340 Turbo Wolf in schaapskleren
- V300 register
- Verbannen
-
Dit is het bewijs dat het ook met een electroden apparaat kan. Aangezien ik een mig/mag niet kan betalen komt dat wel goed uit.
www.student.ru.nl/p.oonincx/205XS2.html
www.sdsefi.com/techheader.htm
En dit is volgens mij tig gelast.
Maar goed, van de week eerst even het blok proefhangen om te kijken hoe het met de plaats van de turbo exact zit.
www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.ph p?t=2353&postdays=0&postorder=asc&start=0
Deze jongen was eerst ook van plan om een r5 blok erin te maken. Hij is er vanaf gestapt (maar dat doe ik niet, uiteraard) Daar staat ook nog wat nuttige informatie, over de koppeling oa. Nou zie ik het uitlaatspruitstuk nog als het grootste proleem.
(Bericht gewijzigd door rwdstudent op 5 juni 2006)
(Bericht gewijzigd door rwdstudent op 5 juni 2006)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Als hij klaar is, weer iets bijgeleerd
- originele kachel kan blijven zitten
- het is al gauw beter dan het originele spruitstuk.
Nadelen:
- euh.. vrijwel geen las ervaring?
- kosten losse onderdelen
- euh lasapparaat?
Na goed, ik kan dus wel bij mijn oom gebruik maken van zijn lasapparaat.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Echter heb ik zelf alleen lasbochtjes kunnen vinden met een dikte van 2.3 mm. Ik weet niet of ik dat met electroden kan lassen. Ik weet ook niet of dat dik genoeg is voor een turbospruitstuk. Ze kosten ongeveer 4 euro de stuk.
Overigens denk ik dat ik voor het simpelste type turbo spruitstuk ga, zeg maar op deze manier:
En niet voor het ingewikkeldere Spagetti, met alle pijpen naar de turbo toe met gelijke lengte.
Mocht het maken van een spruitstuk me nou echt heel goed lukken. Dan kan ik altijd nog voor de ingewikkeldere optie gaan.
Welke dikte zal ik nodig hebben voor de lasbochtjes?
Ik vandaag nog even de cardanas gedemonteerd. Je zal zeggen, dat is toch geen grote klus? Idd, maar wel als je je auto niet verder dan een hoofdgrote van de grond kan krijgen Nou alleen het koppelingshuis nog los, en dan kan het blok eruit.
- V300 register
- Verbannen
-
Dus in plaats van sleutelen heb ik digitaal zitten werken: 2 nieuwe koni's via ebay.. nou maar hopen dat ze binnenkomen.
Ook heb ik het probleem met de rembekrachtiger opgelost (wouter? ) Ik moet toch gewoon de onderdruk uit de inlaat gebruiken.
- V300 register
- Verbannen
-
blijkbaar bouwt ie met gasklep dicht genoeg vacuum op om te gebruiken op de momenten dat er geen vacuum is. je moet nog wel ff kijken of je terugslagklepje de turbodruk aan kan. eventueel een extra klepje met vacuumbuffer aanleggen.
- V300 register
- Verbannen
-
Weleens een turbodrukmeter goed bekeken? Deze gaat ook in de min. Dat is op het moment dat de motor harder zuigt, dan de turbo blazen kan. (zeg tot 2500 toeren ofzo.. weet ik veel
Dus als je idd een goede terugslagklep hebt, dan bouw je vacuum op in je rembekrachtiger. (De renault mannen raadde me af om pompend te remmen )
Maar lijkt me opzich geen verkeerd idee om iets van een vacuum buffer in te bouwen.
(Bericht gewijzigd door rwdstudent op 9 juni 2006)
- V300 register
- Verbannen
-
Dat is op het moment dat de motor harder zuigt, dan de turbo blazen kan. (zeg tot 2500 toeren ofzo.. weet ik veel
ga er vanuit dat dit alleen gebeurt als de gasklep dicht is. met geopende gasklep heb je bij geen enkel toerental noemenswaardig vacuum, ook niet bij ongeblazen motoren.
bij diesels is er zowieso geen vacuum, daarbij wordt het benodigde vacuum meestal opgewekt door een speciale vacuumpomp. deze zit meestal op de cilinderkop, en wordt aangedreven door een nokkenas. tegenwoordig heb je er ook wel met een elektrisch vacuumpompje.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Eind Augustus moet hij rijden met nieuwe APK.
- V300 register
- Verbannen
-
ben al een tijdje je project aan het volgen en ik snak eigenlijk nog wel naar wat meer foto's. Is altijd leuk om te zien hoe iemand zoiets aanpakt...
Verder wens ik je nog veel succes met de ombouw!