360 loopt niet
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-11-2011 14:11 #891624
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 loopt niet
Mijn pomp is ook stuk.
Ik heb een nieuwe ebay pomp gekocht. Specificaties maken niet zo enorm veel uit. Een B200E is geen echt power house oid. Stelt niet echt hoge eisen wat betreft capaciteit. De 360 pomp levert 120lp/u en max druk van 5 bar volgens mij.
Veel pompen zijn al sterker dan nodig is. Ik heb een pomp voor een mercedes gekocht.
Hoofdpomp van een 240/740/940 N/A en turbo op k-jet is volgens mij ook bruikbaar, moet je wel tweedehands kunnen vinden. De late 940 turbo heeft een pomp daar kun je niets mee. Je moet de hoofdpomp die onder de auto zit hebben. Geen intank exemplaar.
De pomp onder een 360 is vrij universeel wat betreft formaat en aansluitingen. De nieuwprijs van veel vervangingspompen vind ik belachelijk hoog. Slaat nergens op.
Tim, weet jij wat de diameter is van de aansluitingen van het voorfilter? (dat filter voor de pomp) Dat moet je ook vervangen als je een nieuwe pomp plaatst. Ik zou het filter in de motorruimte ook meteen meenemen.
Ik heb een nieuwe ebay pomp gekocht. Specificaties maken niet zo enorm veel uit. Een B200E is geen echt power house oid. Stelt niet echt hoge eisen wat betreft capaciteit. De 360 pomp levert 120lp/u en max druk van 5 bar volgens mij.
Veel pompen zijn al sterker dan nodig is. Ik heb een pomp voor een mercedes gekocht.
Hoofdpomp van een 240/740/940 N/A en turbo op k-jet is volgens mij ook bruikbaar, moet je wel tweedehands kunnen vinden. De late 940 turbo heeft een pomp daar kun je niets mee. Je moet de hoofdpomp die onder de auto zit hebben. Geen intank exemplaar.
De pomp onder een 360 is vrij universeel wat betreft formaat en aansluitingen. De nieuwprijs van veel vervangingspompen vind ik belachelijk hoog. Slaat nergens op.
Tim, weet jij wat de diameter is van de aansluitingen van het voorfilter? (dat filter voor de pomp) Dat moet je ook vervangen als je een nieuwe pomp plaatst. Ik zou het filter in de motorruimte ook meteen meenemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tim Schoutrop
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2011 22:46 #891762
door Tim Schoutrop
Beantwoord door Tim Schoutrop in topic 360 loopt niet
Ruben ik weet zo de diameter niet, dat kan ik pas in het weekend bekijken als ik wat meer tijd heb. Weet jij toevallig waar je zo'n voorfilter kunt krijgen, brandstoffilters voor in de motorruimte zijn er genoeg te krijgen maar die kleine bij de pomp heb ik nog niet gezien.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-11-2011 23:00 #891765
door V300 register
Daarom vroeg ik naar de diameter. Onderdelenhandel heeft die niet in de goede maat. Gaan meestal maar tot 8mm en het lijkt wel bijna 12mm. In ieder geval is het een best wel fors filter met flinke aansluitingen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-11-2011 23:55 #891776
door V300 register
12 mm benzineslang is gewoon verkrijgbaar.
misschien niet bij je huidige leverancier maar het is een standaardmaat brandstofslang.
misschien niet bij je huidige leverancier maar het is een standaardmaat brandstofslang.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-11-2011 09:55 #891796
door V300 register
Het gaat niet om de verkrijgbaarheid van de slang, dat is geen probleem. Het gaat om het filter, daar heb ik tot op heden minder succes mee.
De (voor)filter-brandstofpomp opstelling van de 360, kom je niet vaak tegen. Andere auto's hebben meestal een voor-/intank pomp met filterkous en daarna een hoofdpomp met filter.
Mogelijk is een 10mm filter ook goed. Ik weet niet wat er nu onder zit.
