Fuel Cut Off overzetten?

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
02-07-2014 22:28 #949091 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Fuel Cut Off overzetten?
Kickdown voor vario?

(zomaar een wilde gooi hoor...)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2014 22:31 #949093 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fuel Cut Off overzetten?
Dat nadieselen zou inderdaad niet meer mogen met een werkende fuel cutoff.
Test de werking van de solenoide even door met contact aan, het stekkertje van en tegen het lipje van de stationairsproeier te houden, je moet een duidelijke tik horen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2014 00:42 #949098 door V300 register
Kleppen stellen is peanuts met een 1.4-tje, je hebt een voelermaatje, klein schroevendraaiertje en een tangetje nodig. That's it.
Leuk klusje met een werkplaatshandboek er naast :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2014 16:43 #949117 door V300 register

BartJu;230366 schreef : Kickdown voor vario?

Als dat zo is, zou het mooi zijn dat ik in deze nieuwe setup ook kickdown kan aansluiten!
Want het stekkertje is nog aanwezig (het stekkertje heb ik wel even los getrokken). En ik gebruik nog dezelfde gaskabel van in de CVT-setup.
Dus zou het kwaad kunnen als ik dit stekkertje weer aansluit?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2014 16:46 #949118 door V300 register

General Custom;230374 schreef : Kleppen stellen is peanuts met een 1.4-tje, je hebt een voelermaatje, klein schroevendraaiertje en een tangetje nodig. That's it.
Leuk klusje met een werkplaatshandboek er naast :)

Jep, ik weet hoe het moet en is inderdaad goed te doen. Binnenkort maar eens doen. Dat zal hem ongetwijfeld goed doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2014 16:49 #949119 door V300 register

Nicholas;230368 schreef : Dat nadieselen zou inderdaad niet meer mogen met een werkende fuel cutoff.

Dat dacht ik dus ook.

Nicholas;230368 schreef : Test de werking van de solenoide even door met contact aan, het stekkertje van en tegen het lipje van de stationairsproeier te houden, je moet een duidelijke tik horen.

Met de solenoide bedoel je de stationairsproeier? Die heb ik gecheckt en duidelijk tikje is hoorbaar.

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
03-07-2014 16:54 #949122 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Fuel Cut Off overzetten?

volvobot;230394 schreef : Jep, ik weet hoe het moet en is inderdaad goed te doen. Binnenkort maar eens doen. Dat zal hem ongetwijfeld goed doen.

Is het dan nog verstandig om een nieuwe pakking paraat te hebben, of is hergebruik goed mogelijk?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2014 17:06 #949123 door V300 register

BartJu;230398 schreef : Is het dan nog verstandig om een nieuwe pakking paraat te hebben, of is hergebruik goed mogelijk?

Kleppendekselpakking heb ik in huis, maar ik heb ook wel eens kleppen gesteld en de oude pakking hergebruikt. Als de pakking er nog een beetje goed uitziet bij dit blok, dan laat ik het mooi zitten. Mocht het toch problemen geven, is een pakking ook zo weer vervangen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2014 17:42 #949125 door V300 register
dat zo is, zou het mooi zijn dat ik in deze nieuwe setup ook kickdown kan aansluiten!
Want het stekkertje is nog aanwezig (het stekkertje heb ik wel even los getrokken). En ik gebruik nog dezelfde gaskabel van in de CVT-setup.

Met zo'n kickdownschakelaar kan je in een handbak niets doen. Die werkt met het motorvacuum om de vario later te laten opschakelen -> hogere toerentallen. Heeft dus niets met de gaskabel te maken.
Beste wat je kan doen is hem er uit vijzen en hier verkopen/schenken (als hij nog werkt tenminste). Als ik de fora hier zo lees, denk ik dat die nogal vaak kapot gaat...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2014 17:48 #949126 door V300 register

volvobot;230393 schreef : Als dat zo is, zou het mooi zijn dat ik in deze nieuwe setup ook kickdown kan aansluiten!

Met zo'n kickdownschakelaar kan je in een handbak niets doen. Die werkt met het motorvacuum om de vario later te laten opschakelen -> hogere toerentallen. Heeft dus niets met de gaskabel te maken.
Beste wat je kan doen is hem er uit vijzen en hier verkopen/schenken (als hij nog werkt tenminste). Als ik de fora hier zo lees, denk ik dat die nogal vaak kapot gaat...

De stationairsproeier bevat inderdaad een solenoide. Als hij nog duidelijk tikt, probeer de sproeier toch eens goed proper te maken, zodat je weet dat de solenoide de sproeier goed afsluit als de stroom eraf gaat.
Staat je carburateur goed afgesteld? Als de klep van de eerste trap stationair te ver open staat, mag de cut-off zoveel offcutten als ie wil, de motor zal toch nog benzine krijgen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC