4 verschillende banden
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
En ja, soms komt het voor dat je je banden moet vervangen, ook al zit er nog 3,5 mm profiel op. De banden die op mijn DAF zaten zouden zo door de apk komen, maar het karkas was vervormd door het vele staan. Vier nieuwe Vredesteins erop, en ik stuurde zowat de heg in omdat hij veel directer was geworden. Op de oude bandjes had ik het gevoel dat de auto gewoon aan het zwemmen was op nat wegdek, bij de nieuwe niet meer. Hoezo, zonde om weg te gooien? Ik ben blij dat ik het gedaan heb.
Je kunt nog zulke goeie remmen of leuke systeempjes hebben, maar op slechte banden kun je er zo weinig mee.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat is zeker de belangrijkste factor. Al zou je F1 banden onder een 300 leggen, dan nog kun je jezelf en anderen oneindig veel ellende bezorgen. De bestuurder is altijd verantwoordelijk voor zijn rijgedrag, maar ook voor zijn auto. Daarom wil ik er Voor die paar momenten per jaar gewoon zeker van zijn dat mijn auto optimaal remt en/of uitwijkt. Dat betekent voor mij gewoon hele goede banden kopen. Dan weet ik zeker dat ik mijn verantwoordelijkheid heb genomen (voor zover mijn portomonnee reikt) er alles aan gedaan heb om mijn auto zo veilig mogelijk te maken voor mijzelf en anderen. Mijn spaarpot staat dit soms eigenlijk echt niet toe, maar dan laat ik andere dingen wat langer wachten... Goede 2e hands banden kunnen ook prima zijn, zeker als ze bij een vertrouwd adres vandaan komen, maar ik neem zelf liever het zekere voor het onzekere. Ik noem mensen die dat doen dus zeker niet onverantwoord.punkazz;161209 schreef : De belangrijkste factor is mijns inziens nog steeds de bestuurder zelf.
Je kunt nog zo voorzichtig rijden, maar die keer dat zo'n halve gare, veel te rijke (synoniem aan aan elkaar?) op de A16 met zijn Ferrari 612 Scaglietti via de vluchtstrook met 180 km/h de spits (ca. 50-70 km/h, maar erg druk) probeerde te ontwijken had ik mijn (hele dure) plakkerige bandjes erg hard nodig. Hij kwam met een idiote snelheid aanrijden toen de zandwagen vlak voor mij met een sterk rechtvaardigheidsgevoel zijn pad blokkeerde waardoor hij besloot mij vol remmend af te snijden om zijn rijke hachie te redden.
Zo'n auto kan best aardig remmen met die keramische schijven kan ik je vertellen. :+ Met de standaard 175/65 bandjes die eerst op mijn auto lagen had ik echt niet uit kunnen wijken en al helemaal niet op tijd kunnen remmen... Nu scheelde het enkele centimeters en dat vind ik dichtbij genoeg. Zonder mijn Toyo's had ik mijn mooie 360 vol in het kunststof achterwerk van dat steigerende paard geparkeerd zonder dat het mijn schuld was... Nu kwamen de achterwielen bijna van de grond bij de noodstop. Zo heb ik al wel meer incidentjes meegemaakt. Die ? 340,- die ik voor de banden uitgegeven, maar ook de honderden euro's aan ophangingsupgrades heb hebben mij dus een hoop geld/tijd/ellende/schade bespaard.
Ik heb zelfs de neiging om mijn banden nu alweer te vervangen, met nog ca. 5 mm profiel. Iemand interesse? :+
- V300 register
- Verbannen
-
btw, ik heb wel interesse Jeroen!
- V300 register
- Verbannen
-
de auto is er minstens 500 euro lekkerder van gaan rijden

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
flyhart;161280 schreef : Mja goed verhaal, kotm er op neer dat banden gewoon belangrijk zijn..ik rij zelf altijd op 2e hands banden. heb gewoon het geld niet om super mooie dure nieuwe banden te kopen. En inderdaad, de bestuurder is eindverantwoordelijk, en die bepaald hoe er met de auto wordt omgegaan, en dat hangt mijninziens af van wat de auto aankan. Ik merk bijvoorbeeld dat m'n sedan echt veeel beter te controleren is, als de achterkant uitbreekt. Vrij logisch, meer arm achter het draaipunt is een groter moment dus beter controleerbaar. En m'n hatchback, als die eenmaal gaat (op nat wegdek) gaat hij ook vies dwars. Hier pas je dus je banden etc op aan!
btw, ik heb wel interesse Jeroen!
Ben het met je eens!
En neem daarbij nog van me aan dat je beter een set goede 2de hands banden erop kan leggen dan een nieuw setje LingTong, Ceat, Continental of weet ik wat voor B-merk.........
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;161283 schreef : ik heb op de BB onlangs 4x 13" continental ECO contact 3 banden laten zetten voor 235 euro inclusief montage etc.
de auto is er minstens 500 euro lekkerder van gaan rijden
Ik had die vroegah op mijn Corsa ook altijd. Die dingen gaan lang mee en hebben best veel grip vond ik. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
- V300 register
- Verbannen
-
ssl.delti.com/cgi-bin//rshop.pl?details=...&dsco=107&sowigan=So
en monteren bij mij in de buurt voor 15,- per band.