carburateur B19A motor
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-07-2007 22:06 #676715
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic carburateur B19A motor
Volgens wat ik hier op het forum heb kunnen vinden (in een tread van jou) moet er voor een B19A een renix met type: 209349 S100 600 404 inzitten. Bij mij zit er een andere in, namelijk:
Ik ben overigens vanmiddag nog een uurtje aan het prutsen geweest. Ik kom niet verder met de naald, want ik mis een stukje gereedschap. Ik was nog bij de Volvo-dealer geweest voor deze Midlock WST-5 en die hadden ze niet en konden ze ook niet leveren. Daarna bij Saab langsgeweest: ik kon eventueel bij hun CO afstellen, maar ze wilden hem (uiteraard) niet uitlenen. Ze stuurden me naar de Velba automarialenzaak om de hoek en daar zouden ze hem morgen in huis hebben. Min voor Volvo, plus voor Saab! (ik zou het ook liever andersom zien
).
Het goede nieuws is dat ik een combinatie heb kunnen vinden van zuiger, naald en membraam waar de auto super lekker mee loopt. Keurig strak stationair en hij gaat pas weer haperen als het olieniveau weer daalt. Voor zover ik het nu begrepen heb (door veel te lezen op het Saabforum), moet ik de O-ring bij de naald vervangen en dan loopt de olie hoogstwaarschijnlijk niet meer weg. Dan zou ik een gelukkig man zijn en heb ik weer veel geleerd. En dan maar hopen dat het goed zit met de CO voor de op handen zijnde keuring. :yeah:
Ik ben overigens vanmiddag nog een uurtje aan het prutsen geweest. Ik kom niet verder met de naald, want ik mis een stukje gereedschap. Ik was nog bij de Volvo-dealer geweest voor deze Midlock WST-5 en die hadden ze niet en konden ze ook niet leveren. Daarna bij Saab langsgeweest: ik kon eventueel bij hun CO afstellen, maar ze wilden hem (uiteraard) niet uitlenen. Ze stuurden me naar de Velba automarialenzaak om de hoek en daar zouden ze hem morgen in huis hebben. Min voor Volvo, plus voor Saab! (ik zou het ook liever andersom zien

Het goede nieuws is dat ik een combinatie heb kunnen vinden van zuiger, naald en membraam waar de auto super lekker mee loopt. Keurig strak stationair en hij gaat pas weer haperen als het olieniveau weer daalt. Voor zover ik het nu begrepen heb (door veel te lezen op het Saabforum), moet ik de O-ring bij de naald vervangen en dan loopt de olie hoogstwaarschijnlijk niet meer weg. Dan zou ik een gelukkig man zijn en heb ik weer veel geleerd. En dan maar hopen dat het goed zit met de CO voor de op handen zijnde keuring. :yeah:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-07-2007 17:25 #676749
door V300 register
S100 600 404 is exact het nummer wat op jouw renix staat :+
of althans, in de vorm S100600-404 dan...
209349 is het tekeningnummer in het Volvo archief waar de vervroegingscurve op staat (die bladen zijn nog niet boven water trouwens)
of althans, in de vorm S100600-404 dan...
209349 is het tekeningnummer in het Volvo archief waar de vervroegingscurve op staat (die bladen zijn nog niet boven water trouwens)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-07-2007 11:17 #676782
door V300 register
Dammit: de wst-5 is niet meer te bestellen! Wel de wst-4, voor modellen tot 1978. Daar heb ik dus niets aan.
www.midlock.nl/1_MidlockCatalogus_Frameset.html
Misschien toch maar bij www.bccp.nl bestellen?
www.midlock.nl/1_MidlockCatalogus_Frameset.html
Misschien toch maar bij www.bccp.nl bestellen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-08-2007 11:41 #680115
door V300 register
Om dit topic nog even aan te vullen: ik heb de originele Zenith gereedschappen om carburateurs mee af te stellen in Engeland gekocht.
Wat mij nog opviel is dat de 360 die ik laatst heb opgehaald een solex carburateur heeft, maar wel een cd-175. Ziet er hetzelfde uit als de Zenith en motor is ook B19A. Is zeker gemaakt onder licensie van ofzo.
Wat mij nog opviel is dat de 360 die ik laatst heb opgehaald een solex carburateur heeft, maar wel een cd-175. Ziet er hetzelfde uit als de Zenith en motor is ook B19A. Is zeker gemaakt onder licensie van ofzo.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-04-2008 23:58 #706489
door V300 register
Een update: vandaag de carbutareur van de 245 geplaatst op m'n 360. Motor sloeg gelijk aan, maar er loopt benzine uit een soort overloopgat. Ik had de dikke slang naar het luchtfilter nog niet geplaatst en daar kwam het dus uitlopen. Ik gok op een vlotterprobleem, maar suggesties zijn uiteraard welkom! Daarna toch maar de oude carburateur geplaatst en toen heb ik de vlotternaald een tikje lager afgesteld met het speciale afstelgereedschap. Ik kon de motor nu beter stationair afstellen. Eerst even een tijdje mee rijden en dan zie ik wel wat de volgende stap is. In ieder geval was het een leerzame middag. Wat zit dat toch allemaal simpel bij een B19A.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-04-2008 02:58 #706502
door V300 register
het speciale afstelgereedschapje, daarmee stel je toch de sproeiernaald in, en niet de vlotternaald?

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-04-2008 19:17 #706561
door V300 register
Je hebt gelijk, ik bedoelde de sproeiernaald. Ik ga die andere carburateur maar eens loshalen, of nog weer een andere, want ik heb een voorraadje.
Als er benzine uit de carburateur loopt, dan zit er of iets verstopt, of de vlotter zit vast. Ik denk dat laatste, want de motor sloeg wel aan en liep wel, zij het niet erg lekker.
Als er benzine uit de carburateur loopt, dan zit er of iets verstopt, of de vlotter zit vast. Ik denk dat laatste, want de motor sloeg wel aan en liep wel, zij het niet erg lekker.
Moderators: Mark Smeets