Wat kan ik hier uit afleiden ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
de uitlaat heb ik recentelijk vervangen door een geheel nieuw exemplaar. Welliswaar een versie van een B230, maar hij past dus ook op een B200 en hij heeft zelfs een demper minder. Last van een kat en lambdasonde heb ik ook niet want die horen er niet op.
Groet,
Roger Kuypers
Wolvega
<sup>
Volvo 740 Turbo Intercooler
1989 Italie B200ET Black(line) Sedan 182.600
</sup>
<sup> members.home.nl/rpakuypers
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou het ook aan de benzine kunnen liggen ? Ik tank hoofdzakelijk euro 95, maar ik zie op diverse fora staan dat er 98 in een B200ET moet. Volgens het instructieboekje kan 95 ook. Wellicht een te laag octaangehalte?
Groet,
Roger Kuypers
Wolvega<sup>
members.home.nl/rpakuypers
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi,
Is het mogelijk dat de injectoren vies zijn waardoor ie pruttelt?
Vr.gr.Maarten Obbens
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb onlangs een goedje door de benzine gegooid en dat zou gewerkt moeten hebben. Ik kan het nog eens doen, maar ik kan me zo niet voorstellen dat het door de injectoren komt. Maar goed, ik kan er nog wel een fles aan wagen.
Groet,
Roger Kuypers
Wolvega
<sup>
</sup>
<sup> members.home.nl/rpakuypers
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Menno,
bedankt voor de tips, ik zal het eens gaan uitproberen. Ik had ook al gechekt of een verstuiver niet meer werkt, maar ze werken wel. Hoe, dat is de vraag. De computer resetten kan geen kwaad, of dat helpt vraag ik me wel af.
Groet,
Roger Kuypers
Wolvega
<sup>Volvo 740 Turbo Intercooler 1989 Italie B200ET Black(line) Sedan 182.600 </sup>
<sup> members.home.nl/rpakuypers </sup>
- V700 register
- Nieuw lid
-
De computer resetten helpt voor de meeste gekke dingen....roger schreef : Hoi Menno,
bedankt voor de tips, ik zal het eens gaan uitproberen. Ik had ook al gechekt of een verstuiver niet meer werkt, maar ze werken wel. Hoe, dat is de vraag. De computer resetten kan geen kwaad, of dat helpt vraag ik me wel af.
Zo liep de mijne na het vervangen van de spanningsregelaar (zie de komende factor) nog wat onregelmatig.
Computer gereset (- en + pool een klein halfuurtje losgelegd) en daarna was het over.
Het schijnt (lijkt mij) dat als de spanning onder een bepaalde waarde daalt dat de computer wat kuren gaat vertonen. Dit kan bijvoorbeeld al door het bijna leegstarten etc. Ik heb al een paar keer de computer moeten resetten na wat spanningsproblemen (llegstarten, te lang klussen met open deuren en ga zo maar door.....)
Computer resetten kan geen kwaad. Ik heb het al een paar keer gedaan. Alleen elke keer alle radiozenders instellen is vervelender........
Maarten
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
mderijke schreef : Alleen elke keer alle radiozenders instellen is vervelender........
Ooit, heel lang geleden, heb ik een half jaartje stage gelopen bij de Ford dealer in Maastricht. En die sloten wel eens een 9 Volt batterijtje (zoals je in wekkers, weegschalen en afstandsbedieningen nog wel eens tegenkomt) aan op de sigarettenaansteker om te voorkomen dat de zenders opnieuw ingesteld moesten worden. En misschien ook wel om te voorkomen, dat de code opnieuw ingegeven moest worden. Bij sommige modellen (ze hadden er toen maar vier, als je de Transit niet meetelde) werkte dat, bij andere niet.
Of dat op een V700 ook werkt, weet ik niet.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
De problemen welke ik elke keer had waren gerelateerd aan een te lage spanning.Mathy schreef : Hallo Maarten
Ooit, heel lang geleden, heb ik een half jaartje stage gelopen bij de Ford dealer in Maastricht. En die sloten wel eens een 9 Volt batterijtje (zoals je in wekkers, weegschalen en afstandsbedieningen nog wel eens tegenkomt) aan op de sigarettenaansteker om te voorkomen dat de zenders opnieuw ingesteld moesten worden. En misschien ook wel om te voorkomen, dat de code opnieuw ingegeven moest worden. Bij sommige modellen (ze hadden er toen maar vier, als je de Transit niet meetelde) werkte dat, bij andere niet. Of dat op een V700 ook werkt, weet ik niet. Groetjes Mathymderijke schreef : Alleen elke keer alle radiozenders instellen is vervelender........
Dan moest ik de computer dus echt spanningsloos maken.
Dus deze truc is geen optie want wie weet hoe de lekstroom loopt en dan is de computer nog steeds niet 100% spanningsloos en gereset.
Maarten