Motor valt steeds uit.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2009 20:17 #752774 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Motor valt steeds uit.
Dat ik woensdag om 13.00 uur welkom ben! Ik kan erbij blijven, ze denken dat ze het snel kunnen oplossen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2009 20:45 #752783 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Motor valt steeds uit.
dat denken garages wel vaker, en we hopen altijd het beste:D

ik ben benieuwd, zou mooi zijn als hij weer goed loopt na de gespendeerde poen:)

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2009 00:35 #752825 door Doeke Dobma (GAST)

AvdAkker;86707 schreef : ik ben benieuwd, zou mooi zijn als hij weer goed loopt na de gespendeerde poen:)

Inderdaad... ik hou bewust maar geen lijstje bij over hoeveel ik aan dat apparaat heb uitgegeven... voor dat geld had ik denk ik inmiddels wel een leuk 850 turbotje kunnen kopen.... maar mijn auto is veel leuker!:w00t:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2009 00:44 #752826 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Motor valt steeds uit.

Doeke Dobma;86752 schreef : Inderdaad... ik hou bewust maar geen lijstje bij over hoeveel ik aan dat apparaat heb uitgegeven... voor dat geld had ik denk ik inmiddels wel een leuk 850 turbotje kunnen kopen.... maar mijn auto is veel leuker!:w00t:

Kopen wellicht wel, maar als daar de krukaskeering, versnellingsbak of motorsteun van kapot gaat, kun je gelijk flink gaan dokken.

// Ik hoop dat ie klaar komt voor de bloembollenrit.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2009 18:11 #753057 door Doeke Dobma (GAST)

Erik;86753 schreef : Ik hoop dat ie klaar komt voor de bloembollenrit.

Dat hoop ik nu ook ja!

Vandaag dus naar de garage geweest. De motor laten draaien en de gashendel een beetje open houden, zodat ie wat toeren maakt (en blijft lopen). Ze gingen met remmenreiniger over de injectoren en de nieuwe spacer met pakkingen. Bij het rechter inlaatkanaal, dus kant bestuurder, merkte je dat het blok beter ging lopen. Allereerst hebben ze toen de injectoren opnieuw aangedrukt, want de beide buitenste zaten er blijkbaar niet ver genoeg in gedrukt. Dat gaf echter nauwelijks verbetering, waarop werd voorgesteld de spacer eerst weer eens te verwijderen. Zo gezegd, zo gedaan. Spacer + 1 pakking verwijderd. Nu dus direct op het blok met 1 originele doch nieuwe pakking. Hij loopt nu iets beter. Hij valt niet meer uit, tenminste niet uit zichzelf. Wel als je gasgeeft en gas loslaat, dan valt ie eigenlijk altijd uit. Hij loopt nu heel onregelmatig, maar als je hem stationair laat draaien valt ie dus niet uit. Na het verwijderen van de spacer hebben ze nogmaals hun werk gedaan met remmenreiniger. Dit bood echter geen verbetering. De motor liep er niet anders om, dus luchtlekkage is in principe niet mogelijk. Daarna hebben we de stekkers van de injectoren en de bougies 1 voor 1 losgenomen. Nu kwamen we iets verder, want het bleek dat het loshalen van de ene injector lang niet hetzelfde resultaat gaf als het loshalen van de andere injector. M.a.w.: ze vermoeden dat de injectoren idd echt niet meer goed zijn.
In dit geval heeft het reinigingsproces ze niet goed gedaan, maar slecht gedaan.

Het is allemaal heel frustrerend(waarom doet dat ding het niet gewoon!!) maar ik zal op zoek moeten gaan naar nieuwe/andere injectoren.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-01-2009 20:53 #753104 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Motor valt steeds uit.
Was de eerste ingeving van pap dus toch juist ;)
Oke ik weet dat je je motor perfect wilt hebben, maar voor de zekerheid een paar ' goedkopen' injectoren van de sloop halen van een lopende 2-liter? Al is het maar om te testen of het echt hieraan ligt..

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2009 22:46 #753339 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Motor valt steeds uit.
is trouwens die verhittingsdraad in de lmm niet gebroken, waarop de computer een "snelle rit naar de garage" proggie kiest? waarbij de injectoren zonder werking feedback van de lmm gaan werken?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2009 22:54 #753342 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor valt steeds uit.
Als de luchtmassameter niet werkt slaat de motor ?berhaupt niet aan geloof ik. Bij mij was dat iig het geval en na wisselen sloeg de motor wel opeens aan.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2009 23:16 #753343 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Motor valt steeds uit.
De B200E heeft een "flapper style" LMM. Geen hotwire aanwezig dus.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2009 22:41 #753616 door Doeke Dobma (GAST)
Maandagochtend haal ik bij Thijs de injectoren uit zijn 'oude' 360. Zien of ie dan goed loopt. Zo ja, dan bestel ik volgende maand (als er weer geld is;)) deze injectoren: www.racetronix.com/621015.html

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC