Aansluiten ontluchting klepdeksel op CARB

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2010 22:49 #841011 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aansluiten ontluchting klepdeksel op CARB

AvdAkker;150683 schreef : wag ff, ik heb het iets te snel getypt zie ik:

haal de vacuumslang tussen renix en carburateur los; schroef het stationair op richting 2500rpm en sluit dan de vacuumslang weer aan

als het goed is; loopt op het moment dat je de slang aansluit het motortoerental op.
doet de motor dat niet dan is het membraam voor de vervroeging in de renix lek en wordt het (weer) op zoek naar een nieuwe renix.

het is overigens ook mogelijk dat de BDP sensor niet goed leest, maar dat geeft doorgaans andere storingen.

Morgen gelijk proberen :yesyes:

Bij een daf met puntjesontsteking was er wel eens een rare storing veroorzaakt door een defecte condensator. Die zit op deze unit niet. Er zit wel bovenop een stekkeraansluiting, is deze specifiek voor een condensator of voor een radio-ontstoring ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2010 23:49 #841017 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Aansluiten ontluchting klepdeksel op CARB
het mooie aan de Renix is dat je in principe geen last meer hebt van die specifieke onderdelen:)

bovenop de renix; ter hoogte van de bobinekabelaansluiting op de bobine heb je 1 enkele aansluiting; deze is voor een ontstoringsfilter en was standaard gemonteerd bij voertuigen met een af-fabriek radio.

de C-stekker heb je gewoon leeg/afgeplugd gelaten toch?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2010 00:00 #841018 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aansluiten ontluchting klepdeksel op CARB

AvdAkker;150691 schreef : het mooie aan de Renix is dat je in principe geen last meer hebt van die specifieke onderdelen:)

bovenop de renix; ter hoogte van de bobinekabelaansluiting op de bobine heb je 1 enkele aansluiting; deze is voor een ontstoringsfilter en was standaard gemonteerd bij voertuigen met een af-fabriek radio.

Mooi !

de C-stekker heb je gewoon leeg/afgeplugd gelaten toch?

Klopt, heb me op dit forum over de C-stekker veel ingelezen en kwam daar veel van jouw Engels tegen :yeah: Uiteindelijk begreep ik dat de C-stekker niet aangesloten hoeft te zitten. Ter voorkoming dat daar water of condens in loopt zit wel de stekker er in, maar heb ik de rest van de draden netjes afgetaped.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 00:08 #841019 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Aansluiten ontluchting klepdeksel op CARB
just to be sure; zijn ze individueel afgetaped zonder onderling contact te maken?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2010 01:00 #841025 door V300 register
hmmm zo te zien staat de carburateur veel te rijk, Erik.

als het toerental oploopt bij indraaien van de mengselschroef, moet je dit corrigeren door de gasklepaanslag (de eigenlijke instelling van het toerental) linksom te draaien.

pas als de bergremtest geen duidelijke verandering van het toerental geeft (wat ploffen/bokken is normaal) staat het stationair mengsel ongeveer goed.

vanuit die situatie kun je de ontsteking gaan bekijken (dus ontstekings slangetje los, gaskabel trekken tot de motor 2500 rpm loopt, gaskabel vasthouden op precies dezelfde stand, en de ontstekings slang er weer op zetten)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2010 19:44 #841073 door V300 register
Carburateur is armer gezet en in combinatie met de gasstelschroef loopt het blok stationair vrij netjes, alleen bij het inschakelen van de bergrem gaat het blok toch nog steeds heel lichtjes schudden. Als ik dan de co-schroef maar een kleine slag (ruim 90 graden) rijker zet dan gaan de toeren juist weer lichtjes omhoog. Het is dus heel delicaat afstellen en zoals ik het nu heb staan is het beste gemiddelde naar mijn gedachte.

De test met het lostrekken van de vacuumslang vanaf de vacuumvervroeging, dan de toeren op 2500 zetten, die toeren vasthouden en dan de slang terugzetten levert op dat er totaal niets qua toeren gebeurt. Dit houdt zeker in dat het membraam van de vacuumvervroeging kapot is ?
Zoals ik las op een Engels forum is dit niet te maken ?

De draden van de C-stekker waren alle drie voorzien van een stekker met een kunststof omhulsel. Heb eerst de omhulsels met tape dichtgeplakt en daarna de 3 stekkers aan elkaar geplakt en dit weer omwikkeld met tape. Ze raken elkaar dus niet.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 20:45 #841082 door Anjo van den Akker
yes, met die afstelling wil dat inderdaad zeggen dat de renix naar de hel is..

dat membraam is een van de weinige dingen die aan de unit kapot kunnen gaan en inderdaad helaas niet te maken.
controleer voor de zekerheid nog wel even dat slangetje met een vacuummeter, het komt nog wel eens voor dat de aansluiting bij de carburateur verstopt zit!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2010 21:08 #841087 door V300 register

AvdAkker;150758 schreef : yes, met die afstelling wil dat inderdaad zeggen dat de renix naar de hel is..

dat membraam is een van de weinige dingen die aan de unit kapot kunnen gaan en inderdaad helaas niet te maken.
controleer voor de zekerheid nog wel even dat slangetje met een vacuummeter, het komt nog wel eens voor dat de aansluiting bij de carburateur verstopt zit!

Ja, dat had ik ook nog willen typen dat ik die slang ook al doorgeblazen en aan gezogen heb en dat die goed is.

Zal dus op zoek moeten naar 2 maal een RENIX :grr:

Alvst heel erg bedankt voor al het meedenken :worship:
Als ik een goede Renix heb zal ik dat hier plaatsen en laten weten wat het resultaat is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2010 23:08 #843010 door V300 register
Ik heb beloofd om jullie op de hoogte te houden:

Na een montage van een goede Renix, het schoonmaken van de senor en het vliegwiel heb ik de carburateur gereviseerd. Daarbij gelijk alle klepspeling etc goed gezet. Carburateur gemonteerd en met Co-schroef en stationair gepield tot ik een goed beeld kreeg. Daarna gereden en WOW wat een verschil zeg. Blok liep vrij goed en trok al zeer behoorlijk.

Toch was ik nog steeds niet echt tevreden. Vond nog steeds dat het blok iets inhield en wat onregelmatig optrok en heb daarom de auto bij mijn garage gezet. Dit is een Nissan dealer met veel feeling voor oldtimers (en ook bezit en kennis van !). Die heeft een stukje gereden en de auto aan de CO-meter gehangen. Bleek dat deze nogal krap stond op 0.15. Hij heeft het CO na diverse malen testen zo ideaal mogelijk gezet. Bleek dat dit op 1.5 is.

Nu ik er bijna dagelijks mee rij geniet ik volop van de extra power. Vandaag op wat vochtig wegdek even wat bochtentechniek aangescherpt

Allen heel erg bedankt voor het meedenken. Waardeer het heel erg dat een niet club-lid ook aandacht krijgt :y:!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2010 23:11 #843012 door Anjo van den Akker
kijk eens aan; dat is goed nieuws! vroeg me al af hoe het ging aangezien het al een klein poosje stil was :halo:

netjes dat je het zo goed aangepakt hebt en inderdaad; een vers gereviseerde carb met een blok dat helemaal in orde is krijg je al snel te arm afgesteld, daar heb ik zelf ook altijd last van.

het werkt nu eenmaal alleen maar het mooiste met std materiaal als het gebruikt wordt in een combinatie zoals de fabriek het bedoelt heeft :y:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC