Hoge Toeren

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2008 14:33 #627687 door V300 register
Hoge Toeren is gemaakt door V300 register
Ik weet dat er al heel erg veel over gediscuseerd is en veel dingen heb ik al geprobeerd en veel dingen ga ik nog proberen.
Mijn 343 1982 maakt machtig veel toeren en schakeld nu helemaal niet meer op.
Eerst was het nog zo dat die het wel deed en als je 5 minuten reed niet meer.
Membramen geblazen zijn goed.
EMVK geruild en geen verschil
Slangetjes gecontroleerd nu ook allemaal goed.
Wat ga ik nog doen is:

De Tacho controleren en eventueel even omruilen met mijn Volvo 66 (ik weet niet of die daar inzit, ik ben nog bezig met het herstel van deze 66 en die ken ik nog niet zo perfect als mijn 46 en 343).
Ik las ook iets over door verbinden remdrukschakelaar, wordt daar mee bedoeld gewoon de 2 draadjes van de schakelaar aan elkaar knopen?

Nog verdere suggesties wat ik kan uitproberen?:cry3:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2008 21:53 #718652 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoge Toeren

De Tacho controleren en eventueel even omruilen met mijn Volvo 66

@Thon : dat gaat niet lukken : je 66 heeft een microswitch, je 343 een tachorelais. Schroef dit doosje even los en koppel de stekker af.
Wanneer het tachorelais stuk is, merk je dat meestal door dat er binnenin iets rammelt wanneer je met het doosje schud.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2008 23:10 #718663 door V300 register
thon , ja gewoon doorverbnden is al veel over geschreven.
Andere bekende kandidaten zijn de kick-down schakeaar onder bij het gaspedaal en een losgetrilde soldering in het tachorelais ook daar kun je even op zoeken met de zoekfunktie

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2008 00:37 #718678 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Hoge Toeren
met contact aan en motor uit moet je als je de bergremschakelaar om zet bij het emvk een "tik" horen van het schakelende magneetklepje, hoor je dit niet of direct als je het contact aan zet (met de bergremschakelaar dan uit) dan een voor een doorlussen (bergremschakelaar, kickdownschakelaar, remdrukschakelaar)

een geruilde emvk gaf geen resultaat dus de oorzaak zal waarschijnlijk in de elektra zitten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2008 09:37 #718691 door V300 register

EMVK geruild en geen verschil

- Heb je nagekeken of bij de originele EMVK een klepje / de klepjes afgescheurd is / zijn ?
- Is de 'verse' EMVK een nieuwe of een tweedehands ? Indien tweedehands : nagekeken of bij dit exemplaar de klepjes nog gaaf zijn ?
(Anders is vervangen zinloos.)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2008 14:30 #718736 door V300 register

erikb;61332 schreef : - Heb je nagekeken of bij de originele EMVK een klepje / de klepjes afgescheurd is / zijn ?
- Is de 'verse' EMVK een nieuwe of een tweedehands ? Indien tweedehands : nagekeken of bij dit exemplaar de klepjes nog gaaf zijn ?
(Anders is vervangen zinloos.)

Daar heb ik later ook nog over gedacht, het is een tweedehands exemplaar.
Maar met het proefritje was alles precies het zelfde. Vanavond eerst de eenvoudige dingetjes doen (doorverbinden remdrukschakelaar) en wat ik nog niet gemeld had is, was ik vergeten. De steker onder de tacho leek niet helemaal goed te zitten en nadat ik deze aangedrukt had schakelde die helemaal niet meer dus mogelijk toch de tacho met een los onderdeel op de printplaat. Ik meld wat de acties en reactie zijn van mijn onderzoekingen, ter lering en vermaak voor allen.:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2008 20:26 #718834 door V300 register
Ik weet het even niet meer. de remdrukschakelaar doorgelust, de schakelaar bij het gaspedaal werkt goed. De tacho opengemaakt en de verdachte puntjes van het relais opnieuw gesoldeerd, nog een andere EMVK eraan gehangen met hele klepjes en volgas met contact aan geeft een klik en ook de bergrem. De orginele emvk klikt ook, wie helpt mij verder???
Een andere tacho heb ik niet. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de tacho defect is.

Wie geeft de gouden tip of hulp??:cry:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2008 21:22 #718845 door V300 register
bij ongeveer 1800 toeren moet emvk inkomen je kunt even proberen of bij dat toerental op de linkerzijde van de emvk aan de uitgang vacuum staat.
Ander testje : maakt het uit in toerental tijdens het rijden als je de bergrem bedient?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2008 21:42 #718853 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Hoge Toeren
slangen naar bak toe (dus achter op het emvk) verwisseld?

ik bedoel dus slang A en B op de 1e foto van deze pagina

www.v3c.nl/berichten.php?content=Varioma...agnose&menu=techniek

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2008 22:07 #718865 door V300 register

AvdAkker;61501 schreef : slangen naar bak toe (dus achter op het emvk) verwisseld?

Die truc heb ik ook al geprobeerd. Het ene slangetje kon eigenlijk niet anders omdat die anders te kort was, heb ik nu een langere aan gedaan. maar dus ook getest met omgedraaide slangen en geen resultaat en ook de bergrem geeft geen verandering.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC