Olielekkage B200K
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-12-2008 22:25 #744146
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Olielekkage B200K
Bedankt voor alle hulp. Echt helemaal top. Ik zal eerst de persoon uit de PM eens mailen en kijken of hij mij kan helpen. Ik heb in ieder geval niet te klagen over de snelle reacties en oplossingen op dit forum. Hij komt zeker bij mijn favorieten te staan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
15-12-2008 22:30 #744148
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Olielekkage B200K
Ik durf bijna te wedden dat het ook met je 'vrouwelijke' charmes te maken heeft 
Want ik heb het hele topic eens bekenen, en de gemiddelde leeftijd ligt opeens wel verdacht laag! Verder zijn de meeste volgens mij nog vrijgezel ook :humor:
Maar de hulp op dit forum is idd erg goed! Alleen zijn de reacties nu iets sneller.. de rest van het forum was ongeveer 1 uur lang uitgestorven :lol:

Want ik heb het hele topic eens bekenen, en de gemiddelde leeftijd ligt opeens wel verdacht laag! Verder zijn de meeste volgens mij nog vrijgezel ook :humor:
Maar de hulp op dit forum is idd erg goed! Alleen zijn de reacties nu iets sneller.. de rest van het forum was ongeveer 1 uur lang uitgestorven :lol:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-12-2008 22:38 #744154
door V300 register
Er zijn in Friesland twee J's die er beide meer dan zat van af weten 
En nee, het heeft wat mij betreft niets met vrouwelijke charme te maken.
(overigens vind ik dat je forumnaam wel van een betrekkelijk negatief zelfbeeld spreekt, Marika. Wat niet terecht is, want voor iemand die niets met auto's kan stel je wel precies de meest handige vragen

En nee, het heeft wat mij betreft niets met vrouwelijke charme te maken.
(overigens vind ik dat je forumnaam wel van een betrekkelijk negatief zelfbeeld spreekt, Marika. Wat niet terecht is, want voor iemand die niets met auto's kan stel je wel precies de meest handige vragen

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-12-2008 22:40 #744155
door V300 register
Niet zo flauw jongens. Iedereen met zo'n leuke auto wordt hier netjes behandeld.
Ik heb een tijdje geleden een dame in de auto gehad en die maakte uit het niets de opmerking: he, die motor klinkt net zoals de auto die wij vroeger thuis hadden (240). Kijk, dat zijn opmerkingen die iets bij mij los maken!
Ik heb een tijdje geleden een dame in de auto gehad en die maakte uit het niets de opmerking: he, die motor klinkt net zoals de auto die wij vroeger thuis hadden (240). Kijk, dat zijn opmerkingen die iets bij mij los maken!
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
15-12-2008 22:50 #744160
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Olielekkage B200K
Sorry zo serieus was het niet bedoeld!
De hulp op dit forum is idd heel goed! Zeker vergeleken met andere fora.. ik heb eens geprobeerd me op het volvo200-forum aan te melden, en dat is niet eens mogelijk! Maar als ik de topics aldaar lees zijn ze erg 'droog' en antwoorden op de vragen die mensen stellen krijgen ze bijna niet.
Nogmaals, petje af voor dit forum! Hier worden liefdes voor de V300-serie geboren
(zie topic:
bijna een jaar geleden
)
De hulp op dit forum is idd heel goed! Zeker vergeleken met andere fora.. ik heb eens geprobeerd me op het volvo200-forum aan te melden, en dat is niet eens mogelijk! Maar als ik de topics aldaar lees zijn ze erg 'droog' en antwoorden op de vragen die mensen stellen krijgen ze bijna niet.
Nogmaals, petje af voor dit forum! Hier worden liefdes voor de V300-serie geboren

- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2008 00:11 #744280
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Olielekkage B200K
Bij van der Schaaf en Mellema wordt je niet goed geholpen. Ik hoop niet dat zij dit lezen want dan wordt ik voortaan helemaal niet meer geholpen. Ze kunnen je qua onderdelen praktisch nergens aan helpen en moeite doen lijkt er al helemaal niet in te zitten. Volgens mij is dat daar gewoon bedrijfsbeleid. Zoals iedereen hier wel weet, heb ik afgelopen zomer mijn auto laten restauren. In het verleden heb regelmatig een ditje of datje gehaald bij Van der Schaaf & Mellema, altijd verteld waarom ik het nodig had enzo, ook over de restauratie, maar ze hebben nog nooit interesse in de auto getoond. Auto's ouder dan '98/'99 hebben ze ook niet staan. Ze lijken oudere auto's ook niet te willen servicen. Ze gaan alleen voor de grote vissen. Ook qua onderdelen was alles 'niet meer leverbaar, nergens meer op voorraad', terwijl andere dealers mij wel konden helpen. Bijvoorbeeld Auto Heerenveen, waar ik gewoon in het magazijn mocht neuzen om te kijken of er nog iets voor me bijlag.
Tips:
www.garagebosscha.nl/ Garage Bosscha in Langezwaag(Heerenveen), niet goedkoop, wel erg goed.
www.feikokloostraautobedrijf.nl/ Feiko Kloostra in Sint Annaparochie (hier heb ik mijn 360 in onderhoud) veel Volvo kennis, niet duur!
Ik woon zelf trouwens in Leeuwarden.
Tips:
www.garagebosscha.nl/ Garage Bosscha in Langezwaag(Heerenveen), niet goedkoop, wel erg goed.
www.feikokloostraautobedrijf.nl/ Feiko Kloostra in Sint Annaparochie (hier heb ik mijn 360 in onderhoud) veel Volvo kennis, niet duur!
Ik woon zelf trouwens in Leeuwarden.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2008 00:28 #744283
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Olielekkage B200K
Volgens mij mis je onderdeel nr 41 op onderstaande afbeelding. Ik weet overigens niet of dit je oplossing is voor je probleem.
Volgens het werkplaatshandboek heet dit onderdeel 'cover' of 'cover washer'. Het onderdeelnr. is 1336763-6. In het ene boek is dit een cover en het andere boek een cover washer.
Overigens ziet mijn B200EA blok er zo uit(gelijk aan die van JL):
Trouwens, de B200EA en de B200K zijn afgezien van het inlaatspruitstuk gelijk aan elkaar. Dan hoef je dus niet te twijfelen over de juiste nummer etc.
Volgens het werkplaatshandboek heet dit onderdeel 'cover' of 'cover washer'. Het onderdeelnr. is 1336763-6. In het ene boek is dit een cover en het andere boek een cover washer.
Overigens ziet mijn B200EA blok er zo uit(gelijk aan die van JL):
Trouwens, de B200EA en de B200K zijn afgezien van het inlaatspruitstuk gelijk aan elkaar. Dan hoef je dus niet te twijfelen over de juiste nummer etc.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-12-2008 00:36 #744284
door V300 register
is dat niet een soort van veiligheidsplaatje...een vriesplaatje zoals ze dat noemen! Herinner mij die uit aflevringen van ' a 4x4 is born', die springen eruit bij een overdruk in het blok... is wel wat groot uitgevallen en eronder zitten er precies 2 kleintjes... Er moet toch een reden zijn waarom hij eruit is gegaan, dus vrees dat er idd nog iets meer aan het handje is!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-12-2008 08:20 #744289
door V300 register
Ja, een verstopte carterventilatie, zoals al eerder opgemerkt.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2008 09:44 #744291
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Olielekkage B200K
onderdeelnummer van nmmr 41 was ook al door mij genoemd doeke:D
Moderators: Mark Smeets