Wat kan ik hier uit afleiden ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2006 18:37 #1139737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofdrukregelaar.
Roger,

Ach ja, een ET heeft geen lambda sonde. Die brandstofdrukregelaar zit in de machinekamer. Het is een klein rond potje, meestal gemonteerd aan de voorkant van de brandstofdrukleiding welke in verbinding staat met de verstuivers. Er is ook een vacuum slangetje aan bevestigd... Ik zou deze regelaar maar eens vervangen. Ze gaan wel eens lekken langs het membraan: benzine smaak in de vacuumleiding als je er aan zuigt, of ze lekken NIET en via membraan maar werken gewoon niet goed meer.

Succes,

Robert.

Je hebt een leuke(!) klus voor een sleuteldag :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2006 18:59 #1139742 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo heren, ik hoef in

Hallo heren,
ik hoef in ieder geval geen deurpanelen mee te nemen als je er niet bent Maarten. Hoef ik ze ook niet in de auto te leggen.
De brandstofdrukregelaar heb ik gecheckt op lekken, maar dat doet hij niet. Er wordt netjes "gezogen" zo als ik het ervaar. Kan natuurlijk zijn dat de regelaar best naar zijn grootje is. Dat is inderdaad een leuk klusje voor zaterdag.
Nou kwam vanmiddag een leerling met behoorlijk veel verstand van zaken van motoren en electronica en die gaf mij als tip om een lambdameter op het systeem aan te sluiten. Pech, ik heb geen lambdasonde. Die meter geeft aan wanneer het brandstof te rijk of te arm aan benzine is qua mengsel. Moet ik hiervoor echt een sonde gaan inbouwen ?

Groet,
Roger Kuypers
Wolvega
<sup>Volvo 740 Turbo Intercooler 1989 Italie B200ET Black(line) Sedan 182.600 </sup>
<sup><a href=" members.home.nl/rpakuypers "> members.home.nl/rpakuypers </sup>

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2006 22:58 #1139758 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Pijpje lenen
Hallo Roger

roger schreef : Moet ik hiervoor echt een sonde gaan inbouwen ?

Is er niemand, waarvan je een stukje pijp met lambdasonde kunt lenen? Die je er dan voor de meting even op/tussen zet?

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2006 23:38 #1139761 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Mathy, op zich kan ik

Hoi Mathy,
op zich kan ik wel een sonde laten plaatsen, dat schijnt niet zoveel werk te zijn en een sonde heb ik nog liggen. Ik zit er wel aan te denken want ik heb vandaag gezien hoe dat werkt bij een opel commodore uit 1973.
Morgen ga ik naar een optreden van de Hub'n Bub'n Egerlanderkapel. Een vriend uit Maastricht speelt daarbij en ze komen even van 21:00 tot 01:00 spelen in een feesttent op zo'n 20 km van Wolvega. Dat word een zeer korte nacht aangezien ik om 08:00 zaterdagochtend al bij Harm moet zijn om dan door te rijden naar de sleuteldag.
Groette van unne suierling oet 't hoege noorden,
Roger Kuypers
Wolvega
Volvo 740 Turbo Intercooler 1989 Italie B200ET Black(line) Sedan 182.600
members.home.nl/rpakuypers

Moderators: Jerry Stam