340 Turbo Wolf in schaapskleren
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-05-2006 12:03 #657448
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-06-2006 00:23 #657449
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Oke dat was het weer over het uiterlijk.. Tijd om met technische zaken bezig te houden.
Het standaard blok is bijna los. Ik kom hierbij deze sensor tegen:
Dit is de 343
http://groups.msn.com/_Secure/0PgD3ArsRjB!UmrI6JBdaSd6XW!b2WzmusdkySVLSxB!mBwegrQ141u5TDm4rQInhBrf5ni1g2l3BIzUNfP0yzlEvJhpvRT6M/sensor.JPG?dc=4675574878067561420
Volgens mij is het de koelvloeistoftemperatuutsensor. Echter zit bij mijn 340 de KVS-temp-sensor op de waterpomp. Belangrijkste verschil is dat de sensor van de foto 2 draden heeft. Mijn 340-sensor heeft 1 draad (massageschakeld).
Weet iemand hoe die koelvloeistoftemperatuursensor van de 343 werkt?
Als het metertje in het dashboard niet op een massageschakelde sensor werkt is dat jammer, dan moet ik er een extra KVS-temp-meter erbij gaan zetten. Dat is eigenlijk mijn probleem.
Het standaard blok is bijna los. Ik kom hierbij deze sensor tegen:
Dit is de 343
http://groups.msn.com/_Secure/0PgD3ArsRjB!UmrI6JBdaSd6XW!b2WzmusdkySVLSxB!mBwegrQ141u5TDm4rQInhBrf5ni1g2l3BIzUNfP0yzlEvJhpvRT6M/sensor.JPG?dc=4675574878067561420
Volgens mij is het de koelvloeistoftemperatuutsensor. Echter zit bij mijn 340 de KVS-temp-sensor op de waterpomp. Belangrijkste verschil is dat de sensor van de foto 2 draden heeft. Mijn 340-sensor heeft 1 draad (massageschakeld).
Weet iemand hoe die koelvloeistoftemperatuursensor van de 343 werkt?
Als het metertje in het dashboard niet op een massageschakelde sensor werkt is dat jammer, dan moet ik er een extra KVS-temp-meter erbij gaan zetten. Dat is eigenlijk mijn probleem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-06-2006 00:34 #657450
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
En zo staat het er nu bij:
http://groups.msn.com/_Secure/0QAAAAC8R9AOnlXgEFb05oQL3*KQSYyV8F92sYtaMQN8ubPVOSSBRnbTvEWO8uO4PSjH9MjWSluGijJ8MY8kI4*ytgbQeLdQ9AAAAAAAAAAA/IMG_2763.JPG?dc=4675574879073740227
Ik heb even zitten denken (en kijken ) naar de koppeling. Dat gaat nog een leuk punt worden:
De koppeling van de R5 heeft andere "inwendige vertanding" dan die van de volvo. Dat betekend dus dat ik toch de koppeling van de volvo moet gaan pakken. Ik denk echter dat die het koppel niet aankan. Maar mischien eerst maar even de verschillende koppelingen vergelijken.
Ander punt is de vliegwielsensor. Deze moet ik zelf gaan plaatsen. probleem daarbij is dat een geringe afwijking (naar links of rechts) veel verschil maakt in ontstekingstijd...
Het wordt nog leuker als je kijkt dat het 343 die sensor niet heeft, dus is wss het 343 vliegwiel zoiezo niet te gebruiken.
Bij de 340's die wel een sensor hebben, zit die heel anders geplaatst.
http://groups.msn.com/_Secure/0QAAAAC8R9AOnlXgEFb05oQL3*KQSYyV8F92sYtaMQN8ubPVOSSBRnbTvEWO8uO4PSjH9MjWSluGijJ8MY8kI4*ytgbQeLdQ9AAAAAAAAAAA/IMG_2763.JPG?dc=4675574879073740227
Ik heb even zitten denken (en kijken ) naar de koppeling. Dat gaat nog een leuk punt worden:
De koppeling van de R5 heeft andere "inwendige vertanding" dan die van de volvo. Dat betekend dus dat ik toch de koppeling van de volvo moet gaan pakken. Ik denk echter dat die het koppel niet aankan. Maar mischien eerst maar even de verschillende koppelingen vergelijken.
Ander punt is de vliegwielsensor. Deze moet ik zelf gaan plaatsen. probleem daarbij is dat een geringe afwijking (naar links of rechts) veel verschil maakt in ontstekingstijd...
Het wordt nog leuker als je kijkt dat het 343 die sensor niet heeft, dus is wss het 343 vliegwiel zoiezo niet te gebruiken.
Bij de 340's die wel een sensor hebben, zit die heel anders geplaatst.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-06-2006 21:30 #657451
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
de sensor van de 343 heeft 1 thermistor, en 1 thermoswitch.
beide zijn naar massa geschakeld. je zult zien dat 1 van de 2 een smaller messtekertje heeft.
apart trouwens dat je al wel de uitlaatpijp naar achter hebt lopen maar nog niet het nieuwe model waterpomp.
beide zijn naar massa geschakeld. je zult zien dat 1 van de 2 een smaller messtekertje heeft.
apart trouwens dat je al wel de uitlaatpijp naar achter hebt lopen maar nog niet het nieuwe model waterpomp.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-06-2006 00:27 #657452
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Waarvoor dient die thermoswitch als ik vragen mag?
