minimale terugval toeren bij gas vanuit stationair

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-02-2011 19:50 #861959 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic minimale terugval toeren bij gas vanuit stationair
Een rotor zorgt samen met de verdeelkap voor dat de hoogspanning vanuit de bobine/renix op de juiste momenten verdeeld word over de 4 bougies.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2011 01:00 #861997 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic minimale terugval toeren bij gas vanuit stationair
Ze proberen je bij de lokale onderdelenboer vast die dure rotor met toerenbegrenzer aan te smeren, maar da's niet nodig. Let op dat je bij een injectie een klein asje hebt waar de rotor op zit. Ze hebben mij ook wel eens een te grote rotor geleverd, die alleen past op de carburateur modellen. Waarom er verschil in zit weet ik ook niet. Probeer idd even bij de winkel te proberen. Kleine moeite.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2011 11:52 #862009 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic minimale terugval toeren bij gas vanuit stationair
Ik weet wel dat het verschil is dat op de ene een toerenbegrenzer zit en op de andere niet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2011 19:56 #868246 door V300 register
motorolie vervangen, oliefilter vervangen, bougie en bobine kabel vervangen en rotor en verdeel kap.
rotor heb ik laten doen ivm tijdgebrek.
verschil vind ik niet groot, maar vooral de olie leek me toch wel nodig (was nog van de vorige eigenaar, 2,5 oude olie).
toerental is gewoon hetzelfde gebleven. motor trekt iets gelijkmatiger op en nukt wat minder. veel gelijkmatiger motor verloop als je uitrolt. Motor toerental loopt dan rustiger terug.
ik heb het idee dat ie wel iets minder fel doortrekt, maar het kan zijn dat dit komt doordat de motor wat minder nukkig reageert.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2011 20:02 #868247 door V300 register
Goed nieuws dus.. maar niet om het een of ander, maar als je de verdeelkap zelf hebt gedaan, dan had je de rotor ook zelf kunnen doen? dat zit daar rechtstreeks onder, en kun je er zo aftrekken en de nieuwe er weer op klikken..

hoeveel heb je daarvoor betaald als ik vragen mag?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2011 20:21 #868249 door V300 register
Je hoeft er niet per se iets van te merken, maar je bent problemen voor als je op tijd onderhoud uitvoert. En grote kans dat je het in benzineverbruik gaat merken. Met verse olie kan de temperatuur van de motor ook iets lager blijven. Kleine dingen, maar het verlengt wel degelijk de levensduur van de motor.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2011 20:58 #868252 door V300 register
hoeveel heb je daarvoor betaald als ik vragen mag?[/quote]

Hebt ge hier iets aan? Mijn verhaal van 18-02-2011 16.44u forum.volvo300club.nl/showthread.php?p=168705#post168705

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2011 00:09 #868293 door V300 register
het staat niet goed geschreven in mijn bericht, weer te snel getypt en bericht niet terug gelezen. ik heb alle werkzaamheden laten doen. Dus alles incl uren, onderdelen (muv van de oliefilter die had ik nog een orginele liggen), olie (duur!), rotor, verdeelkap en kabels. Kosten 210,-

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2011 00:10 #868294 door V300 register
en dat is met een Bosch kabel set. een Beru set kost 60 euro duurder.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2011 10:58 #876823 door V300 register
zou het kunnen dat er een roter is gemonteerd tijdens deze beurt waardoor de wagen minder fel trekt?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC