Hoog olieverbruik
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;204232 schreef : Total loss is een economisch begrip. Reparatie duurder dan dagwaarde? -> total loss.
Dat klopt, maar alleen bij een ongeluk komt total loss ter spraken. zonder ongeluk boeit het niet of de auto economisch total loss is, enkel of de klant de reparatie wil betalen voor zijn auto.
Nu ik er zo over nadenk, total loss is eigenlijk alleen iets wat verzekeringsmaatschappijen gebruiken om goedkoop van een schadeclaim af te komen, en daardoor ligt de dagwaarde erg laag. De echte dagwaarde is wat men op bijvoorbeeld marktplaats vraagt. Voor een nette belastingvrije 340 op lpg, ligt dat rond de ?1000 ? ?1250 schat ik zo.
Ik proef in elk geval een bijsmaak bij deze garage... Hebben ze niet ''toevallig'' een mooie 2e hands staan, waar je de 340 voor een zachte prijs op in mag ruilen of zo?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Ik zou je het tel. nr. best willen geven, maar ze nemen momenteel geen ''losse'' opdrachten meer aan, enkel nog van vaste klanten om ze het zo druk hebben.
Ik denk dat er bij jou in de buurt ook wel een garage zit die het goedkoper doet, of misschien iemand die thuis als monteur wat bijverdient? Bij de 2e wel extra goed opletten of hij een beetje goed staat aangeschreven...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

garage heeft waarschijnlijk de ballen verstand van deze aandrijftechniek! gauw weglopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Een loszittende solenoid is een vacuumlek, let dus op de afstelling van je mengsel als je het oplost.
Mijn B14.3 haalde ook veel olie naar boven tot ik de slangen van de ontluchting naliep. Vooral de dunne buis uit het plastic T-stuk kan los zitten. Volg die slang om de carburateur heen. Deze gaat naar motorvacuum via een T stuk en ik geloof een restrictie. Controleer of alle slangen goed vast zitten, want Vacuumlekkage kan ook het slechte schakelen van je vario veroorzaken denk ik zo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
www.volvo300club.nl/advertenties.php?cat...ie=Overige%20gezocht
Er is een kans dat er op de route vanuit het noorden (friesland/groningen?) naar Rotterdam een kenner woont. Doe dit op een dag dat het je uitkomt, spreek van tevoren iets af en kom vroeg, dan kan er iig van alles gecheckt worden. En in het midden van het land zijn er wat meer garages die wat meer verstand van vario's hebben, denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
woutervenema;204351 schreef : moeilijk te zeggen omdat de winner geen toerenteller heeft. de auto kan op gas nog zeker de tachtig halen, ik weet niet of dat wat zegt. iemand nog een suggestie voor een garage/monteur in het noorden van het land?
Garagetip: Verwer in Nieuwolda.
1000+ toeren is iets boven normaal stationair, dat moet je wel merken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.