Hoog olieverbruik
- V300 register
- Verbannen
-
Als de terugschakelkant van de EMVK nog wel correct in- en uitschakelt (dus NIET continu aan blijft staan) dan kun je dat probleem ge?soleerd aanpakken, want met een variomatic zonder opschakelvacu?m kun je nog steeds redelijk normale prestaties halen.
Je noemt heetlopen en slechte prestaties - dat wijst al op een fout in de ontsteking: timing wellicht verkeerd, zoals powerflux al zegt. In Volvoice 42 staat een prachtig artikel van de technische commissie over contactpuntontsteking. Indien niet in bezit -> downloaden in het ledenmenu. De juiste gegevens kun je uit de werkplaatshandboeken halen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- het schakelen lukt niet met iets verhoogd toerental:
1 je koppeling is nog goed
2 het ontkoppelsysteem werkt niet, 90% kans op afgebroken draadje onder de pook
- blaast de motor de olievuldop eraf als je deze los bovenop het gat legt?
- die stationairsproeier hoort degelijk vast te zitten
- verstopping van carterontluchting checken door de slang aan carbzijde los te halen en flink erin blazen. Dit mag maar net iets meer weerstand geven dan in een losse slang blazen. Als je druk kunt opbouwen zit ie echt dicht.
- V300 register
- Verbannen
-
ik zit er namelijk aan te denken dat de motor wel eens een hele lage compressie zou kunnen hebben. Dan krijg je ?n veel carterdruk, ?n een hoog olieverbruik, ?n een verminderd vermogen, etc.
maar het verhaal omtrent de contactpuntjes wijst dan weer in de richting van een simpel op te lossen afstellingsfout/klein defect.
Is de condensator ook vervangen?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-

Condensator vervangen is bij het vervangen van de puntjes gewoon de moeite waard. Veel extra kosten zijn het niet.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Een koppeling van een 340 laten vervangen kost bovendien zeker geen ?800, dat is echt verschrikkelijk veel! Ik heb eens gevraagd wat het vervangen van de koppeling van een 1.7 kost, en inclusief materiaal (drukgroep, druklager, en frictieplaat) kwam dat op een ?150 ? ?200.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
General Custom;204231 schreef : Een auto total loss omdat de koppeling versleten is? Dat heb ik nog nooit gehoord :wtf2: Bovendien vind ik het raar dat de garage de auto total loss verklaart bij een (diagnose voor) reparatie, dat is zeker niet gebruikelijk...
Total loss is een economisch begrip. Reparatie duurder dan dagwaarde? -> total loss.