Hoog olieverbruik

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2012 09:59 #914444 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoog olieverbruik
net even getest, de auto gaat vooruit met een heel klein beetje gasgeven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2012 10:11 #914446 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Hoog olieverbruik
dan is je koppeling nog in ieder geval voldoende, zo niet goed.
stationairloop is ook rustig?

ik gooi het echt op je ontsteking.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2012 10:44 #914447 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoog olieverbruik
ja na het vervangen van de contactpunten is de stationairloop nog nooit zo rustig geweest :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2012 11:39 #914452 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Hoog olieverbruik
Aan andere bezoekers: hoe is de vervroeging geregeld van een '83 en valt dat te meten voor een leek?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2012 11:59 #914454 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoog olieverbruik
Dat de auto meteen begint te rollen is positief, maar bij sommige vario's is de stationairloop z? hoog afgesteld dat je je dan weer afvraagt of hij niet allang stationair (in D) had moeten beginnen te rollen. Maar ook ik neig steeds meer naar het ontstekingsverhaal. Contactpunten kun je niet zomaar even vervangen toch, zonder af te stellen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2012 13:48 #914457 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoog olieverbruik
ik heb de contactpunten afgesteld op het hoogste punt met een opening van 0,4mm. volgens mij moet dat goed zijn, alleen de timing kan verkeerd zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2012 14:05 #914459 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoog olieverbruik
Timing gaat met draaien van de verdeler dacht ik (i.i.g. met contactpuntjes naar ik begrijp). Komt zeer nauwkeurig. In Volvoice 38 staan de ontstekingstijdstippen voor elke verdeler opgesomd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2012 23:50 #914683 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Hoog olieverbruik
Als de motor verder droog is en niet bij de keerringen lekt vermoed ik ook onderdruk (compressie meten). Eerst moet je hem op goed op tijd zetten. Bovendien moeten bougiekabels, rotor, verdelerkap en bougies in goede conditie zijn. Zo te lezen geeft de bobine wel regelmatig stroom af.
En natuurlijk alle slangen om carb. controleren en ook de slang van de vacuumvervroeging (werkt ie eigenlijk wel: het vervroegingsmechanisme?)

Verder hoorde ik laatst bij een andere auto en motor het rare verhaal dat druk opbouwen in de motor ook kan komen door een haperende oliepomp........? Ik dacht meer aan verstoppingen vooral na de oliepomp (oliefilter?, maar daar heb ik nog nooit van gehoord).

Overigens als alles in orde is met je ontsteking en verstoppingen in de motor denk ik nog wel aan inhouden door: onvoldoende capaciteit in de carb.; of in de carb. zelf of door de benzinepomp.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD