Hoog olieverbruik
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2012 17:27 #914071
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoog olieverbruik
Op kleppendeksel bij kant carb zit een 'tuitje' met slangetje eraan. Die ff loshalen. Pas op bij evt. vervangen: er zit daar ergens een restrictie bij 't t-stuk, die moet weer hetzelfde teruggeplaatst worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2012 17:42 #914073
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2012 17:43 #914074
door V300 register
Is het die slang?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2012 17:46 #914075
door V300 register
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2012 18:41 #914081
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Hoog olieverbruik
dat is inderdaad de slang (rood omcirkeld)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2012 19:50 #914083
door V300 register
mooi, zit er altijd een filter in of alleen als die er later opgeplaatst is? is het dan dus een kwestie van zoeken naar een verstopping in de slang?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2012 22:14 #914095
door V300 register
Verstopping zit denk ik vaak in het tuitje, en in het harde plastieken t-stuk. Het slangetje wat meteen naar links gaat op de foto, daar zit zo'n restrictieding in. Maar ik zie allemaal 'vreemde' slangen dus ik kan het verkeerd hebben. Dat ding zorgt ervoor dat de lucht maar 1 kant op kan en zorgt dus min of meer al voor een verstopping.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-08-2012 17:55 #914201
door V300 register
Hoog olieverbruik pt.2
Het hoog olieverbuik topic heeft een staartje gekregen. Reed vanmiddag naar Groningen en op de snelweg begint de motor (op LPG) ineens superheet te worden en erg in te houden. Auto aan de kant, wegenwacht bellen en wachten. Opa wegenwacht komt er aan gesjeesd en verteld me vervolgens dat de contactenpunten doorgebrand zijn. Ik was er al bang voor had alles qua ontsteking vervangen behalve de contactpunten, maar was ook nog bang voor carteroverdruk. Wat opa vergeten was bij het kijken naar de contactpunten, was de massakabel er af te halen. Dus geknetter alom, kortsluiting. Nu heb de contactpunten vervangen, maar de auto houdt heel erg in op de snelweg. Hij komt tot de honderd blijft daar dan even en gaat de terug naar 70/80. Kan kortsluiting de EMVK verraggen en houdt de auto dan in, en wat kan er nog meer kapot zijn? Of heeft dit een andere oorzaak? Heb net kort de EMVK getest en terug schakelen gaat wel maar op niet dus waarschijnlijk heeft die de geest gegeven. Alle hulp is welkom want de auto rijdt nog steeds belabberd en vooral meeeeeega slooooooom...
Het hoog olieverbuik topic heeft een staartje gekregen. Reed vanmiddag naar Groningen en op de snelweg begint de motor (op LPG) ineens superheet te worden en erg in te houden. Auto aan de kant, wegenwacht bellen en wachten. Opa wegenwacht komt er aan gesjeesd en verteld me vervolgens dat de contactenpunten doorgebrand zijn. Ik was er al bang voor had alles qua ontsteking vervangen behalve de contactpunten, maar was ook nog bang voor carteroverdruk. Wat opa vergeten was bij het kijken naar de contactpunten, was de massakabel er af te halen. Dus geknetter alom, kortsluiting. Nu heb de contactpunten vervangen, maar de auto houdt heel erg in op de snelweg. Hij komt tot de honderd blijft daar dan even en gaat de terug naar 70/80. Kan kortsluiting de EMVK verraggen en houdt de auto dan in, en wat kan er nog meer kapot zijn? Of heeft dit een andere oorzaak? Heb net kort de EMVK getest en terug schakelen gaat wel maar op niet dus waarschijnlijk heeft die de geest gegeven. Alle hulp is welkom want de auto rijdt nog steeds belabberd en vooral meeeeeega slooooooom...
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2012 18:18 #914202
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Hoog olieverbruik
Erg vervelend om te horen. Ik heb wel ide?en (zoals: zijn de puntjes wel goed afgesteld en klopt de timing nog?) maar ik denk dat het verstandiger is als je de hulp van een clublid (je zit bij rotterdam toch?) probeert te regelen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-08-2012 18:34 #914205
door V300 register
Ja dat lijkt me ook, als er een clublid in groningen/drenthe is die zin heeft om mee te kijken, heel graag! Je bedoelt waarschijnlijk de contactpunten afstellen, toch?
Moderators: Mark Smeets