VOLVO360GLT injection wilt niet starten

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2005 21:12 #639208 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic VOLVO360GLT injection wilt niet starten
Is de ontstekingsvolgorde goed? Toevallig bougiekabels losgehad en verkeerd aangesloten. Staat ergens in de vraagbaak wat de volgorde is.

Vocht in de verdelerkap? oxidatie op de puntjes? Heb je de stekkers al gecontroleerd? Stel er een los is gegaan en je weet het al die tijd niet. Ik kan zo snel niks meer verzinnen.

Succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2005 22:24 #639209 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic VOLVO360GLT injection wilt niet starten
fuck man, ik krijg bijna medelijden met je.
Helaas heb ik niks zinnigs mee te delen qua tips, maar ik leef met je mee..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2005 22:45 #639210 door V300 register
Hele bougie, verdeler, kabel gedeelte heb ik na gekeken en vervangen geen verschil. geen vocht gevonden maar om zeker te weten schoon gemaakt en ingespoten met contactspray.

bedankt voor jullie meedeleven, we houden moet en ik rust niet voor dat ik het probleem heb gevonden en me auto weer rijd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2005 23:36 #639211 door V300 register
Ik weet trouwens niet waar je de zekering voor de injectie op een 360 vindt, maar staat meestal als EFI aangeduid..Ik heb het zelf een paar keer meegemaakt dat een blok steeds net niet wou aanslaan maar wel alle voorwaarden ervoor had (vonk en benzine). Even droogstarten met de injectie uitgeschakeld hielp altijd. Zorg er inderdaad ook voor dat alle bougiekabels goed zijn en in de juiste volgorde zijn aangesloten. Check ook de kabel van bobine naar verdelerkap na.

Als je het niet kunt verhelpen kun je misschien ook denken aan de distributie die uit verstelling is. Vrij onwaarschijnlijk tenzij de distributeur er in zn geheel uit is geweest.
Heb het na een blokwissel wel eens meegemaakt dat ie bijna niet wou starten omdat de ontsteking megavroeg stond...hij sloeg toen vast omdat de ontsteking te vroeg kwam.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2005 12:10 #639212 door V300 register
distributie heb ik zelf klein jaartje vervangen heeft daarna altijd goed gelopen, dus ik twijfel of die op eens versprongen kan zijn. Maar de tip met dat starten zonder de injectoren ga ik even proberen. Jullie horen het als het is opegelost en anders zijn alle tips nog steeds welkom.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2005 19:23 #639213 door V300 register
Marwin, je kunt met bijgevoegd schema het
stuurrelais controleren:

-Controleer de aansluitingen van de connector
Verricht de volgende metingen met behulp van een proeflampje:
-Tussen +accu en klem 31. Dit is een bruine draad naar massa op het spruitstuk.
-Tussen -accu en klem 30. Dit is een rode draad naar +accu.
-Tussen -accu en klem 15 met het contact aan. Dit is een bruine draad naar klem 15 van de bobine.
-Tussen -accu en klem 50 tijdens het starten. Dit is een blauw-gele draad naar de startmotor.
-Tussen -accu en klem 1. Tijdens het starten moet het proeflampje flitsen.
Dit is een grijze draad naar klem 1 van de bobine.

Als bij de diverse metingen het lampje niet brandt,
moet je de betreffende bedrading controleren.
Als het proeflampje wel brandt maar er wordt toch een defect geconstateerd, dan moet je klem 30 doorverbinden met klem 87b. Als dan de brandstofpomp werkt, is het stuurrelais defect.
Als de brandstofpomp niet werkt, is deze defect of er zit een onderbreking in de aansluiting.
N.B. op de GLT modellen is er een extra zekeringenkast op het linker binnenscherm gemonteerd. Deze twee zekeringen van 8Ampere dienen voor de mistlampen en de BRANDSTOFPOMP.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2005 20:36 #639214 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic VOLVO360GLT injection wilt niet starten
Die van de brandstofpomp zou ik echt even controleren Marwin, je weet maar nooit! Anders blijf je moeilijke dingen uitzoeken terwijl het misschien voor de hand liggend is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2005 20:37 #639215 door V300 register
Nou ik heb vandaag zekering nummer 10 er uit gehaalt en dat zijn je injectoren. Dus paar keer gestart zodat alles beetje schoon branden me bougies dan. Toen heb ik de zekering terug gestopt en weer gestart na een paar starten sloeg me motor na veel moeite aan, maar toen ging me motor als een gek schudden ik kreeg het idee dat de motor op twee cilinders liep en toen heb ik hem weer snel uit gezet. Daarna sloeg die niet meer aan. Ik was zo pissig dat ik de garage deur heb dicht gegooit en dan kijk ik morgen wel weer.

maar francois bedankt voor je tips dan ga ik dat maar eens door meten. En me zekeringen tegen me binnenscherm zijn heel.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2005 20:47 #639216 door V300 register
Ik blijf erbij, compressie en ontsteking, duidelijke symptomen. Maar ook ik kan het mis hebben.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2005 20:55 #639217 door Thomas de Wit (GAST)
Ontsteking lijkt mij ook het voornaamste... Misschien de bdp-sensor op je koppelingshuis. Had je nou de bougies al vervangen zei je?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC