VOLVO360GLT injection wilt niet starten
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-03-2005 21:22 #639218
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic VOLVO360GLT injection wilt niet starten
Ik zou zo zaterdag of zondag naar je toe willen rijden
om je te helpen......zonde dat zo'n mooie GLT
dienst weigert.
om je te helpen......zonde dat zo'n mooie GLT
dienst weigert.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-03-2005 21:57 #639219
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic VOLVO360GLT injection wilt niet starten
Ahaha ik vind het super tof van iedereen dat ze zo mee leven enzo.
Ik ga morgen beginnen met door meten met een multi meter en als dat het niet is ga ik kijken of me ditrubutiriem niet verschoten is maar dat betwijfel ik, maar goed je moet ergens kijken niet.
Ik ga morgen beginnen met door meten met een multi meter en als dat het niet is ga ik kijken of me ditrubutiriem niet verschoten is maar dat betwijfel ik, maar goed je moet ergens kijken niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-03-2005 22:14 #639220
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic VOLVO360GLT injection wilt niet starten
Compressie? Met 220.000km nog steeds trekken als een lier.
Vast een draadbreuk ergens.
Als je bij het zoeken naar de storing even de
bewuste beweegt, doet hij het mischien even.
Als je hem een kwartier probeert te starten,
blijft hij zo dood als een pier. Dus vind die
bewuste draad/kabel maar eens.
Dit zijn vervelende storingen. Als je brandstofpomp
stuk is, komt er geen prut. Je vervangt de pomp en
klaar is kees. Hetzelfde geldt voor een defecte
accu, startmotor en andere mechanische componenten.
Vast een draadbreuk ergens.
Als je bij het zoeken naar de storing even de
bewuste beweegt, doet hij het mischien even.
Als je hem een kwartier probeert te starten,
blijft hij zo dood als een pier. Dus vind die
bewuste draad/kabel maar eens.
Dit zijn vervelende storingen. Als je brandstofpomp
stuk is, komt er geen prut. Je vervangt de pomp en
klaar is kees. Hetzelfde geldt voor een defecte
accu, startmotor en andere mechanische componenten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-03-2005 22:58 #639221
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic VOLVO360GLT injection wilt niet starten
Er zit gewoon ergens iets niet goed, en als ik hem zoals vanmiddag eindelijk draaiend heb, dan loopt die super onregelmatig en schud net nog niet mijn auto uit elkaar. Er wordt waarschijnelijk gewoon verkeerde info uitgelezen maar ja, vind dat maar eens een elektronische storing. Meten is weten dus dat gaan we maar eens doen. Maar ik heb 1 vraag aan jullie:
Wat is de kans dat me distributieriem is verschoten en daar door alle van tijd is gesprongen met als gevolg dat dus ook alles onregelmatig loopt en slecht start ?
Wat is de kans dat me distributieriem is verschoten en daar door alle van tijd is gesprongen met als gevolg dat dus ook alles onregelmatig loopt en slecht start ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-03-2005 23:43 #639222
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic VOLVO360GLT injection wilt niet starten
Ik heb de hele thread effe doorgekeken, en ik denk dat Francois gelijk heeft, ik gok op een slechte of gebroken kabelverbinding.
Mijn 460 liep op een dag totaal niet meer, wilde niet starten.
Ik heb toen ook alles nagelopen, dynamo, accu, bougies, kabels, verdelerkap, rotor, injectors, luchtfilter, benzinefilter, benzinepomp en zelf de tank heb ik nagekeken op vervuiling.
En nog wou die niet lopen.
Zo'n 460 heeft ook een storingscomputer die ik heb uitgelezen, maar die gaf geen storingen aan.
Uiteindelijk heb ik de auto laten ophalen door een bedrijf dat gespecialiseerd was in problemen met injectiesystemen, en omdat ik al alles geprobeerd had en vervangen had dat zij ook hadden willen proberen, zijn ze aan de kabelboom gaan meten.
