorteren doe ik later wel een keer.Ik heb het lijstje in Excel staan, wel zo makkelijk.Je kunt het ook invoegen op de juiste plek in de alfabetische lijst, maar makkelijker is gewoon onderaan.Eric Bakker schreef : De interessante dingen zet ik wel in de draad, als ik een keer tijd heb.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik maak het toch in Excel denk ik, dan kan ik dat beter aan je mailen.Baseman schreef : Voeg maar gewoon toe, als het de moeite is, sorteren doe ik later wel een keer.Ik heb het lijstje in Excel staan, wel zo makkelijk.Je kunt het ook invoegen op de juiste plek in de alfabetische lijst, maar makkelijker is gewoon onderaan.
De tabellen in de editor hier vind ik erg moeilijk met editen, en sorteren kan ook al niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
 Baseman schreef : Ik merk wel als ie binnen is wat ie kostte, ik heb hem toch nodig.
Ik word van alles boven de 15 euro excl nogal chagerijnig, ik verwacht dus dat het daarmee ruimschoots is afgedaan.
Uiteraard zet ik hem in <a href="/node/16413" target="_blank">dit lijstje</a> erbij, als ik het weet.
Dan hoop ik Bas, dat ie voor een 4 cylinder gevoelig goedkoper is want ik werd niet echt blij toen ik de prijs hoorde...... Ik weet het niet meer precies hoeveel het was maar ik dacht boven de 25,- iig teveel om em te vervangen dus heb ik em maar gelijmd.
Note: Wat een belachelijke constructie ook van Volvo; het bovenstuk van plastic op een knullige manier verbonden met de eigenlijke peilstok
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb het lijstje bijgewerkt, ook met het lijstje wat ik van Eric kreeg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik ga mijn ontstekingsdelen ook vervangen, in mijn geval rotor + verdelerkap. waarom ? omdat ik de verdelerkap los heb gemaakt en gezien heb dat de contactpunten aardig ingebrand zijn. even ontvet met remmenreiniger, maar het hoort niet zo => vervangen. verdelerkap was een beetje vettig, op 6 uur zeg maar. dus meteen de O-ringen ook besteld omder het motto "nu we er toch zijn".
kun je de rotor gewoon van de as trekken ? en zit er iets op waarmee je de nieuwe op de juiste positie terug kunt zetten ? haynes is hier erg kort over. verder moet de behuizing van de verdelerkap ook los om bij de ringen te komen. volgens haynes moet je de behuizing goed markeren voor je m loshaalt en m dan precies zo terugzetten. heb jij dit ook gedaan cq was het nodig ? of was het hier ook niet fout te doen omdat het maar op één manier kan. waarom is het zo belangrijk ? maw, wat gebeurt er als je het niet goed doet ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lastig is alleen, dat ik (en jij denk ik ook)ruimte te kort komt om de hele unit eruit te krijgen, dus heb ik de verdelerkap er ook maar af gehaald.De unit kan je er dan helemaal uitnemen.Hij kan maar op 1 manier terug.Als ie er eenmaal uit is kun je de rotor er gewoon af trekken.Ook deze, kan maar op 1 manier terug, dat zie je als je de nieuwe bekijkt.
Kun je hier iets mee?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Kun je deze stelling verklaren. Ik bedoel van die timing. En ook de timing waarvan?Baseman schreef : Markeer met een kraspen de plaats van de ontsteking, om hem goed terug te kunnen zetten. Doe je dit niet, zul je de timing moeten nakijken voor je weer gaat rijden, zeker op LPG.
- V700 register
- Nieuw lid
-
We hebben bij TurboCoos de ontsteking opnieuw "op tijd' gezet, na het verwijderen van de unit met verdelerkap en al.Ik neem toch aan dat dat bij elke B230 dan nodig is, zeker als haynes dat nog uitdrukkelijk vermeld en het hierbovenook al eens genoemd is.
De LH2.4 krijgt volgens mij een volledig verkeerd bevestigde ontstekingsunit zelf neit meer op s=tijd, of heb ik dat mis?