340 Turbo Wolf in schaapskleren
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-05-2006 18:46 #657408
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-05-2006 20:33 #657409
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Whoa, cool project Frits! Houd ons op de hoogte, bij voorkeur met plenty pics! En natuurlijk een mooi verslagje ernaast...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-05-2006 21:40 #657410
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Succes gewenst...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-05-2006 23:13 #657411
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Uiteraard achterwielaandrijving. Zoals ik idd zei, de bak gaat er als eerst af.
Bij het standaart R5 turboblokje zijn de spruitstukken idd verre van ideaal. Maar ik begin wel met deze onderdelen. Eerst de zaak draaiende krijgen, daarna wil ik een flinke vermogenswinst gaan zoeken.
Het blok komt uit een phase 1 (niet uit de alpine), kan ik zien aan de oliegekoelde turbo (voor zover ik weet)
Volgens mij zijn er 4 type's r5 turbo:
Alpine,
phase 1
phase 2
En de meesterlijke type 2 (achterwielaandrijving)
De reden waarom ik voor een 1.4 turbo ga en niet groter is eigenlijk heel simpel:
-Wereld van verschil in kosten
-Kg's zijn net zo belangrijk als pk's (het 1.4 blokje weegt nagenoeg niks.
-Uit dit blok valt nog veel meer vermogen te halen
-Ruimte!
-Kennis opdoen (Groter kan altijd nog! Met dit relatief simpele blok zie ik de kans van slagen erg positief in)
@ diede; ik schrijf wel een vehaaltje voor de volvoice hoor ;) Alleen kan het nog wel een flinke tijd duren voordat ik alles rond heb.
Bij het standaart R5 turboblokje zijn de spruitstukken idd verre van ideaal. Maar ik begin wel met deze onderdelen. Eerst de zaak draaiende krijgen, daarna wil ik een flinke vermogenswinst gaan zoeken.
Het blok komt uit een phase 1 (niet uit de alpine), kan ik zien aan de oliegekoelde turbo (voor zover ik weet)
Volgens mij zijn er 4 type's r5 turbo:
Alpine,
phase 1
phase 2
En de meesterlijke type 2 (achterwielaandrijving)
De reden waarom ik voor een 1.4 turbo ga en niet groter is eigenlijk heel simpel:
-Wereld van verschil in kosten
-Kg's zijn net zo belangrijk als pk's (het 1.4 blokje weegt nagenoeg niks.
-Uit dit blok valt nog veel meer vermogen te halen
-Ruimte!
-Kennis opdoen (Groter kan altijd nog! Met dit relatief simpele blok zie ik de kans van slagen erg positief in)
@ diede; ik schrijf wel een vehaaltje voor de volvoice hoor ;) Alleen kan het nog wel een flinke tijd duren voordat ik alles rond heb.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-05-2006 23:21 #657412
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-05-2006 22:26 #657413
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Even een vraagje, mischien dat iemand er antwoord op weet.
De brandstof pomp van een r5 zit volgens mij in de tank. Bij een 340 zit er ook een pompje in de tank, is dit een opvoer pompje, of zou ik deze gewoon kunnen gebruiken?
En hoe zit het bij een 360? Heeft die een andere/sterkere pomp?
De brandstof pomp van een r5 zit volgens mij in de tank. Bij een 340 zit er ook een pompje in de tank, is dit een opvoer pompje, of zou ik deze gewoon kunnen gebruiken?
En hoe zit het bij een 360? Heeft die een andere/sterkere pomp?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-05-2006 22:35 #657414
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Voor zover ik weet heeft de 340 een mechanische pomp aan het motorblok zitten en niet in de tank. De 360 heeft een electische pomp naast de tank zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-05-2006 22:43 #657415
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Ik heb een 340 gedemonteerd, en er zit wel een electrische pomp in de tank. Daarom denk ik dat het enkel een opvoerpomp is oid.
Maar het lijkt me dat ik wel een pomp van een 360 erbij kan zetten dan? (Deze pomp moet een injector rail op druk brengen, dan neem ik aan dat hij ook mijn carbje kan voeden ) Alleen weet ik het niet zeker...
Eigenlijk moet ik even kijken of een 360 ook die pomp in de tank heeft zitten.
(Bericht gewijzigd door rwdstudent op 8 mei 2006)
Maar het lijkt me dat ik wel een pomp van een 360 erbij kan zetten dan? (Deze pomp moet een injector rail op druk brengen, dan neem ik aan dat hij ook mijn carbje kan voeden ) Alleen weet ik het niet zeker...
Eigenlijk moet ik even kijken of een 360 ook die pomp in de tank heeft zitten.
(Bericht gewijzigd door rwdstudent op 8 mei 2006)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-05-2006 23:25 #657416
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
de pomp van de injectieversie is veel te sterk volgens mij....
je moet beginnen met nakijken wat voor benzinedruk je aan de carburateur van je turbo blok moet aanbieden, en van daaruit verder werken.
als dit bijv. 0,25 bar is, heb je genoeg aan de standaard benzinepomp op het blok.
je moet beginnen met nakijken wat voor benzinedruk je aan de carburateur van je turbo blok moet aanbieden, en van daaruit verder werken.
als dit bijv. 0,25 bar is, heb je genoeg aan de standaard benzinepomp op het blok.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-05-2006 23:39 #657417
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
vraagbaak:
Brandstofpomp 60 liter per uur bij 2,5 bar.
Brandstofdrukregelaar: 275 ? 25 mbar
(Bericht gewijzigd door rwdstudent op 8 mei 2006)
Brandstofpomp 60 liter per uur bij 2,5 bar.
Brandstofdrukregelaar: 275 ? 25 mbar
(Bericht gewijzigd door rwdstudent op 8 mei 2006)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets