Ophangsteun middendemper
- V300 register
- Verbannen
-
stuk ex. BTW.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Fran?ois;124392 schreef : Had je niet beter die hele middendemper aan de oud-ijzerboer mee kunnen geven? De originele ophangplaatjes zijn nog leverbaar en kosten 1 Euro per
stuk ex. BTW.
Sommige mense gebruiken oude schoenen nog om op te lopen, al zien ze er niet meer mooi uit, maar lopen ze nog wel fijn. Andere mensen gooien ze weg. Deze uitlaat is nog goed maar niet zo mooi: reden om weg te gooien???
Dit systeem, zo vertelde Arnoud mij, zit al een hele tijd heel goed en geeft ook geen rammeltjes of bonkjes. Lijkt me dus een goede oplossing.
- V300 register
- Verbannen
-
apk haalt met deze middendemper. Die felsnaad onderaan lijkt me kritisch.
Dan heb je dus al die moeite voor niets gedaan, want bij afkeur kun je
opnieuw aan de gang en dan heb je toch die plaatjes weer nodig.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
T.z.t. ook maar eens gaten gaan boren in de 345 dan.
- V300 register
- Verbannen
-
Fran?ois;124408 schreef : Ik streef de oplossing ook niet af, maar ik vraag me af of de auto de volgende
apk haalt met deze middendemper. Die felsnaad onderaan lijkt me kritisch.
Dan heb je dus al die moeite voor niets gedaan, want bij afkeur kun je
opnieuw aan de gang en dan heb je toch die plaatjes weer nodig.
Fran?ois, mocht dit APK afkeur zijn, wat ik betwijfel want volgens de laatste APK normen dient een uitlaatsysteem "voldoende gasdicht" te zijn, dan lassen we 'm gewoon opnieuw dicht. Andere oplossing die ik dan overweeg is middendemper in het geheel verwijderen en vervangen voor een recht stuk buis..... I.c.m. met de gemonteerde dubbele solexen kan dit wel eens positieve gevolgen hebben, aangezien het uitlaatsysteem nu nog "standaard b19a" is.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;124424 schreef : Interessant!
T.z.t. ook maar eens gaten gaan boren in de 345 dan.
Joost, ik heb niets geboord; gaten zaten er al.........!
- V300 register
- Verbannen
-
850 Estate;124620 schreef : Fran?ois, mocht dit APK afkeur zijn, wat ik betwijfel want volgens de laatste APK normen dient een uitlaatsysteem "voldoende gasdicht" te zijn, dan lassen we 'm gewoon opnieuw dicht. Andere oplossing die ik dan overweeg is middendemper in het geheel verwijderen en vervangen voor een recht stuk buis..... I.c.m. met de gemonteerde dubbele solexen kan dit wel eens positieve gevolgen hebben, aangezien het uitlaatsysteem nu nog "standaard b19a" is.
"Men" (volvo 360 cup) zegt dat als je de middendemper verwijderd, je het beste een diesel eindpijp, die zonder bocht, kunt monteren. Ik heb het niet getest maar in de cup schijnen ze allemaal zo te rijden.
- V300 register
- Verbannen
-
850 Estate;124383 schreef : Vandaag bij Erik aan de slag geweest om de ellende rondom de achterste kriksteunen op te lossen. Toen hij onder mijn auto doorwandelde en mijn oplossing voor de ophanging van de middendemper zag, vroeg hij me foto?s te maken en echt hier te plaatsen, zoals hij al eerder vroeg..... Wellicht een idee voor anderen? Onderdelen (twee rubberen uitlaat-ophangringen en twee ophangbeugeltjes) zijn verkrijgbaar bij de betere automaterialenzaken.
Zo hoort het bij mijn 343 er ook uit te zien. Ik had geen idee hoe het er orgineel uitzag maar heeft bij mij zo nooit gezeten en die draadbeugeltjes nooit gezien. Ik heb nu 2 trekveren gemonteerd. Als die het opgeven zal ik op zoek gaan naar de orginele beugeltjes en rubbers
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
850 Estate;124625 schreef : Joost, ik heb niets geboord; gaten zaten er al.........!
Klopt, maar ik heb een 345, die heeft die gaten nog niet.