Sommige VW Golf/ Audi A3 maar ook veel BMW modellen (e30/e36) gebruiken een vrij groot filter met 8-10mm buitendiameter aansluitingen. Kun je op ebay vinden voor 3-10 euro. Veel is deze informatie niet waard totdat we weten wat voor diameter daar nu gebruikt wordt.
Net opgemeten. Het grootste filter dat ik kan krijgen bij de lokale automaterialenzaak heeft een aansluiting met buitendiameter van 8mm. Zal morgen eens bij een andere onderdelenboer vragen.
De (voor)filter-brandstofpomp opstelling van de 360, kom je niet vaak tegen. Andere auto's hebben meestal een voor-/intank pomp met filterkous en daarna een hoofdpomp met filter.
Mogelijk is een 10mm filter ook goed. Ik weet niet wat er nu onder zit.
Sommige VW Golf/ Audi A3 maar ook veel BMW modellen (e30/e36) gebruiken een vrij groot filter met 8-10mm buitendiameter aansluitingen. Kun je op ebay vinden voor 3-10 euro. Veel is deze informatie niet waard totdat we weten wat voor diameter daar nu gebruikt wordt.
Net opgemeten. Het grootste filter dat ik kan krijgen bij de lokale automaterialenzaak heeft een aansluiting met buitendiameter van 8mm. Zal morgen eens bij een andere onderdelenboer vragen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-11-2011 11:51 #891917
door V300 register
Vandaag nog bij een andere onderdelenzaak geweest. Zonder succes.
Zit wel nog een zaak met vrachtwagenonderdelen in de buurt, mogelijk hebben die wel iets.
Zit wel nog een zaak met vrachtwagenonderdelen in de buurt, mogelijk hebben die wel iets.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-11-2011 12:35 #891920
door V300 register
Volgens mij is dat geen filter. Het is een druknivellator.
Als je die wil vervangen door een filter, bestaat misschien
een risico op oververhitting van de pomp, omdat de weerstand
hoger wordt en het debiet misschien lager. Een zeer open filter
is dan misschien een oplossing. Kijk eens op:
www.filterservice-twente.nl/index.php?id=563
Als je die wil vervangen door een filter, bestaat misschien
een risico op oververhitting van de pomp, omdat de weerstand
hoger wordt en het debiet misschien lager. Een zeer open filter
is dan misschien een oplossing. Kijk eens op:
www.filterservice-twente.nl/index.php?id=563
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-11-2011 13:09 #891921
door V300 register
Dat stalen 12mm filter van 12,95 lijkt best wel veel op het Walbro high flow, lage weerstand pre pomp filter dat ik net voor 30 euro heb gekocht. Shit, had ik dat maar eerder geweten.
Probleem met veel filters is dat ze niet gemaakt zijn als pre-pomp filter maar gemaakt zijn om na een pomp te plaatsen. Dat is wel iets waar je op moet letten.
Probleem met veel filters is dat ze niet gemaakt zijn als pre-pomp filter maar gemaakt zijn om na een pomp te plaatsen. Dat is wel iets waar je op moet letten.
- Tim Schoutrop
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2011 15:27 #893475
door Tim Schoutrop
Beantwoord door Tim Schoutrop in topic 360 loopt niet
Ondertussen heb ik de brandstofpomp vervangen maar de auto loopt nog steeds niet. Toch maar verder gegaan met meten. Toen kwam ik tabel 6.2 tegen in de vraagbaak. Daar stond o.a meet tussen aansluiting 1 en massa van stuureenheid, de proeflamp moet knipperen. Dit heb ik gedaan, direct op de aansluiting (klem 1) en op massa , en toen gestart, maar mijn proeflampje knippert niet. Het lijkt er dus op dat de stuureenheid geen ontstekingssignaal meer afgeeft:cry2:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2011 21:33 #893496
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 loopt niet
maar er komt nu wel benzinedruk op de rail te staan tijdens het starten?
heb je ook het lijstje met metingen onderaan blz 82 en op blz 83 gedaan?
heb je ook het lijstje met metingen onderaan blz 82 en op blz 83 gedaan?
Moderators: Mark Smeets