Olielekkage B200K

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2008 20:38 #744060 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Olielekkage B200K
Wow, dat waren in korte tijd veel reacties. Helaas heb ik zo even geen fotos van het interieur (en staat de auto nu ook niet voor de deur maar een uur hier vandaan:S). Wel heb ik het chassisnummer: XLB344213GC140052 en het kenteken is: NT-50-LY
Voor zover ik weet (gehoord van de laatste eigenaar) zijn er nooit problemen geweest met de auto. Alleen de (...)ketting is net vervangen omdat de auto eeen x aantal km had gemaakt. Daarnaast is de auto voordat ik hem kreeg net naar de garage geweest voor een APK en kleine beurt.

Ik zal nog een paar foto's plaatsen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2008 20:41 #744061 door V300 register
Hoi Marika,

Waar ergens in Friesland staat jouw auto? Er zijn in het Friese een aantal handige sleutelaars die er meer dan genoeg vanaf weten, maar ook als iemand anders (anjo?) er naar zou willen kijken is het handig om te weten waar hij staat.
Het is dan wel niet zo netjes, maar als je je kenteken hier even post kunnen anderen die w?l weten waar ze naar kijken, jou precies vertellen waar op te letten.
Op jouw foto's zie ik rechts bovenin geen slang die kapot is, die problemen zou kunnen veroorzaken. Als je die grote, dikke slang bedoelt: het is niet rampzalig als die stuk is. Stukje ducktape er overheen wikkelen als tijdelijke fix.
De slang linksbovenin lijkt mij dat die alleen een flinke oliedouche heeft gehad, net als best wel veel meer in je motorruimte zo te zien.
Een dealert die jou gaat wijsmaken dat jouw motor niet in jouw auto zit: gelijk ditchen die vent! Oh ja, en geef voortaan de motornummer op ipv chassisnummer. Met een beetje mazzel staat dat ook op je papieren, en anders even de motorruimte induiken om het nummer op te sporen.

Succes!

P.S. als je autootje weer gefikst is, kan je overwegen eens lid te worden van onze club. Zowiezo heb je dan toegang tot veel meer (technische) info, maar ook kan je dan meedoen aan sleuteldagen. Leerzaam, en goed voor je autootje :yesyes:

[edit] Zoals altijd, te langzaam getiept :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2008 20:45 #744063 door V300 register
Dat kenteken is gewoon van een Volvo 360 uit 1985 waar dus een B200K in hoort te zitten. In orde dus.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2008 20:45 #744064 door V300 register
Net even snel op de RDW-site gekeken: die dealer die je gebeld had is een oen! Je hebt keurig een 360, en daar zit netjes nog het originele blok in.
[edit] Damn, alw??r te laat :D :D :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2008 20:46 #744065 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Olielekkage B200K
distributie riem word waarschijnlijk bedoeld:worship:, goeie zet. dat hoort gewoon bij het periodieke onderhoud maar word helaas nog wel eens vergeten of te nuchter over gedacht.

via het onderdelenboek kom ik uit bij een afdekdop, met onderdeel nummer 1336763-6, een keerring is echter niet te vinden op die pdf?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2008 20:48 #744066 door V300 register
Ik heb net 2 foto's erbij gedaan, maar ik kan niet meer dan 5 foto's plaatsen. Ik weet nu niet welke foto's het handigst voor jullie zijn. De auto staat tussen drachten en leeuwarden in.

Ik verwachtte al niet dat die slang een probleem zou zijn, maar ja ik vraag het maar voor de zekerheid. De olie zit inderdaad overal. Dat is waarschijnlijk uit de motor gespoten.

Ps: Zijn die sleutel dagen ook handig voor meiden die niks van auto's weten?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2008 20:51 #744067 door V300 register
Ja hoor. Juist!
Je kan al dan niet onder begeleiding van de TC of andere handige leden klusjes oppakken, de ingewikkelde klussen of met speciaal gereedschap worden door de garage gedaan.
Dingen als periodiek onderhoud, wat je prima zelf kan als je een schroevendraaier kan vasthouden, leer je nou eenmaal het beste en snelste als je het zelf een keertje onder begeleiding doet! Zo hoef je niet meer voor elk wissewasje naar een dealer die zijn neus ophaalt voor zulke oude auto's (want dat doen er stiekem best veel). En het is natuurlijk gewoon leuk en gezellig!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2008 20:52 #744068 door V300 register
Volgens de RDW dus een gewone 360 sedan met B200K motor. Als een dealer je dan niet wil helpen, zegt dat genoeg over de dealer. Ik kan me niet voorstellen dat het heel ernstig is. Er zijn nogal wat leden en ex-leden in Friesland met de nodige kennis van deze auto's en misschien is er een bereid je te helpen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2008 20:54 #744069 door V300 register
En volgens mij zullen de jongens hier allemaal blij worden van een vrouwelijk lid!:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2008 20:54 #744070 door V300 register
Net even naar de foto's gekeken: Als je motor weer gefikst is (volgens mij idd kwestie van keerringetje, afdekkapje, oliebijvullen) zou ik even de ergste olie proberen weg te krijgen met iets van motorreiniger oid, anders zit je nog eeuwen in de rook en stank. Daarnaast scheelt dat nogal wat vuil aan je handen bij toekomstige klussen ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC