Motor valt steeds uit.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2009 17:14 #752327 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Motor valt steeds uit.
Daar heb ik helaas geen apparatuur voor. De drukregelaar en de pomp, daar is niks mee gebeurd, die zijn niet losgeweest ofzo. Wel, zoals ik in een ander topic schreef, zat de koppeling van de injectorrail-toevoerslang zo vast dat bij het pogen om hem los te krijgen, de rail een beetje vervormde. Nu heb ik dat natuurlijk wel teruggevormd, maar kan het zijn dat er nu te weinig brandstof doorheen gaat? Kan het met niet voorstellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2009 17:51 #752335 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Motor valt steeds uit.
Als hij wel toeren wil maken en niet stationair loopt kan het niet zo zijn dat hij te weinig benzine krijgt. Dan zou hij helemaal geen toeren willen maken.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2009 18:14 #752342 door Doeke Dobma (GAST)
dat dacht ik zelf ook ja. Ik heb er zonet mee gereden. Dat ging natuurlijk niet lekker. Ik moest constant het gas erophoud, niet een beetje maar boven de 2000rpm zeg maar. Acceleren ging schokkerig en constante snelheid gaat ook schokkerig. Als ik in z'n 3 em laat zakken tot ca. 1500tpm en druk dan het gas in, gebeurt er eerst niets, dan wat gerommel en hoor ik een plof in het vooronder. Ditzelfde hoorde ik ook toen ik met het gasklephuis problemen had. Ik heb nog nooit zoveel gescholden op de auto als vandaag:flame:

Wat ben ik ook een prutser-klusser ook zeg. Iedere keer als ik weer iets doe, resulteerd het weer in problemen. Ik snap er niks van.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-01-2009 22:02 #752369 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor valt steeds uit.
Niet opgeven, Doeke! Je leert er als het goed is elke keer weer van, en zo word je vanzelf handiger :yesyes:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2009 22:22 #752371 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Motor valt steeds uit.
idd, niet opgeven doeke. het uiteindelijke resultaat is wat telt. begin uitgeslapen met een schone lei en loop gewoon alles na.

ik heb qua injectiemotoren op turbodiesels na er niet veel verstand van, maar ik weet wel dat elke motor een paar basis onderdelen nodig heeft, kort samengevat vonk-vacuum-brandstof.

de eerste 2 zijn eenvoudig te controleren, de symptonen qua rijgedrag lijken heel erg op die van de 343 van Erik toen bougiekabel 3en 4 omgewisseld waren. is het vacuumsysteem in orde?

loop heel simpel alles af, controleer de ontstekingsonderdelen, vacuumsysteem en draai tijdens het lopen 1 voor 1 de injectoren een slagje los om te zien of ze daadwerkelijk wel inspuiten..

bij twijfel het even zonder de phenolic spacer proberen, mogelijk is er op een of andere duistere manier toch sprake van valse lucht

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-01-2009 22:36 #752374 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor valt steeds uit.
Ik vind de slang die lucht aftapt van de geribbelde, gebogen slang tussen
luchtmassameter en gasklep, raar lopen. Heb je daar niet iets verwisseld?
Bij jouw auto zit die tegen het remvloeistofreservoir aan, bij mijn TG loopt
die meteen weg.
Zie bijgevoegd plaatje voor referentie.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2009 09:18 #752385 door Doeke Dobma (GAST)
Fran?ois, scherp dat je dit gezien hebt. Echter is het wel de slang die van de vlamdover afkomt. Die had ik op de Oil Catch tank zitten, maar nu 'om niets aan het toeval over te laten' weer even origineel gemonteerd. De slang heeft echter een bepaalde bocht erin zitten, daarom lijkt het zo raar. Het klopt wel:)

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2009 09:20 #752386 door Doeke Dobma (GAST)
Ik heb zelf echter het vermoeden dat er ergens een sensor niet (goed) vast zit ofzo. Alle slangen zitten goed, hij kan probleemloos toeren maken, dus de brandstofdruk is ook toereikend, bougiekabels heb ik niet aan gezeten. Het m?et wel iets electronisch zijn. Ik ga het zondag weer proberen.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-01-2009 18:59 #752456 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Motor valt steeds uit.
Doeke, ik heb pap het filmpje beschreven en ook verteld dat je de injectoren hebt laten reinigen, spacers hebt geplaatst etc... Volgens hem konden het wel eens de injectoren zijn, zeker omdat het bedrijf zei dat ze niet meer goed waren. Wie weet in welk spul ze hebben gelegen, en hoe ze gereinigd zijn... waardoor dus toch misschien het sproeibeeld niet meer helemaal goed is en je deze sympthomen krijgt. Pap adviseerde van de sloop een paar injectoren te halen om het uit te proberen..
Hij zou er zijn handen in elk geval nooit aan vuil maken zolang de motor goed loopt...

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2009 13:26 #752588 door Doeke Dobma (GAST)
Ik heb ineens een ingeving gekregen. Ik heb nog eens wat foto's bekeken en ik vermoed dat ik een stekker niet meer heb aangesloten, zit direct onder het inlaatspruitstuk, dus lastig te zien. Ik ga ff kijken, hopelijk is dit de oplossing.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC