4 verschillende banden
- V300 register
- Verbannen
-
Banden zijn er in eerste instantie voor je eigen veiligheid, maar ook voor die van anderen. Als ik soms mensen zie met quasi racebanden omdat ze zo ver op hebben gereden, dan vind ik dat echt een ware schande! Zo'n mensen moeten ze gewon erg hard pakken, want wat mij betreft goochel je dan niet alleen met je eigen leven maar ook met dat van anderen.
Toen ik mijn laatste 340 kocht, moest ik ermee door de regen naar huis! Aangezien de wegen in Belgi? niet zo best zijn van kwaliteit en waterafvoer, ging ik bij het oprijden van een oprit gewoon bovenop het water dansen (aquaplaning), dat was voor het signaal dat de banden niet goed genoeg meer waren (ook al zat er nog voldoende profiel op volgens de voorschriften, toegegeven dat ze wel al lang op dezelfde kant hadden gestaan en ze niet van de nieuwste ware).
De week erna lagen er dus gewoon 4 nieuwe Michelin banden onder! Kost je wat, maar ik heb sindsdien nooit meer zo'n situaties gehad, terwijl ik er door weer en wind mee rijd.
Als je trouwens een beetje normaal met je auto rijd (niet al slippend optrekken), je auto goed is uitgelijnd, gaan je banden ook echt meer dan lang genoeg mee, dus ik begrijp niet goed waarom je daarop zou willen besparen.
Mijn pa reed makkelijk meer dan 55.000km met dezelfde banden en dan werden ze gewoon preventief vervangen en niet omdat ze versleten waren! Een band zegt veel over het onderhoud van je auto en vooral over je rijgedrag.
Als je wil rijden als een racer, dan moet je ook maar zorgen dat je nieuwe banden kan kopen! Op de openbare weg, heb je goeie banden, of je moet er niet zijn!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;161155 schreef : Kijk, met jou kan ik praten!
Nu moet ik toch even nadenken of je nu wel serieus bent of je in 'sarcasme-modus' zit!
Want jij bent toch ook zo'n sportief rijdertje of niet

Maar goed, dit is mijn mening, ik begrijp dat er mensen wss een heel andere mening over zullen hebben!
- V300 register
- Verbannen
-
nu nog in onderhandeling met de banden boer.
gaat de goede kant in.
ik denk dat ik voor 200,- 4 nieuwe er onder heb liggen incl. monteren.
ik wacht zijn mail af.
hij had overigens wel interesse om iets terug te geven voor mijn oude banden. zal niet veel zijn maar alle beetje helpen, want de Sint moet bezuinigen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Maar zoals al gezegd; geef pakweg 100 euro meer uit en vervang ze alle vier. Koop desnoods een gebruikt setje van twee jaar oud.
Voor onder de 345 hebben we vorig jaar voor nieuwe banden gekozen, Interstates geloof ik. Ik vind het prima banden, niks te klagen. Maar ik denk dat Jeroen/Anjo ze bagger vinden, zoals zij ermee rijden...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-

ik denk dat dit wel iets voor op een slipcursuscircuit is om uit te testen, beide thoeri?n zit een kern van waarheid en in de praktijk lijkt het allebei iig te werken.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
mja, dat hoor ik toch wel regelmatig in andere vormen:Dendorssers;161149 schreef : Als je wil rijden als een racer, dan moet je ook maar zorgen dat je nieuwe banden kan kopen! Op de openbare weg, heb je goeie banden, of je moet er niet zijn!
mijn bmw heeft ABS, dus ik kan lekker laat remmen!
mijn audi heeft ESP, dus deze bocht kan ik zo hard nemen als ik wil!
mijn mercedes heeft winterbanden, dus ik kan op de snelweg met 120 door de sneeuw!
mijn honda civic heeft een carkit, lekker bellen tijdens het rijden!
etc..
met je gezonde verstand achter het stuur en je aandacht bij de weg; d?n voorkom je pas echt ongelukken.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Was overigens een automaat, of er winterbanden op zaten weet ik niet.
Wat jij beschrijft Anjo is mijns inziens precies het 'probleem' van al die electronische hulp in de huidige auto's, in plaats van dat het de veiligheid tot op zekere hoogte dient word nu juist de grens van die zelfde veiligheid opgezocht waarbij men er op vertrouwd dat die "onder diverse omstandigheden zoveel mogelijk grip en controle behouden systemen" maar feilloos hun werk doen...
De winterbanden die nu onder de 340 liggen zorgen merkbaar voor meer grip in de sneeuw (vorig jaar mogen ervaren) maar ook dan ligt de grens niet zo erg veel verder dan met de gemiddelde zomerband het geval is, zeker geen reden dus denk ik om in winterse omstandigheden die grens op te gaan zoeken, als je in de (platgereden) sneeuw de grip/controle kwijtraakt is de auto nog moeilijker onder controle te krijgen dan dit op droog asfalt al het geval is
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik doelde vooral op deze zin:Dendorssers;161172 schreef : Nu moet ik toch even nadenken of je nu wel serieus bent of je in 'sarcasme-modus' zit!
Want jij bent toch ook zo'n sportief rijdertje of nietHehe, ik denk dat je echter nu wel serieus was!
Dat roep ik namelijk ook altijd.Dendorssers;161149 schreef : Ik ben van mening dat je gewoon op een auto 4 goeie banden moet hebben liggen.
Ik rij wel eens sportief als ik alleen in de auto zit, maar niet onverantwoord. Ik wil wel graag veilig thuiskomen bij mijn vrouw en kids. Als zij mee zijn rij ik niet als een opa, maar ook meer dan vlot.