360 loopt niet
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tim Schoutrop
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
TimTim;192020 schreef : ik dacht ik wissel wat bougiekabels om.
H?h?, ze staan nu wel in de goede volgorde hoop ik?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Daaruit maak ik op dat de hulpas niet op tijd stond. Heb je vantevoren gecheckt of de markeringen op de tandwielen goed stonden?
Het lijkt me dat je nu een probleem hebt, want de markering op het hulpastandwiel (die je bij het vervangen van de d-riem netjes op tijd moet zetten, samen met de andere tandwielen) klopt nu niet meer omdat de verdeler er verdraaid op zit.
Probeer de verdeler weer terug te plaatsen in de oorspronkelijke stand, en ga vervolgens de distributieriem eens vervangen + alle tandwielen met de markeringen tegenover de markeringen op het blok zetten (de normale procedure voor het vervangen van de riem dus).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tim Schoutrop
- Nieuw lid
-
Als ik me niet vergis staat er ook een merkteken op de verdeler, en het hart van de rotor zou precies in het midden moeten staan van dit merkteken. En het hulpastandwiel kan dan ook op het merkteken gezet worden.
Maar dit ga ik allemaal nog doen. Alleen nog even kijken hoe ik de krukaspoelie los krijg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
TimTim;192124 schreef : De bougiekabels zitten nu wel allemaal weer op de juiste plaats.
Als ik me niet vergis staat er ook een merkteken op de verdeler, en het hart van de rotor zou precies in het midden moeten staan van dit merkteken. En het hulpastandwiel kan dan ook op het merkteken gezet worden.
Maar dit ga ik allemaal nog doen. Alleen nog even kijken hoe ik de krukaspoelie los krijg.
Daar heeft de Volvo-dealer een handig stuk gereedschap voor. Je haalt dan eerst de poelie voor de v-snaren los, vervolgens zet je het hulpstuk op het tandwiel, daarna draai je de bouten van de poelie door het hulpstuk zodat die op de plaats blijft. Je kunt hier nu een ratel o.i.d. opzetten en klemmen tegen de ondergrond. Dan kun je fijn met twee handen de grote, centrale bout losdraaien (ringsleutel 24 dacht ik)?
Nummer van de Volvo-tool is 5034.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Is simpeler in gebruik dan de volvo tool, en we hebben hem als V3C in de toolbox van de technische commissie zitten. (= dus te gebruiken op sleuteldagen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.