- Berichten: 18
Fuel Cut Off overzetten?
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2014 16:00 #949148
door Steven340
Afgezien van dat zitten er dus verder geen techniesche verschillen in?
Want wat ik begreep is dat de renixen voor een CVT meer "voor" ontsteking (wat dat ook mag betekenen) geeft ten opzichte van de renix van een handgeschakelde 340 :wtf2:
Beantwoord door Steven340 in topic Fuel Cut Off overzetten?
volvobot;230410 schreef : De Renix heb ik mee overgezet van de donor. Overigens staat er op de Renix van mijn donor uit 1989 Bendix. Terwijl er op de Renix van mijn auto uit 1986 gewoon nog Renix staat.
Afgezien van dat zitten er dus verder geen techniesche verschillen in?
Want wat ik begreep is dat de renixen voor een CVT meer "voor" ontsteking (wat dat ook mag betekenen) geeft ten opzichte van de renix van een handgeschakelde 340 :wtf2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2014 16:14 #949149
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Fuel Cut Off overzetten?
Ze hebben een iets andere curve omdat een cvt een ander werkgebied heeft als de handgeschakelde versies, kan geen kwaad.
Het is trouwens wel normaal dat een handbak nog een slag of 6 langer rond rommelt na het afzetten, het vliegwiel weegt ong 3x zoveel als die van een cvt
Het is trouwens wel normaal dat een handbak nog een slag of 6 langer rond rommelt na het afzetten, het vliegwiel weegt ong 3x zoveel als die van een cvt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-07-2014 16:42 #949150
door V300 register
Een stukje leuk leesvoer: www.hyperlinc.nl/voorontsteking/werking_voorontsteking.htm
In principe is de ontsteking van een Volvo 300-serie vreselijk modern voor zijn tijd. Bij onze auto's is de ontsteking (en dus ook voorontsteking) elektronisch geregeld, met een soort computer. Je hoeft deze dan ook nooit af te stellen.
Beantwoord door V300 register in topic Fuel Cut Off overzetten?
Steven340;230425 schreef : Want wat ik begreep is dat de renixen voor een CVT meer "voor" ontsteking (wat dat ook mag betekenen) geeft ten opzichte van de renix van een handgeschakelde 340 :wtf2:
Een stukje leuk leesvoer: www.hyperlinc.nl/voorontsteking/werking_voorontsteking.htm
In principe is de ontsteking van een Volvo 300-serie vreselijk modern voor zijn tijd. Bij onze auto's is de ontsteking (en dus ook voorontsteking) elektronisch geregeld, met een soort computer. Je hoeft deze dan ook nooit af te stellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-07-2014 19:16 #949151
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fuel Cut Off overzetten?
Dat is een interessant stukje!
Weet iemand nog het antwoord op mijn eerdere vragen hoe ik de veer van het koppelingspedaal moet plaatsen en hoe de achteruitrijschakelaar moet worden aangesloten?
Bij een handbak zit er onderaan de versnellingspook een schakelaar met een klein stekkerblokje.
Bij een CVT ziet dat er heel anders uit. Daar zit namelijk een groter stekkerblok met meerdere draden. De vraag is dus: zijn twee van die draden uit dat grote stekkerblokje van de CVT voor de achteruitrijschakelaar, zo ja welke? Zo nee, hoe schakel ik de achteruitrijschakelaar dan aan?
Weet iemand nog het antwoord op mijn eerdere vragen hoe ik de veer van het koppelingspedaal moet plaatsen en hoe de achteruitrijschakelaar moet worden aangesloten?
Bij een handbak zit er onderaan de versnellingspook een schakelaar met een klein stekkerblokje.
Bij een CVT ziet dat er heel anders uit. Daar zit namelijk een groter stekkerblok met meerdere draden. De vraag is dus: zijn twee van die draden uit dat grote stekkerblokje van de CVT voor de achteruitrijschakelaar, zo ja welke? Zo nee, hoe schakel ik de achteruitrijschakelaar dan aan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets