Olielekkage B200K
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben nieuw op dit forum en ook nog maar kort in het bezit van een Volvo 360 Sedan uit 1985. Ik ben door volvofiel verwezen naar dit forum, want ik heb autoproblemen en weet niks van auto's. In de afgelopen 2 dagen heb ik al veel vragen gekregen waarop ik geen antwoord kan geven.
Mijn verhaal:
Afgelopen zaterdag reed ik met mijn auto naar Friesland toen ik bij de stoplichten benzine rook en wat walmen onder de motorkap vandaan zag komen. Nu was ik bijna bij mijn eindbestemming en heb daar de motorkap omhoog gedaan. Het was toen direct duidelijk dat de motor problemen gaf. Zo spoot er olie uit de motor. Daarop heb ik direct de auto afgezet en ben ik gaan kijken. Het lijkt er nu op dat er een afdekplaatje mist. Vandaag ben ik naar een volvo garage gegaan met alle papieren en heb gevraagd of ze me konden helpen, maar toen bleek het chassienummer niet overeen te komen met het type auto en motor dat ik heb. Volgens het chassienummer heb ik een volvo340 waar max. een 1700 motor in kon (zei de volvodealer). Dus hij mij niet helpen en waar de auto staat is geen volvo dealer heel dichtbij. Dus heb ik foto's gemaakt van de motor en waar ik denk dat het probleem zit. Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen aan het onderdeel en misschien met een oplossing (in de andere volgorde dan). Het etiket van de motor was niet goed leesbaar maar wat wel zichtbaar was is: B200K. Ik hoop dat de foto's enige duidelijkheid geven. En dat ik straks weer kan rijden in mijn eerste autootje:) Ik was er zo blij mee.
Bijvoorbaat dank voor de reacties.
Marika
Toevoeging: Ik denk dat hier het probleem ligt, maar ik heb ook gezien dat een slang kapot is. Dit is misschien wel te zien op foto1 van de hele motor. De slang is kapot rechtsbovenin de foto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

De motor is in ieder geval een B200K, en je chassisnummer moet hier eigenlijk mee kloppen, anders is er gerommeld. Kijk eens op de RDW site of je gegevens daar wel kloppen ( www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx )
- V300 register
- Verbannen
-
Ik hoop dat iemand gaat bevestigen dat het een zwart plaatje moet zijn en waar ik het kan kopen.
(Keep my fingers crossed)
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Volgens mij hoort er een zwarte rubberdop te zitten. Bij een 740 zit hier normaal de verdelerkap maar die konden ze daar niet kwijt. Het kan geen kwaad, geeft alleen een hoop smeerboel. Dop is volgens mij nog te krijgen bij de Volvo.
Marika, zou je nog wat meer foto's van de auto willen plaatsen? Voor, achter en interieur. En misschien je chassisnr, kunnen we de boel misschien na gaan.
Waar je wel even naar moet kijken is waarom de dop er uit is gesprongen. Zou kunnen dat de carterontluchting verstopt is? Daar is hij er waarschijnlijk uitgeperst.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
kan idd zijn dat de keerring lek is, en het lijkt er adhv de foto verdacht veel op dat je een plaatje mist gezien het feit dat het blok aan de achterkant wel heel erg schoon is en er 2 gaten met schroefdraad in zitten.
ik duik even de documentatie in
- V300 register
- Verbannen
-
Zoals ik het op de foto zie lijkt het een simpel klusje, maar ik moet toch de hulp van een echte 2-liter expert aanroepen...
- V300 register
- Verbannen
-
Kevin;80078 schreef : Heren, zou dit niet een 340 DL kunnen zijn? Met de 2 liter motor?
Volgens mij hoort er een zwarte rubberdop te zitten. Bij een 740 zit hier normaal de verdelerkap maar die konden ze daar niet kwijt. Het kan geen kwaad, geeft alleen een hoop smeerboel. Dop is volgens mij nog te krijgen bij de Volvo.
Marika, zou je nog wat meer foto's van de auto willen plaatsen? Voor, achter en interieur. En misschien je chassisnr, kunnen we de boel misschien na gaan.
Waar je wel even naar moet kijken is waarom de dop er uit is gesprongen. Zou kunnen dat de carterontluchting verstopt is? Daar is hij er waarschijnlijk uitgeperst.
Dit is geen B19, zoals de 340 2.0's hebben, dat kun je zien aan het kleppendeksel (zwart ipv alu-kleurig) en de algehele opstelling van de motorkap.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;80079 schreef : keerring zit er volgens mij nog in, dat is dat stukje oranje wat je ziet.
kan idd zijn dat de keerring lek is, en het lijkt er adhv de foto verdacht veel op dat je een plaatje mist gezien het feit dat het blok aan de achterkant wel heel erg schoon is en er 2 gaten met schroefdraad in zitten.
ik duik even de documentatie in
Onderop de plaats van de keerring lijkt wel een flink plasje olie te liggen. Ik vermoed dat de keerring vergaan/weg is. Een afdekplaatje lijkt niet te missen. Zover ik het in mijn hoofd heb ziet de achterkant van mijn B230 er exact hetzelfde uit, maar ik meen daar een zwart afdekplaatje te hebben zitten.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-