Koppeling laten vervangen B200

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2012 18:54 #909873 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koppeling laten vervangen B200
27 is van t alu dekseltje waar de keerring in zit.

22 is de vliegwielbout

Zou t zelf eerst proberen n? loshalen vh vliegwiel. Goede kans dat je m er dan vanaf de krukaszijde zo uit tikt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 22:18 #909879 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Koppeling laten vervangen B200
wo... ik geloof dat ik op het punt stond om een van m'n grootste sleutelblunders tot nu toe te maken :eek:

Enkele weken terug heb ik even onder de auto gekeken om te zien of ik de koppeling nog kon bijstellen. Ik kwam toen tot de conclusie dat de kabel al aan het einde van z'n bereik zat en er weinig meer te stellen viel...
Maar vanavond stond de voorkant even op bokken om alles voor zaterdag (vervangen van koppeling) vast voor te bereiden (kruipolie etc.), en toen zag ik dat ik blijkbaar iets anders heb gezien, want de koppelingskabel stond op z'n strakst gespannen! :confused:

Ik heb de zaak een cm teruggesteld en wat blijkt... het koppelingspedaal staat nu keurig in positie (fractie hoger dan rempedaal, 15cm van de vloermat) maar het mooiste: de koppeling pakt lekker vroeg aan!!
Wegrijden in z'n 3 = afslaan, volgas in z'n 4 bij 50 km/h = gepruttel, dus de koppeling slipt niet.

Foei, had ik bijna een complete dag en vele euro's "weggegooid" als ik zaterdag toch die koppeling had vervangen! Het is namelijk absoluut niet nodig :)

Ik heb mezelf wel een flinke klap voor m'n hoofd gegeven dat ik een paar weken terug blijkbaar naar de verkeerde kabel heb zitten turen... welke kabel dat was zal waarschijnlijk altijd een raadsel blijven :loser:

Echt te stom voor woorden dit, ik schaam me kapot:o

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 23:37 #909881 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Koppeling laten vervangen B200
IDD. Gewoon het vliegwiel er af halen. Paar boutje extra. Als je daarna niet wil puzzelen zet je ff twee markeringsstreepjes.
Er uit tikken of met een pers, lukt het zo. Kijk eerst ff hoe en hoe diep de andere er in zat. Voel altijd het lager na op soepelheid, souplesse, rolweerstand, vastigheid etc.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2012 08:38 #909883 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koppeling laten vervangen B200
Ik zou hem nu toch preventief vervangen Joost :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC