Wat kan ik hier uit afleiden ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2006 23:18 #1139447 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlaatdemper verstopt�  ?
Uitlaatdemper verstopt ? ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2006 06:35 #1139464 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Pierre,de uitlaat heb
Hallo Pierre,
de uitlaat heb ik recentelijk vervangen door een geheel nieuw exemplaar. Welliswaar een versie van een B230, maar hij past dus ook op een B200 en hij heeft zelfs een demper minder. Last van een kat en lambdasonde heb ik ook niet want die horen er niet op.
Groet,

Roger Kuypers

Wolvega
<sup>

Volvo 740 Turbo Intercooler
1989 Italie B200ET Black(line) Sedan 182.600
</sup>

<sup> members.home.nl/rpakuypers

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2006 08:05 #1139466 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou het ook aan de benzine

Zou het ook aan de benzine kunnen liggen ? Ik tank hoofdzakelijk euro 95, maar ik zie op diverse fora staan dat er 98 in een B200ET moet. Volgens het instructieboekje kan 95 ook. Wellicht een te laag octaangehalte?

Groet,

Roger Kuypers
Wolvega<sup>

members.home.nl/rpakuypers

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2006 09:29 #1139468 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vieze injectoren?

Hoi,
Is het mogelijk dat de injectoren vies zijn waardoor ie pruttelt?
Vr.gr.Maarten Obbens

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2006 11:21 #1139472 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb onlangs een goedje

Ik heb onlangs een goedje door de benzine gegooid en dat zou gewerkt moeten hebben. Ik kan het nog eens doen, maar ik kan me zo niet voorstellen dat het door de injectoren komt. Maar goed, ik kan er nog wel een fles aan wagen.
Groet,

Roger Kuypers

Wolvega
<sup>

</sup>

<sup> members.home.nl/rpakuypers

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2006 21:24 #1139519 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toerenval meten
Wat je nog kunt doen is de toerenval meten zet je gaskabel vast op bv 1500 toeren en trek dan �©�©n voor �©�©n je bougiekabels los bij elke cilinder zou de het toerental ongeveer evenveel terug moeten vallen. Let wel op, die kabels willen je graag bijten( 20 kilovolt) zo snel mogelijk aan de massa leggen dus. Optie twee of mischien wel �©�©n computer reset?zekering 1 eruit 1 minuut wachten en weer inzetten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2006 22:47 #1139535 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Menno, bedankt voor

Hoi Menno,
bedankt voor de tips, ik zal het eens gaan uitproberen. Ik had ook al gechekt of een verstuiver niet meer werkt, maar ze werken wel. Hoe, dat is de vraag. De computer resetten kan geen kwaad, of dat helpt vraag ik me wel af.
Groet,
Roger Kuypers
Wolvega
<sup>Volvo 740 Turbo Intercooler 1989 Italie B200ET Black(line) Sedan 182.600 </sup>
<sup> members.home.nl/rpakuypers </sup>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2006 23:37 #1139544 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Computer gewoon resetten......

roger schreef : Hoi Menno,
bedankt voor de tips, ik zal het eens gaan uitproberen. Ik had ook al gechekt of een verstuiver niet meer werkt, maar ze werken wel. Hoe, dat is de vraag. De computer resetten kan geen kwaad, of dat helpt vraag ik me wel af.

De computer resetten helpt voor de meeste gekke dingen....

Zo liep de mijne na het vervangen van de spanningsregelaar (zie de komende factor) nog wat onregelmatig.
Computer gereset (- en + pool een klein halfuurtje losgelegd) en daarna was het over.

Het schijnt (lijkt mij) dat als de spanning onder een bepaalde waarde daalt dat de computer wat kuren gaat vertonen. Dit kan bijvoorbeeld al door het bijna leegstarten etc. Ik heb al een paar keer de computer moeten resetten na wat spanningsproblemen (llegstarten, te lang klussen met open deuren en ga zo maar door.....)

Computer resetten kan geen kwaad. Ik heb het al een paar keer gedaan. Alleen elke keer alle radiozenders instellen is vervelender........

Maarten

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2006 00:27 #1139556 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 9 Volt batterij
Hallo Maarten

mderijke schreef : Alleen elke keer alle radiozenders instellen is vervelender........

Ooit, heel lang geleden, heb ik een half jaartje stage gelopen bij de Ford dealer in Maastricht. En die sloten wel eens een 9 Volt batterijtje (zoals je in wekkers, weegschalen en afstandsbedieningen nog wel eens tegenkomt) aan op de sigarettenaansteker om te voorkomen dat de zenders opnieuw ingesteld moesten worden. En misschien ook wel om te voorkomen, dat de code opnieuw ingegeven moest worden. Bij sommige modellen (ze hadden er toen maar vier, als je de Transit niet meetelde) werkte dat, bij andere niet.

Of dat op een V700 ook werkt, weet ik niet.

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2006 01:20 #1139560 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: 9 Volt batterij

Mathy schreef : Hallo Maarten

mderijke schreef : Alleen elke keer alle radiozenders instellen is vervelender........

Ooit, heel lang geleden, heb ik een half jaartje stage gelopen bij de Ford dealer in Maastricht. En die sloten wel eens een 9 Volt batterijtje (zoals je in wekkers, weegschalen en afstandsbedieningen nog wel eens tegenkomt) aan op de sigarettenaansteker om te voorkomen dat de zenders opnieuw ingesteld moesten worden. En misschien ook wel om te voorkomen, dat de code opnieuw ingegeven moest worden. Bij sommige modellen (ze hadden er toen maar vier, als je de Transit niet meetelde) werkte dat, bij andere niet. Of dat op een V700 ook werkt, weet ik niet. Groetjes Mathy

De problemen welke ik elke keer had waren gerelateerd aan een te lage spanning.
Dan moest ik de computer dus echt spanningsloos maken.

Dus deze truc is geen optie want wie weet hoe de lekstroom loopt en dan is de computer nog steeds niet 100% spanningsloos en gereset.

Maarten

Moderators: Jerry Stam