Uiteindelijk ging het om een slechte, gecorrodeerde kabel, en dat hadden ze vrij snel gevonden. Kostte me uiteindelijk, inclusief ophalen met hun trailer, dik 100 euro... kreeg de wagen perfect lopend terug. Het voorafgaande (testen en onderdelen vervangen) heeft ongeveer evenveel gekost.
Mijn 460 liep op een dag totaal niet meer, wilde niet starten.
Ik heb toen ook alles nagelopen, dynamo, accu, bougies, kabels, verdelerkap, rotor, injectors, luchtfilter, benzinefilter, benzinepomp en zelf de tank heb ik nagekeken op vervuiling.
En nog wou die niet lopen.
Zo'n 460 heeft ook een storingscomputer die ik heb uitgelezen, maar die gaf geen storingen aan.
Uiteindelijk heb ik de auto laten ophalen door een bedrijf dat gespecialiseerd was in problemen met injectiesystemen, en omdat ik al alles geprobeerd had en vervangen had dat zij ook hadden willen proberen, zijn ze aan de kabelboom gaan meten.
Uiteindelijk ging het om een slechte, gecorrodeerde kabel, en dat hadden ze vrij snel gevonden. Kostte me uiteindelijk, inclusief ophalen met hun trailer, dik 100 euro... kreeg de wagen perfect lopend terug. Het voorafgaande (testen en onderdelen vervangen) heeft ongeveer evenveel gekost.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-03-2005 23:58 #639223
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic VOLVO360GLT injection wilt niet starten
Jeetje, oke.. Dan ga ik morgen echt snel meten thnx en ik hou jullie op de hoogte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-03-2005 11:20 #639224
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic VOLVO360GLT injection wilt niet starten
Mijn motor schud ook altijd als een ouwe diesel als ik hem een poosje niet gebruikt heb en het is koud en nat buiten...dat is eeen bougiekabelprobleem.
Vuile/verstopte injectoren zijn ook een mogelijkheid. Zagen alle bougies er hetzelfde uit na deze laatste keer dat de motor draaide?
Vuile/verstopte injectoren zijn ook een mogelijkheid. Zagen alle bougies er hetzelfde uit na deze laatste keer dat de motor draaide?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2005 13:27 #639225
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic VOLVO360GLT injection wilt niet starten
Mijn motor staat bij een koude start ook altijd even te pruttelen en wat te schudden. Vrij snel pakt ie het juiste toerental op en daarna is er niks meer aan de hand. Misschien eens een keer de bougiekabels sproeien met de plantenspuit...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-03-2005 14:10 #639226
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic VOLVO360GLT injection wilt niet starten
Ik ben allerlei gegevens aan het inlezen nu ik ook een injectie heb. Ja, ik moest ook even wennen aan de geluiden. Bij de carb. 2 liter was het starten en lopen. Nu is het ook even, het lijkt wel "wennen" van de motor. Het moet allemaal nog een beetje vertrouwd worden. Ik zelf heb het idee dat hij iets te laag is afgesteld.
En ik heb in de schuur nog een heel nieuwe accu staan. Die ben ik aan het opladen om er in te zetten. Er zit nu een of ander vage hulpaccu in met zo'n handvat, zo'en grijs ding.
En ik heb in de schuur nog een heel nieuwe accu staan. Die ben ik aan het opladen om er in te zetten. Er zit nu een of ander vage hulpaccu in met zo'n handvat, zo'en grijs ding.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-03-2005 16:35 #639227
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic VOLVO360GLT injection wilt niet starten
Zoals hier boven staat, heb ik ongeveer alles binnen 1,5 jaar vervangen. dan praat ik over verdelerkap, rotortje, bougies, bougieskabels enz enz. Dus dat zit wel goed. Ik denk eerder dat of me distrubutie van tijd is wat ik heel vaag zou vinden als dat werkelijk is, of gewoon ergens een elektronisch storing zit en dus achter moet zien te komen aan de hand van metingen.
Ik hou jullie op de hoogte
Ik hou jullie op de hoogte
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets