Hoge Toeren
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ergens in de kring van remdrukschakelaar-kickdownschakelaar-bergremschakelaar zit een onderbreking wat ervoor zorgt dat de auto in hoge toeren blijft hangen, ??n voor ??n doorlussen/aan de massa hangen, en/of een ander tachorelais proberen/huidige repareren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
haal rechter slang even los en bedien de bergrem motor slaat dan meestal af door valse lucht , gebeurt er helemaal niets, kijk dan of slang aan de voorkant wel zuigt.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb de tacho nu er helemaal af en de Volvo rijdt gewoon hetzelfde met hoge toeren.
Help!!:cry2:
- V300 register
- Verbannen
-
Thon Daf 46;61681 schreef : Ik weet het even niet meer. Alles uitgetest volgens de hiervoorgemelde oplossingen. Alle slangen en membramen goed, EMVK heel, bergrem, kickdown en remdrukschakelaar werkt, ook op de connector doorgemeten, ik weet geen oplossingen meer. Het enige wat ik nu nog kan verzinnen is de tacho. Ik heb geen reserve en volgens beschrijving te repareren. Is er niet iemand die voor een normaal prijsje eentje over heeft en mij wil opsturen?
Ik heb de tacho nu er helemaal af en de Volvo rijdt gewoon hetzelfde met hoge toeren.
PS op de blokken met de wielen van de grond geprobeert en dan schakelde die wel:cry3:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Thon Daf 46;61681 schreef : Ik weet het even niet meer. Alles uitgetest volgens de hiervoorgemelde oplossingen. Alle slangen en membramen goed, EMVK heel, bergrem, kickdown en remdrukschakelaar werkt, ook op de connector doorgemeten, ik weet geen oplossingen meer. Het enige wat ik nu nog kan verzinnen is de tacho. Ik heb geen reserve en volgens beschrijving te repareren. Is er niet iemand die voor een normaal prijsje eentje over heeft en mij wil opsturen?
dat is volgens mij vreemd, je kunt zolang het nog duurt aan de rechterkant van het emvk de geel/groene en bruine draad lostrekken van het emvk om ervoor te zorgen dat de terugschakelzijde niet aangestuurd word (dan is er wel normaal te rijden zonder de hoge toeren).
ik heb op dit moment geen reserve tacho liggen, waddinxveen is hier 30 km vandaan (ik woon in benschop) as zondag ben ik de hele dag aan het sleutelen en je kunt dan eventueel langskomen, dan kunnen we hier samen naar kijken en dan kun je het tacho uit mijn auto even proberen..
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;61692 schreef : dat is volgens mij vreemd, je kunt zolang het nog duurt aan de rechterkant van het emvk de geel/groene en bruine draad lostrekken van het emvk om ervoor te zorgen dat de terugschakelzijde niet aangestuurd word (dan is er wel normaal te rijden zonder de hoge toeren).
ik heb op dit moment geen reserve tacho liggen, waddinxveen is hier 30 km vandaan (ik woon in benschop) as zondag ben ik de hele dag aan het sleutelen en je kunt dan eventueel langskomen, dan kunnen we hier samen naar kijken en dan kun je het tacho uit mijn auto even proberen..
Ik zou graag naar je toekomen maar zondag is voor mij geen dag om te sleutelen (principieel)
bedoel je de bedrading loshalen rechts zitten in de auto of als je voor de koplampen staat? Meestal wordt met de rechterkant bedoeld zittend in de auto. en dan zou het dat smallere amp stekertje zijn met een gewone amp steker.
- V300 register
- Verbannen
-
Wie helpt mij verder en eventueel een bezoek aan een kenner (niet op zondag)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Thon Daf 46;61709 schreef : bedoel je de bedrading loshalen rechts zitten in de auto of als je voor de koplampen staat? Meestal wordt met de rechterkant bedoeld zittend in de auto. en dan zou het dat smallere amp stekertje zijn met een gewone amp steker.
neenee, ik bedoel zeg maar als je in de auto zit, de rechterkant van het emvk, daar trek je de 2 connectors los die op het emvk zitten (geel/groene draad en een bruine draad) dan word de terugschakelzijde niet meer aangestuurd en zou de auto geen hoge toeren meer mogen maken.
even tussendoor, heb je ook de blaastest uitgevoerd? >> beide slangen aan de achterkant van het emvk los en dan in de ene blazen, lucht moet terugkomen uit dezelfde slang en in de andere blazen, lucht moet terugkomen uit dezelfde slang?
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;61847 schreef : neenee, ik bedoel zeg maar als je in de auto zit, de rechterkant van het emvk, daar trek je de 2 connectors los die op het emvk zitten (geel/groene draad en een bruine draad) dan word de terugschakelzijde niet meer aangestuurd en zou de auto geen hoge toeren meer mogen maken.
even tussendoor, heb je ook de blaastest uitgevoerd? >> beide slangen aan de achterkant van het emvk los en dan in de ene blazen, lucht moet terugkomen uit dezelfde slang en in de andere blazen, lucht moet terugkomen uit dezelfde slang?
Dat met de draden gisteren uitgevoerd en is geen verschil.
De blaastest hebben we ook diverse malen gedaan. ook op de vario zelf en daar kwam keurig de lucht terug zoals het hierboven beschreven staat. Het is voormij een raadsel waarom het niet werkt. En toch wel ervaring met dafhebbend een frustratie dat ik het nog niet voor elkaar krijg.
Even een brutale vraag misschien?:f Ben jij ook op andere dagen of avonden aan het sleutelen, ik heb echt de hulp nodig van een deskundige!:worship:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik ben as vrijdagmiddag/avond en zaterdag weer beschikbaar. je kan een pbtje sturen hoe of wat.