Motor valt steeds uit.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
03-02-2009 23:22 #754105 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Motor valt steeds uit.
de maandagochtend is voorbij.. al uitgeprobeerd?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 00:18 #754148 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Motor valt steeds uit.
Maandag wat ziekjes... morgen haal ik de injectoren waarschijnlijk bij Thijs op, als ik me goed voel direct monteren, dus ik hou het nog even spannend:D

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 17:55 #754206 door Doeke Dobma (GAST)
Vanmiddag de injectoren bij Thijs opgehaald en direct geprobeerd. Hij loopt weer als vanouds. Heerlijk. Het viel me op dat de rubbertjes/ringetjes bezetting van de injectoren van Thijs anders was dan bij de injectoren van mij. Op mijn injectoren zaten 3 rubber ringetjes, een plastic ring en de nozzlecap. Zo haalde ik ze uit de auto dus zo heb ik ze ook teruggebouwd, weliswaar met nieuwe ringetjes etc. De injectoren van Thijs hadden echter slechts 2 rubber ringetjes en een plastic ring en een nozzlecap. 1 rubber ring minder dus. Het sproeiertje stak ook tot het einde van de nozzlecap, terwijl die bij mij ver in de nozzlecap viel. Dus heb ik bij mijn eigen injectoren 1 rubber ring verwijderd en de nozzlecap verder aan kunnen drukken (tot de 'klik'). Nu zit alles goed, eerdaags mijn eigen weer terug monteren, vermoedelijk zijn die nu verder ook weer goed (genoeg...).

Ladies and gentlemen, we're back in business!!:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2009 18:45 #754214 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor valt steeds uit.
En nu weer km'ters make!:worship:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 18:47 #754215 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Motor valt steeds uit.
goed bezig doeke!

toevallig een fototje kunnen maken van die ringetjes-plastic ring combinatie, en het gat waar de injector in komt?

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 20:15 #754230 door Doeke Dobma (GAST)
Wel van de ringetjes, zal ik later vanavond uploaden, maar gat wara de injector in komt... wat bedoel je daarmee? De gaten in het spruitstuk?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 20:16 #754231 door Anjo van den Akker
juist da bedoel ik ja, meerdere o-ringetjes op een lucht/brandstofdichte afdichting vind ik wat apart...

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 20:29 #754234 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Motor valt steeds uit.
Goed te lezen dat hij het weer doet Doeke! Toch wel fijn als de 2 liter snort zoals hij moet doen :)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 20:53 #754240 door Anjo van den Akker
[ATTACH]1285[/ATTACH]

vanuit het onderdelenboek, onderdeel 11 is dus de 0-ring, of in ieder geval de afdichting..

op die manier is het gebruik van 2 stuks wel logisch, ik dacht echter dat de injectoren niet met een dergelijke constructie verwerkt waren:)

Bijlagen:

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 23:26 #754254 door Doeke Dobma (GAST)
Zelfs wat je in de tekening ziet klopt niet. Als je de tekening volgt dan zet je op de onderzijde van de injector eerst de nozzlecap en daaroverheen een rubber ring. Dat kan natuurlijk niet, het moet andersom zijn. Ik heb bij de dealer 4x 'onderdeel 11' besteld: dan krijg je 4 zakjes, in elk zakje zitten 3 rubber ringetjes, 1 plastic platte ring en 1 nozzlecap. Meer dus dan op de tekening staat. Hieronder het plaatje. Toen ik de injectoren uit het spruitstuk haalde (dus voor het reinigen, oude situatie), zagen ze er uit als de rechter injector. Na het reinigen heb ik ze dus voorzien van dezelfde rubbers, ring en nozzlecap, maar dan de nieuwe die ik van de dealer had. D??r is het misgegaan. Ik denk dat de nieuwe rubber ringen dikker waren dan de oude (de plastic ring was sowieso te groot) en daardoor viel de nozzlecap niet ver genoeg over de injector. Gevolg daarvan is dat het sproeiertje van de injector te diep in de nozzlecap ligt, waardoor de 'injectie' niet als een nette 'beam' plaatsvindt, maar als druppels o.i.d. (de 'beam' komt in de nozzlecap terecht en daar lekt het dan uit). Savvie?:)

De linker injector is dus zoals het hoort. Thijs zijn injector zag er ook zo uit(maar dan viezer;)). Dus ik heb 1 rubber ring verwijderd en toen kon ik de nozzlecap er ook verder overheen drukken. Het pennetje steekt nu mooi z'n kop n?t door het gaatje:P

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC