minimale terugval toeren bij gas vanuit stationair
- V300 register
- Verbannen
-
heeft volgende irritantie dingetje, naast dat ie nog al nukkig is als je accelereert op het moment van aangrijpen, heeft ie ook last van een minimale terugval van het motor in toeren als je wegrijdt.
hij draait stationair circa 500 rpm. en ik denk dat ie net even een 100 terugvalt alvorens op te pakken.
zou het aan de gaskabel kunnen liggen? die niet voldoende op spanning staat.
ben driftig mijn 2e tank benzine aan het leeg rijden. dan moet de olieservice er van komen en nieuwe bougies.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
aangezien je een voetkoppeling hebt is het zelfs mogelijk het toerental tot 0 terug te brengen alvorens je wegrijdt, dus wat de daling van 100 toeren precies betekent weet ik niet zo goed. Klinkt vrij normaal, en van 900 door inkoppelen te laten dalen tot 800 (met goede trekkracht bij dit toerental) zou het gewoon perfect moeten zijn.
mijn 1.7 heeft nog een probleem met de afstelling van de choke waardoor het onbelaste toerental bij licht uitgetrokken choke knop al behoorlijk hoog is, maar de echte mengselverrijking (die moet zorgen voor het lekker lopen van de motor) nog niet. Als ik dan bij een toerental van pakweg 1700 de koppeling laat opkomen, en het toerental daalt onder de 1300 (wat ook vrij snel gebeurt als je niet heel voorzichtig inkoppelt), valt de motor helemaal dood en blijft dan zelfs met ingetrapte koppeling maar net sputterend lopen op 5-600 totdat ie na een seconde of wat weer oppakt richting 1700 rpm.
De enige manier om hier vloeiend mee weg te rijden is ?fwel heel voorzichtig inkoppelen, ofwel eerst wat gas bij geven tot 2000-2200.
als jouw 360 zo'n zelfde soort effect vertoont (dus het 'instorten' van de power bij het inkoppelen) zou je kunnen denken aan een defecte temperatuursensor, verkeerd afstelling, CO percentage etc.
Bougies die totaal maar dan ook volledig weggesleten zijn kun je ook dit soort problemen van krijgen, maar meestal merk je dat als eerste als je juist wat gas gaat geven.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
ik vraag gewoon waar dat schroefje zit en weer komt er een beter weet reactie.
lees het de onderwerpen eens terug het is elke keer prijs.
ik zoek het zelf wel uit.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
maar succes ermee. Het is niet kwaad bedoeld.
- V300 register
- Verbannen
-
Frankyfire;166814 schreef : elke thread die hier beantwoord wordt komen dit soort reacties.
Nou zal ik volledigheidshalve die andere maar doen dan:
"Als je lid wordt, kun je het ook nazoeken in de documentatie in het ledenmenu"
*duikt weg*

- V300 register
- Verbannen
-
Frankyfire;166812 schreef : waar zit die stelschroef? kan ik em eerst eens omhoog poken. al een half uur aan ut zoeken op het forum maar nog geen duidelijk plaatje gevonden
ja, zo kan ik ook beginnen he :wtf:
ik zit al een half uur naar dit topic te kijken en ik weet niet eens of het een injectie is of carburateur.
dat maakt een groot verschil wat betreft "waar zit de stationair schroef".
waarschijnlijk -daar gokte ik bij mijn eerste reply op mbt temperatuursensor etc- heb je een injectie, en dan zit de afstelling aan de onderkant van het gasklephuis. Is een kunststof schroef die lucht langs de gasklep laat stromen (bypass circuit dus)
je zult even een van mijn oude berichten moeten opzoeken over hoe je een CO meting moet uitvoeren. is niet zomaar een kwestie van slurf aan de uitlaat hangen en aflezen!
Overigens ben ik het met Joost helemaal eens dat je in het proces van oplossen van het 'hikken' van de motor alle ontstekingsdelen zult moeten vervangen. Maar ik ben ook de eerste om toe te geven dat je dit niet gaat doen als je er geen goede reden voor hebt

- V300 register
- Verbannen
-
Toch is de opmerking van Joost helemaal niet zo gek. Bougies, rotor, verdeelkap, bougiekabels vervangen, luchtfilter misschien nog en dan kan de auto spontaan weer 900 rpm lopen, zoals ie misschien jaren geleden bij de laatste beurt is afgesteld. Ga je nu aan schroefjes van de carburateur draaien, dan moet je straks weer opnieuw afstellen na een grote beurt. Zonde van de tijd als je toch al van plan was groot onderhoud uit te voeren. Maak ook eens de bdp sensor schoon.
- V300 register
- Verbannen
-
in ieder geval net maar even mijn bougies vervangen, dat was nodig.
motor trekt weer iets beter
en stationair toerental wat opgeschroefd. schroef zit onder de gaskabelgeval.
alleen nu weer een irritantie piep erbij gekregen na het starten, het lijkt wel een kat die je de nek omdraait. ik denk de V snaar, omdat het stationairtal wat omhoog is gegaan, wellicht iets meer belasting op de snaar ofzo.
ik heb dus een injectie met alle toeters en bellen er op. die moeten er nog keer af gehaald worden.