- Berichten: 373
Fuel Cut Off overzetten?
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
(zomaar een wilde gooi hoor...)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Test de werking van de solenoide even door met contact aan, het stekkertje van en tegen het lipje van de stationairsproeier te houden, je moet een duidelijke tik horen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Leuk klusje met een werkplaatshandboek er naast

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
BartJu;230366 schreef : Kickdown voor vario?
Als dat zo is, zou het mooi zijn dat ik in deze nieuwe setup ook kickdown kan aansluiten!
Want het stekkertje is nog aanwezig (het stekkertje heb ik wel even los getrokken). En ik gebruik nog dezelfde gaskabel van in de CVT-setup.
Dus zou het kwaad kunnen als ik dit stekkertje weer aansluit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;230374 schreef : Kleppen stellen is peanuts met een 1.4-tje, je hebt een voelermaatje, klein schroevendraaiertje en een tangetje nodig. That's it.
Leuk klusje met een werkplaatshandboek er naast
Jep, ik weet hoe het moet en is inderdaad goed te doen. Binnenkort maar eens doen. Dat zal hem ongetwijfeld goed doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Nicholas;230368 schreef : Dat nadieselen zou inderdaad niet meer mogen met een werkende fuel cutoff.
Dat dacht ik dus ook.
Nicholas;230368 schreef : Test de werking van de solenoide even door met contact aan, het stekkertje van en tegen het lipje van de stationairsproeier te houden, je moet een duidelijke tik horen.
Met de solenoide bedoel je de stationairsproeier? Die heb ik gecheckt en duidelijk tikje is hoorbaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 373
volvobot;230394 schreef : Jep, ik weet hoe het moet en is inderdaad goed te doen. Binnenkort maar eens doen. Dat zal hem ongetwijfeld goed doen.
Is het dan nog verstandig om een nieuwe pakking paraat te hebben, of is hergebruik goed mogelijk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
BartJu;230398 schreef : Is het dan nog verstandig om een nieuwe pakking paraat te hebben, of is hergebruik goed mogelijk?
Kleppendekselpakking heb ik in huis, maar ik heb ook wel eens kleppen gesteld en de oude pakking hergebruikt. Als de pakking er nog een beetje goed uitziet bij dit blok, dan laat ik het mooi zitten. Mocht het toch problemen geven, is een pakking ook zo weer vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Want het stekkertje is nog aanwezig (het stekkertje heb ik wel even los getrokken). En ik gebruik nog dezelfde gaskabel van in de CVT-setup.
Dus zou het kwaad kunnen als ik dit stekkertje weer aansluit?
Met zo'n kickdownschakelaar kan je in een handbak niets doen. Die werkt met het motorvacuum om de vario later te laten opschakelen -> hogere toerentallen. Heeft dus niets met de gaskabel te maken.
Beste wat je kan doen is hem er uit vijzen en hier verkopen/schenken (als hij nog werkt tenminste). Als ik de fora hier zo lees, denk ik dat die nogal vaak kapot gaat...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvobot;230393 schreef : Als dat zo is, zou het mooi zijn dat ik in deze nieuwe setup ook kickdown kan aansluiten!
Want het stekkertje is nog aanwezig (het stekkertje heb ik wel even los getrokken). En ik gebruik nog dezelfde gaskabel van in de CVT-setup.
Dus zou het kwaad kunnen als ik dit stekkertje weer aansluit?
Met zo'n kickdownschakelaar kan je in een handbak niets doen. Die werkt met het motorvacuum om de vario later te laten opschakelen -> hogere toerentallen. Heeft dus niets met de gaskabel te maken.
Beste wat je kan doen is hem er uit vijzen en hier verkopen/schenken (als hij nog werkt tenminste). Als ik de fora hier zo lees, denk ik dat die nogal vaak kapot gaat...
De stationairsproeier bevat inderdaad een solenoide. Als hij nog duidelijk tikt, probeer de sproeier toch eens goed proper te maken, zodat je weet dat de solenoide de sproeier goed afsluit als de stroom eraf gaat.
Staat je carburateur goed afgesteld? Als de klep van de eerste trap stationair te ver open staat, mag de cut-off zoveel offcutten als ie wil, de motor zal toch nog benzine krijgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.