Hoog olieverbruik

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2012 18:08 #914291 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoog olieverbruik

powerflux;204232 schreef : Total loss is een economisch begrip. Reparatie duurder dan dagwaarde? -> total loss.

Dat klopt, maar alleen bij een ongeluk komt total loss ter spraken. zonder ongeluk boeit het niet of de auto economisch total loss is, enkel of de klant de reparatie wil betalen voor zijn auto.
Nu ik er zo over nadenk, total loss is eigenlijk alleen iets wat verzekeringsmaatschappijen gebruiken om goedkoop van een schadeclaim af te komen, en daardoor ligt de dagwaarde erg laag. De echte dagwaarde is wat men op bijvoorbeeld marktplaats vraagt. Voor een nette belastingvrije 340 op lpg, ligt dat rond de ?1000 ? ?1250 schat ik zo.

Ik proef in elk geval een bijsmaak bij deze garage... Hebben ze niet ''toevallig'' een mooie 2e hands staan, waar je de 340 voor een zachte prijs op in mag ruilen of zo?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2012 18:26 #914293 door V300 register
Nou ze waren bepaald niet te spreken over 340s in het algemeen. Dus dat gaat hem denk ik niet worden. Eerst maar even kijken of het dat echt is... Allemachtig van ingebrande contactpunten naar total loss

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2012 18:31 #914294 door V300 register
O en GC waar had je die prijs opgevraagd?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2012 18:46 #914295 door V300 register
Bij de garage hier in de buurt waar ik vaak naar toe ga als ik het zelf niet meer weet :D
Ik zou je het tel. nr. best willen geven, maar ze nemen momenteel geen ''losse'' opdrachten meer aan, enkel nog van vaste klanten om ze het zo druk hebben.

Ik denk dat er bij jou in de buurt ook wel een garage zit die het goedkoper doet, of misschien iemand die thuis als monteur wat bijverdient? Bij de 2e wel extra goed opletten of hij een beetje goed staat aangeschreven...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2012 19:30 #914296 door V300 register
gaat de auto rijden als je hem in de D zet en het toerental verhoogt naar 1000+ toeren? zoja; is de koppeling nog niet kapot :)

garage heeft waarschijnlijk de ballen verstand van deze aandrijftechniek! gauw weglopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2012 16:59 #914407 door V300 register
moeilijk te zeggen omdat de winner geen toerenteller heeft. de auto kan op gas nog zeker de tachtig halen, ik weet niet of dat wat zegt. iemand nog een suggestie voor een garage/monteur in het noorden van het land?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2012 18:22 #914410 door V300 register
De stationairsproeier kun je gewoon met de hand een beetje stevig aandraaien, misschien kun je hem eerst een beetje schoonmaken en rond het gat waar hij ingaat. Let op dat er geen troep in de carborateur komt.

Een loszittende solenoid is een vacuumlek, let dus op de afstelling van je mengsel als je het oplost.
Mijn B14.3 haalde ook veel olie naar boven tot ik de slangen van de ontluchting naliep. Vooral de dunne buis uit het plastic T-stuk kan los zitten. Volg die slang om de carburateur heen. Deze gaat naar motorvacuum via een T stuk en ik geloof een restrictie. Controleer of alle slangen goed vast zitten, want Vacuumlekkage kan ook het slechte schakelen van je vario veroorzaken denk ik zo.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2012 18:33 #914411 door V300 register
Tip: zet een advertentie 'monteur gezocht' o.i.d. op de site:
www.volvo300club.nl/advertenties.php?cat...ie=Overige%20gezocht

Er is een kans dat er op de route vanuit het noorden (friesland/groningen?) naar Rotterdam een kenner woont. Doe dit op een dag dat het je uitkomt, spreek van tevoren iets af en kom vroeg, dan kan er iig van alles gecheckt worden. En in het midden van het land zijn er wat meer garages die wat meer verstand van vario's hebben, denk ik.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2012 18:38 #914413 door V300 register

woutervenema;204351 schreef : moeilijk te zeggen omdat de winner geen toerenteller heeft. de auto kan op gas nog zeker de tachtig halen, ik weet niet of dat wat zegt. iemand nog een suggestie voor een garage/monteur in het noorden van het land?

Garagetip: Verwer in Nieuwolda.

1000+ toeren is iets boven normaal stationair, dat moet je wel merken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2012 18:44 #914414 door V300 register
Hij moet dus best wel snel 'oppakken' als je ook maar een beetje gasgeeft. Hij moet niet pas wegrijden als de motor begint te joelen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC