760 krijgt total make-(v6)over PRV>> B204FT Wat foto's....
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als het geen standaard combinatie hoeft te zijn, dan mag het voor mij ook een T6 zijn.bodejodel schreef : Wat mij betreft is er maar 1 motor voor onze bakstenen: De B204FT/GT.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ok, baas boven baas dat zou nog mooier zijn, maar om het toch een beetje 700 te houden he....Mathy schreef : Hallo Jeroen
Als het geen standaard combinatie hoeft te zijn, dan mag het voor mij ook een T6 zijn.bodejodel schreef : Wat mij betreft is er maar 1 motor voor onze bakstenen: De B204FT/GT.
Groetjes
Mathy
Als ik er een voor een goede prijs zou vinden had dat ook gekund
- V700 register
- Nieuw lid
-
Invoeren in een ander land kan inderdaad, maar natuurlijk wel een beetje lullig hij is net ingevoerd.
Wat ik zou doen is op zoek naar een B204E/F typeplaatje, als er tenminste niet nog ergens anders op het blok een aanduiding staat anders is dit natuurlijk zinloos.
Mocht er nergens anders een aanduiding staan:
De B204 is zonder turbo in de 740 geleverd met starre achteras, levert niet meer vermogen dan die dat ding dat er nu inzit dat sommigen een motor noemen. Heeft niet meer cillinders en niet meer inhoud.
Blok inbouwen met computers en al. Dan uitlaatspruitstuk van een B204/B234 monteren en zogenaamd als niet B204FT maar B204E/F naar de keuring. Na de keuring, FT spruitstuk, turbo, downpipe, olieleidingen, intecooler ed monteren en je bent klaar.
Het vermogen zal door de lage compressie zonder turbo lager uitvallen dan een B204 daadwerkelijk heeft, alleen maar gunstig bij de keuring. Daarnaast heb je geen gedoe met multilink typegoedkeuring en dergelijk. Kun je daarna tenminste de tijd nemen voor de multilink ombouw en eindelijk van een 760 met een motor genieten
Dit gaat natuurlijk alleen op als er naast het typeplaatje geen extra aanduiding voor de FT uitvoering op het blok is te vinden. Dat een B204FT een beter blok is gaat wat mij betreft altijd op. B23ET en B204FT, mooiste redblocks ooit. B204FT combineert souplesse, betrouwbaarheid, kracht/vermogen, zuinigheid (tov kjet) probeer dat maar eens met een V6. Ja die souplesse dat heeft de V6 wel, maar dan moet hij het wel eerst doen
Er zijn veel te weinig B204FT/GT's gemaakt.
Ik zeg DOEN.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Anders zeg ik het tegen Adriaan.
Wat rij je trouwens zelf voor een type?? Als ik op jou naam klik lees ik dat je (nog) geen Volvo hebt????
Zeg het maar,....

- V700 register
- Nieuw lid
-
wie? bossie of flip? beiden zijn in het bezit van een echte volvo 7-serie... de V6 is zeker goed, maar het werken er aan valt me wel tegen hoor.hdalhuisen schreef : Pas op met het afkraken van de V6 !!
Anders zeg ik het tegen Adriaan.
Wat rij je trouwens zelf voor een type?? Als ik op jou naam klik lees ik dat je (nog) geen Volvo hebt????
Zeg het maar,....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat betreft volvo ben ik begonnen met een 360GLT daarna een 87er 740 TIC, een 240 super polar, een 84er 740 TIC een 94er 850 T5 en nu een 90er 740 16V.
Wat gek geen V6
Wat betreft souplesse doet een V6 het heel mooi ook wat betreft vermogen niet slecht maar dan verder heb je het IMHO dan ook wel gehad. Ieder z'n ding.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kan ombouwen naar motoren zolang je idd binnen de 40% blijft. Kom je daarboven, dan is het allemaal ingewikkeld.
Maar nu de grap; ga je het cylinder aantal veranderen, van 4 naar 6 bijvoorbeeld, dan is het zeer lastig. Tenzij er idd voor dat type auto een nederlandse goedkeuring bestaat oftewel dat type auto ook officieel is geimporteerd geweest of dat jij een 2e exemplaar kan tonen welk ooit "particulier" geimporteerd is en door de RDW op kenteken is gezet.
De RDW moet uit europese regelving alle auto's accepteren met een europees kenteken. Dit is dan ook de reden van de engelse manier. in engeland is het makkelijker (maar nog niet alles) om een one-of op kenteken te krijgen. Dit kost, naar verluid, snel een E 1000,--
Dus...

- V700 register
- Nieuw lid
-
Zodra je de motorcode van de motor die je plaatst anders is moet je zowieso langs bij de RDW. Als er een typegoedkeuring is, is het omschrijven geen probleem. Voor mijn auto is die er niet....
Dan moet ik een inspectie en een weging laten doen, en vervolgens naar lelystad. Daar nemen ze een geluidstest af, aangezien ik binnen de 40% blijf, hoef ik geen wegliggingstest te laten doen...
Dit hele grapje kost echter al gauw zo'n 400 euro. Dan nog alles doorgeven aan de verzekering, en je zou legaal de weg op moeten kunnen...
Ik ben het dus nog aan het uitzoeken!! Maar ik vermoed dat het mogelijk is.....
Ik laat binnenkort nog wel wat horen
gegroet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je zegt het zelf al; die is er niet. Daar zit het probleem. Wil je meer erover weten zoek dan eens naar de steekwoorden "Hilgert peugeot 205 V6" Hij heeft samen met zijn team een V6 in een peugeot 205 gepropt en via engeland op kenteken geholpen.
<a href=" www.205v6.com/ "> www.205v6.com/
Suc6
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ga binnenkort bij het keuringsstation langs, en ga eens overleggen met een keumeester.
Via duitse TüV kun je soms ook nog wat regelen. Eventueel een optie die dichter bij huis is.
Gegroet,
Philip