Die thermistor is dan voor het metertje in de auto neem ik aan?
Overigens denk ik de volgende metertjes extra te plaatsen:
-Turbodruk
-Koelwatertemperatuur (in graden)
-olietemperatuur
-oliedruk
Ik heb vanavond nog wel wat gedaan. Nog t een en ander losgeschroefd.
Verder vooral nagedacht:
Kachelhuis (mischien van een andere auto) komt waarschijnlijk in de auto te zitten. Hoe ik het precies ga doen weet ik nog niet. Eigenlijk is het wel een must om ook warme lucht in de auto te kunnen krijgen.
Nog effe nagedacht over de BDP sensor; komt wel goed. Ik maak gewoon een beugeltje om dat ding exact op de goede plek te hangen.
Er komt een losse oliekoeler
Intercooler komt wel in de grill. Er zitten bij wel meer (verschillende type) auto's de turbo "achter" het blok, en de intercooler vooraan. Mocht nou blijken dat het toch onrendabel is, kan ik alsnog een luchthapper in de motorkap maken.
Er is precies genoeg ruimte voor de turbo, of precies niet... haha. Het gaat wel passen, maar ik denk dat ik wel het schutbord moet gaan aanpassen.
Maar aan de andere kant vraag ik me af hoeveel ruimte er tussen de turbo en het schutbord moet zijn ivm de hitte... Ik heb geen zin dat ik en mijn 343 in vlammen op gaan vanwege het plastic/ isolatiemateriaal etc dat aan de andere kant van het schutbor vlam vat....
Maar de koppeling wordt toch wel een probleem. Later meer... ik ga nu slapen
Overigens denk ik de volgende metertjes extra te plaatsen:
-Turbodruk
-Koelwatertemperatuur (in graden)
-olietemperatuur
-oliedruk
Ik heb vanavond nog wel wat gedaan. Nog t een en ander losgeschroefd.
Verder vooral nagedacht:
Kachelhuis (mischien van een andere auto) komt waarschijnlijk in de auto te zitten. Hoe ik het precies ga doen weet ik nog niet. Eigenlijk is het wel een must om ook warme lucht in de auto te kunnen krijgen.
Nog effe nagedacht over de BDP sensor; komt wel goed. Ik maak gewoon een beugeltje om dat ding exact op de goede plek te hangen.
Er komt een losse oliekoeler
Intercooler komt wel in de grill. Er zitten bij wel meer (verschillende type) auto's de turbo "achter" het blok, en de intercooler vooraan. Mocht nou blijken dat het toch onrendabel is, kan ik alsnog een luchthapper in de motorkap maken.
Er is precies genoeg ruimte voor de turbo, of precies niet... haha. Het gaat wel passen, maar ik denk dat ik wel het schutbord moet gaan aanpassen.
Maar aan de andere kant vraag ik me af hoeveel ruimte er tussen de turbo en het schutbord moet zijn ivm de hitte... Ik heb geen zin dat ik en mijn 343 in vlammen op gaan vanwege het plastic/ isolatiemateriaal etc dat aan de andere kant van het schutbor vlam vat....
Maar de koppeling wordt toch wel een probleem. Later meer... ik ga nu slapen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-06-2006 00:35 #657453
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Ohja.. eigenlijk wil ik wel nog op antwoord op de volgende vraag:
Is de inwendige vertanding van de 1.7 (of 2 liter) koppeling anders dan die van de 1.4?
Is de inwendige vertanding van de 1.7 (of 2 liter) koppeling anders dan die van de 1.4?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-06-2006 08:32 #657454
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
thermoswitch is voor t 'temperatuur te hoog' alarm lampje. hij schakelt volgens mij bij een graad of 115.
zou je niet beter koelwater/olie warmtewisselaar nemen? dan komt de olie nog sneller op temperatuur ook.
de binnenvertanding van de koppelingsplaat van de 1.4 en 1.7 is volgens mij gelijk, van de 2 liter weet ik het zo niet.
zou je niet beter koelwater/olie warmtewisselaar nemen? dan komt de olie nog sneller op temperatuur ook.
de binnenvertanding van de koppelingsplaat van de 1.4 en 1.7 is volgens mij gelijk, van de 2 liter weet ik het zo niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-06-2006 10:00 #657455
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Ik heb begrepen van de renault mannan dat de oliekoeling (origineel een warmtewisselaar dus) niet voldoende is, zeker bij het opvoeren van het blok. Zij raden al aan om een losse oliekoeler met thermostaat te plaatsten. Vandaar..
Ik ga effe uizoeken of de koppeling van een 1.7 past. Mischein past de koppeling van een 1.7 turbo dan ook wel.
Ik kan iig de originele renault koppelingsplaat niet gebruiken. Drukgroep weet ik nog niet.
Ik ga effe uizoeken of de koppeling van een 1.7 past. Mischein past de koppeling van een 1.7 turbo dan ook wel.
Ik kan iig de originele renault koppelingsplaat niet gebruiken. Drukgroep weet ik nog niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2006 10:50 #660112
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2006 19:10 #660113
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Turbo Wolf in schaapskleren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets